Skocz do zawartości
Michal14514

renault 145.14 pytania

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Michal14514    0

witam.

mam kilka pytań o ciągnik renault 145.14.gdyż niedawno taki kupilem i się nie orjętuje.

1.jakim olejem zalać silnik.i ile go potrzeba

2. jaki olej do skrzyni biegów i gdzie szukać wlewu oleju oraz gdzie się go spuszcza,ile powinien wynosić poziom oleju na bagnecie

jak bede wymieniał te wszystkie filtry i oleje to czy się niezapowietszy podnośnik,hamulce i jak to wszystko odpowietrzyć.pomóżcie bo sam niedam rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    485

koleg obylo w kilku tematach t ocos napisze

1. olej mineralny, z troche wyzszej polki, np. fuchs

na bagnecie pomiedzy wcieciami, spost od dolu (oczywiscie), zapowietrza sie tylko hamolce-u gory na obodowie klockow/trcz masz odpowietrznik, wczesniej jest wyprowadzony z prawej strony z tylu kabiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    157

Ja swoja zalałem Turdusem i jakos chodzi. Czy sądzisz że w latach gdy wychodziły te silniki z fabryki były takie oleje jak teraz te z górnej półki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ja jezdziłem na superolu falco i nic sie nie działo wyminan co 300 godzin bo mało go tam wchodziło cos koło 10 litrów o ile pamietam bo moj poszedł na godna emeryture 3 lata temu 82 rok i robił ponad tysiac mtg n rok i dawał rade moim zdaniem nie liczy sie jaki olej lejesz tylko jak czesto go zmieniasz. co do skrzyni to wlew masz z tyłu jak popatrzysz na pokrywe podnosnika to tam powinien byc korek a stan sprawdzałem tak ze po lewej stronie za siłownikiem wspomagającym miałem srube m10 jak ja wykreciłem i z niej poleciał olej to miałem stan mój bagnetu nie miał... co do hamulców w moim hydrauliczny hamulec nie działał a olej wymienialem i nic sie nie działo w skrzyni tylko naj waznijszy jest filtr tzw gruszka który jest na zasilaniu ze skrzyni do pompy to on łapie wiekszosc zabrudzen oleju. 6 lat jezdziłem tym rumakiem to nie jedno sie w nim robiło do dzis mi go szkoda ze juz go nie mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

A o filtrze tzw sitkowym nie wspominasz? To on przyjmuje na klatę cały syf ze skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal14514    0

Dzienki za pomoc koledzy. a jak myślicie do skrzyni nadawał by się olej hydrauliczno-przekladniowy,agrol?ile się go tam zmieści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Do skrzyni może być Agrol byle z oznaczeniem UTTO. Więcej o tym oleju na www.lotos.pl/pobierz_plik/40846/

Edytowano przez Geo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    485
Czy sądzisz że w latach gdy wychodziły te silniki z fabryki były takie oleje jak teraz te z górnej półki?

na pewno byly zalane lepszym olejem niz nasze ursusy

jak sie nie myle to byly zalewane olejami Elf, czyli dosc dobra marka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    485

a ja wcale nie twierdze ze jest

piszac gorna polka chodzilo mi o to aby nie zalewac jakiegos oleju do frytek typu sperol czy jakiegos kupionego luzem z beczki w sklepie z czesciami

do castrola tez jakos nie mam przekonania, z tego co czytalem na forum samochodowym to jest olejem czesto podrabianym i nie wiadomo co sie trafi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renatakw    3

Jak można żałować na oleju ,przecież przy cenie paliwa pod sześć złotych ,wydatek 10 czy 15 zł/l nie jest oszałamiający.Ja osobiście zalewam TURDUS i bardzo sobie cenię od wymiany do wymiany -zero dolewek od 5 lat ,a w skrzyni mam typowo hydrauliczny i ustąpiły wszystkie problemy usterek z hydrauliką(zużycie pomp ,zacinanie rozdzielacza tylnego TUZ-a) tur przy - 20 stop.C chodzi od kopa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal14514    0

renatakw piszesz że masz porządny olej w skrzyni. jaki to olej?może i mój problem z podnośnikiem to wina oleju?

gdy zapale ciągnik to podnośnik idzie w góre po chwili slychać buczenie (chyba pompa) i tak cały czas czy to wina oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Ja bym zaczął od dobrania się do rozdzielacza i sprawdzenia dlaczego cały czas pompuje olej w podnośnik. Ale oddaj to do jakiegoś mechanika który ma pojęcie o hydraulice i niech sprawdzi co się zacięło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renatakw    3

Ja mam niemiecki olej do wózków widłowych Jungheiricha i naprawdę wcześniej na hydrauliczno-przekładniowych wszystko się pieprzyło,łącznie ze wspomaganiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal14514    0

pomocy ...

mam 2 pytania.

czy jak mialem za malo oleju w skrzyni,to podnośnik mógł się zapowietrzyć ?

czy olej od wspomagania kierownicy jest tym samym co w skrzyni?

dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

Tak ten sam olej ponieważ masz jedną pompę dwusekcyjną. Osobiście nie wiem czy jest możliwość zapowietrzenia ale słyszałem że u gościa tak się stało po wymianie oleju ale co on zrobił to nie wiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal14514    0

witam.

wymienilem olej w skrzyni , filtr i nic nie pomoglo dalej sie zacina podnośnik.

bylem u mechanika i powiedział że to chyba rozdzielacz ..ale narazie niema czasu mi tego naprawić może za 3 tygodnie.

a tyle czekal nie będe ,chyba że w ostateczności.może sam ten rozdzielacz wyciągne.i oddam do regeneracij

 

chcialem zapytać czy,jest jakiś sposób żeby sprawdzić że na 100% to wina rozdzielacza?

 

a ten rozdzielacz co jest przy kole, za co on jest odpowiedzialny,czy ma on coś wspulnego z podnośnikiem?

 

dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    485

yyyy, a gdzie chciales szukac rozdzielacza :blink:

wlasnie to jest ten od sterowania hydraulika zewnetrzna jak i wewnetrzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejlud    0

Rozdzielacz od podnośnika jest w innym miejscu. Znajduje sie na plecaku pod siedzeniem. Tam też jest śruba regulacji wysokości podnoszenia(tak myślę z własnej obserwacji) i dzwigenka regulacji szybkości podnoszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal14514    0

gdzie można kupic filtr od chydrauliki ten nad rozrusznikiem?

chciałbym też kupić błotniki na kola przednie ale niemoge nigdzie znaleść.

znacie jakieś strony internetowe? z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
×