Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co nie zmienia faktu, ze do ciągnika 120-140 KM który będzie chodził z 4 obrotową rama nie jest potrzebna. Masy jakoś też nie nabija, Claas nie ma ramy a są to jedne z najcięższych ciągników. Może łatwiej jest zamocować ładowacz czołowy, ale mało kto kupuje ciągnik tej mocy aby pracować z ładowaczem.

Opublikowano

Chłopaki pomóżcie!!!;/ pisałem już wcześniej tematy o NH 6050 Plus którego zamierzaliśmy kupić, ale teraz nadszedł kolejny dylemat czy Valtra n111 nie byłaby lepsza. Możecie jakoś porównać te dwa modele i który byłby lepszy??? Im dłużej trwa wybór tym więcej dylematów ;/ z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

no jak nie widzisz jak sa oczywiste. rama potrafi przeniesc duzo wieksze naprezenia, obciazajac ciagnik ciezkim narzedziem zawieszanym, mamy do czynienia z dominujacym naprezeniem zginajacym i zadne polaczenie srubowe (oczywiscie porownujac podobne gabaryty, bo wieza zurawia jest skrecana, ale zdeczko kaliber inny), nie przeniesie tyle co odlewana rama.

 

widzialem pekniete ramy ciagnikow, ale nie wiem moze po jakis wypadkach albo juz totalnie idiotycznym uzytkowaniu byly, natomiast ten DF pierdnal przy zwyklym dojezdzie do pola.

Wybacz jeżeli się mylę ale o ile pamiętam to seria 8R nie ma ramy pełnej (coś mi się kojarzy że ma pół ramę) albo przynajmniej nie miała??? bo albo jestem przemęczony albo ten co nim jeździłem ramy nie miał? :D

Opublikowano

Chłopaki pomóżcie!!!;/ pisałem już wcześniej tematy o NH 6050 Plus którego zamierzaliśmy kupić, ale teraz nadszedł kolejny dylemat czy Valtra n111 nie byłaby lepsza. Możecie jakoś porównać te dwa modele i który byłby lepszy??? Im dłużej trwa wybór tym więcej dylematów ;/ z góry dzięki za pomoc.

Wiesz jako sprzedawca Case powinienem powiedzieć bierz Case ;d ale jak wybierasz pomiędzy NH i Valtrą :D

chyba NH mniej spali i jak to mówią koledzy z NH "sprzedaje się sam" ;/ Valtra jest wg mnie przechwalona nie powiem że shit ale jakiś ten ciągnik koślawy ale ważne też który diler bardziej Ci odpowiada. No i który Tobie bardziej leży;) to chyba najważniejsze

Opublikowano

Moim zdaniem to lepiej wziąść nowy w tedy wiesz co masz, a ja bym ci polecał zetorka forterre albo ursusa 1234 ale twoja sprawa ja tylko doradzam :D

Opublikowano

LOL co za porównanie ursusa 1234 do valtry N :D

 

@brzozak

Czy agrotron pękł bo nie miał ramy czy dlatego, że miał wadliwy odlew?

Jak by rama była taka niezbędna to więcej producentów by ją stosowało. Bo np. silniki, skrzynie czy podnośniki mają podobne a ramy ma tylko JD.

Opublikowano

Ramy ma też ta wyższa seria Fendt-ów wogule rama podnosi żywotność ciągnika i skraca czas napraw np. sprzęgła, skrzyni(nie trzeba "rozjeżdżać") a teraz jak stosuje się tak ciężkie maszyny zawieszane na Tuz i jeszcze przedni tuz to rama daje pewność. Ja bym wolał ciągnik na ramie niż budowy blokowej nawet wysłużone trzydziestki pękały na odlewach, a z ramą można by jeszcze przejeździć te 40 lat więcej:) byłyby jak Mercedes :D

Opublikowano

@Arek pekl bo mu za duzo naladowali, jakby mial rame to prawdopodobnie by nie pekl.

silniki, skrzynie i sprzegla sa podobne, ale ich obudowy wcale, przypatrz sie uwaznie. tylko jd i fendt (nie wiem jak teraz z mc'cormickiem) stosuje i sa najdrozsze, o czyms tez to swiadczy.

Wybacz jeżeli się mylę ale o ile pamiętam to seria 8R nie ma ramy pełnej (coś mi się kojarzy że ma pół ramę) albo przynajmniej nie miała??? bo albo jestem przemęczony albo ten co nim jeździłem ramy nie miał? :D

na pewno mial rame, nie wiem czy pelna, bo nie kladlem sie na targach pod ciagnik, ale jak pewnie zauwazyles przez rame przechodzi taki mega silownik do ukladu kierowniczego.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Z tego co patrzyłem to McC przynajmniej te większe mają półramę.

Opublikowano

po przeczytaniu około setki może więcej komentarzy z tego tematu, mam jedno pytanko na temat owego pękania na pół . "Wszystkim sie zdarza nawet tym z ramą" , i stwierdzenie że ciągnik z ramą jest o wiele ciężej złamać niż ciągnik bez ramy hmmm :D to 'o wiele" to znaczy ile według was o 10% o 20% jest ciężej* złamać

Opublikowano

McCormock ma pół ramę to na pewno ale powiedzcie co ona daje oprócz tego że utrudnia dostęp do silnika bo te w McC nie był do ramy robiony bo to Iveco w TTX a Cumins w ZTX :D jestem w trakcie sprawdzania jak jest z tą ramą w 8030 bo o ile mnie pamięć nie myli też był tam jakiś myk

 

kolego powyżej rama w jeleniach to składowa wielu czynników może i kiedyś miała wzmacniać ale teraz to ona musi trzymać w całości bo elementy aby były lżejsze są delikatniejsze(miska z aluminium itd.) nie mówię że przez ramę ciągnik jest gorszy ale chyba błędem jest też twierdzenie że jest lepszy, np dlaczego w Claasach z silnikiem DPS są dane wzmocnienia? bo nie wytrzymywało... bo to nie jest motor nośny ale w jeleniu z ramą wszystko jest z nim dobrze bo pływa sobie w ramie ot co.

Opublikowano

wzmocnienia w postaci plaskownikow w claasie nie sa efektem zastosowania silnika DPS. te silniki nie sa takie same jak te montowane w JD.

popatrz na MF i valtre, ktore stosuja silniki sisu, w MF nie ma zadnego plaskownika, a w valtrze sa.

po przeczytaniu około setki może więcej komentarzy z tego tematu, mam jedno pytanko na temat owego pękania na pół . "Wszystkim sie zdarza nawet tym z ramą" , i stwierdzenie że ciągnik z ramą jest o wiele ciężej złamać niż ciągnik bez ramy hmmm :D to 'o wiele" to znaczy ile według was o 10% o 20% jest ciężej* złamać

z fusow mam ci wywrozyc? wez sobie kawal litej stali i sproboj ja zgiac w najmocniejszym przekroju. pozniej wez to samo, przetnij , dospawaj mocowania, polacz srubami i zobaczysz o ile mniejsza sile musiales przylozyc zeby zerwac mocowania.

w axionie u mojego ojca przeciez tuz mocowany na sruby sie urwal, jeszcze wiecej przykladow potrzebujecie?

Opublikowano

Kiedyś była tu na forum cała wojna o ramę biggrin.gif -tyle że niestety nie mogę jej znaleźć (wyświetla mi jedynie ostatnie 200 postów-a ta wojna była jakieś 2000 postów temubiggrin.gif )-kolega @mav sporo się tam udzielał-a kolega @mav wystarczająco mądrze zawsze pisał...

Opublikowano

jej ale mi odpowiedziałeś ( dzięki wypróbuje na pewno :D ) a co myślicie o ciągniku bez ramy + pełna rama tur-owska , będzie tak samo wytrzymały jak ciągnik z ramą orginalną . Przecież ciągnik bez ramy wcale nie znaczy że musi być na 100% słabszy od tego z ramą , bez ramy na konstrukcji samo nośnej chyba mają solidniejsze odlewy nie??od tych na ramie ( no chyba że sie myle> to mnie wyśmiejcie)

Opublikowano

Dzięki Jaro szukałem tych wypowiedzi mav-a ale coś znaleźć nie mogłem :)

edit: spoko właśnie czytam heh dwie strony przeczytałem i przewinołem na koniec tym bardziej thx wracam na 3 i 4 strone tfu 2 i 3 :) >>> :D napewno to ten temat przeczytałem 2 i 3 strone i o ramie to nawet pół słowa nie było :)

Opublikowano

Wiesz wydawało mi się że pełna rama tur-a ta przykręcana do ciągnika ,nie jest wykonana tylko z grubego materjału ele również są prostokątne profile które idą pod spodem ciągnika aż do tylnich zwolnic, miałem na myśli pełna ramę a nie pół ramę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v