Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam ursusa c360 3p. Mam zamontowaną w nim sprężarke od stara(foto w dziale wynalazki).

Ale zaczyna się psuc. Przykładając ręke do odolejacza pojawia sie olej.. I to dośc dużo.

Co może byc winne? Prosze o pomoc.

Opublikowano

według mnie są dwie możliwości dostawania sie oleju do powierza ... pierwsze to zaciągnięcie z filtra powietrza ale to nie możliwe w tak dużych ilościach a drugie to z układu smarowania sprężarki co wg mnie jest bardziej prawdopodobne

Opublikowano

mam problem urwała mi się dźwignia włączająca sprężarkę podczas transportu silnika na przyczepce z remontu kapitalnego. Problem zauważony dopiero po skręceniu całości i mam pytanie czy tą dźwignię da się wymienić odkrecając samą sprężarkę, czy konieczne jest jakieś większa robota. w takim wypadku coś bym próbował do tego dospawac, ale zawsze jest lepiej wymienić na nowe.

Opublikowano

Do wymiany tej dźwigni o ile jest to ta pozioma jest wymagane zdjęcie przedniej pokrywy kadłuba silnika. Nie pamiętam dokładnie czy wystarczy Ci miejsca na to po ściągnięciu cylindra sprężarki ale bez tego się nie obejdzie więc spróbuj najpierw odkręcić te cztery szpilki i spróbować wyjąć tą dźwignię bez zdejmowania pokrywy. Jeśli się nie uda to i tak będziesz musiał ściągnąć pokrywę.

Najprościej będzie zobaczyć w katalogu przed rozpoczęciem rozbierania jak to jest złożone i zabezpieczone.

Opublikowano

dzieki za odpowiedź. zobacze jutro i sie okaże, chociaż ciezko to widze bo w c-360 normą jest że aby wymienić drobną część trzeba rozkręcić pół ciągnika, ale miejmy nadzieje że bedzie ok. pzdr

Opublikowano

oj było ciężko :) Sprawa jest do zrobienia jak najbardziej, ale jest kilka problemów, u mnie po ściągnięciu cylindra i wciśnięciu na maksa tej urwanej dźwigni, dostęp do sruby która jest wkręcona w wodzik i trzyma dźwignię nieruchomo był bardzo utrudniony. Wyglądało to tak jakby ktoś nie pomyslał za bardzo przy konstuowaniu w.w. elementów.W bloku jest takie jakby podtłoczenie w którym przy maksymalnym wciśnięciu dźwigni powinna się znaleźc śruba, i można było wsadzic jakiś klucz nasadowy. u mnie nie było tak do końca, bo sruba w polowie byla widoczna a w polowie chowala sie pod blokiem. trzeba było zniszczyć klucz płaski poprzez ugięcie go do kąta 90 stopni żeby odkręcić nakrętke kontrującą i później naprawde gimnastykowac się ze srubokrętem żeby odkręcić tą śrubę milimetr po milimetrze. Ale sie udało. Później był problem z wybiciem starej dźwigni, bo za cholerę nie chciała się wysuwać przy pomocy srubokręta, oczywiście ładnie by wyszła jakbym z zewnątrz mógł nią poruszać wokół własnej osi, ale była urwana w taki sposób ze nie było to możliwe. ale w końcu pop jakichś 2 godzinkach zabawy śrubokretami udało mi się to wysunąc. Teraz mam nadzieje ze dobrze dokręciłem tą srubke trzymającą dźwignię, co było podobnym wyzwaniem jak jej odkręcenie i nie zrobi mi jakiegoś bęc i nie pójdzie w tryby.

 

Aha po odkręceniu tej srubki był jeszcze taki problem że ona się ruszała we wszystkie strony i istniało ryzyko że spadnie w otchłań, a nie było mozliwościjej wyciągniecia, gdyż przeszkadzał blok. Takze wymiana tej dzwigni napsuła mi troche nerwów i kilka razy myślałem żeby skręcić to spowrotem jak było, zeby sobie bidy nie narobić, na szczęście sie udało.

Opublikowano

to mogło tak być ze ta dzwigienka jakaś lewa była bo ja jak przy swojej robiłem to tak jak wspomniałem cylinderek w górę srubeczka i wychodziło bez problemu i teraz znowu muszę rozebrać spręzarke bo coś mi własnie ten zatrzask nawalił i na wysokich obrotach sama sie wyłancza

Opublikowano

to nie kwestia dźwigni bo po założeniu nowej było to samo, albo wodzik w którym wkręcona jest śrubka ma wywierconą dziurkę nie tam gdzie trzeba ( tzn za bardzo w kierunku kabiny) , albo w blok jest nieodpowiednio wyprofilowany, ale to raczej bym wykluczył, stawiam na wodzik

 

a co do twojej kwestii to mysle ze to zabezpieczenie ze spręzynką nie trzyma, opisz problem dokladniej. tzn czy przy wysokich obrotach dźwignia się cofa sama, czy dźwignia zostaje wciśnięta a sprężarka nie działa. i wtedy oznaczało by to ze własnie ta śrubka mocująca dzwignię do wodzika wypadła, ale wtedy cięzko by było nawet właczyć sprężarkę, a z twojego posta wynika że to mozesz zrobić.

Opublikowano

no przy włączonej sprezarce na niskich obrotach chodzi ładnie ale tak jak z przyczepami jezdze to z początku chodzi ładnie po przejechaniu paru kilometrów dzwigienka się cofa w stronę pompy wtryskowej i słuchać taki żegot tak jakbyś prubował ją właczyć na wysokich obrotach jeszcze tego nie rozebrałem ale myślę ze albo zatrzask słabo trzyma albo dzwigienka sie już wyrobiła . A jesli chodzi o twoją sprawę to może być tak jak mówisz może być jakoś dziwnie blok odlany bo ja to robiłem przy swojej to nie miałem problemy i tak jak ci napisałem zeby zdjąć cylinderek o głowiczkę tak i ja u siebie robiłem i nie było z tym takiej motki jak u ciebie co opisywałeś

Opublikowano

Witam planuje zrobic remont sprężarki w 60tce chcem wymienic tłoczek pierscienie cylinderek i głowiczke i jak to wymienie to musi mi sie dotrzec sprężarke ?? jesli tak to w jaki sposób i przez ile motogodzin ??

 

Za odp z góry dziękuj Pozdrawiam Adeq15

Opublikowano

Gdy kupowałeś nowy ciągnik to przeprowadzałeś docieranie sprężarki? Silniki docierało się a sprężarka zazwyczaj pracowała okazjonalnie i tak samo zrób, czyli włączaj jak trzeba i nie wykorzystuj max obrotów niech na początku ma trochę lżej.

Opublikowano

Z moich doświadczeń wynika, że po prostu podkręć samą końcówkę do pompowania - wtedy powietrze ma gdzie wylecieć i włączyć sprężarkę. Jeździć - będzie chodziła bez obciążenia, pierścienie się ułożą, tuleja wygładzi i potem "do roboty" ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v