Skocz do zawartości
Nemesis

Problem ze świecą żarową

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Nemesis    0

Witam

 

Dzisiaj okazało się, że świeca żarowa z Belarusie 1025 nie działa. Przed odpaleniem ciągnika przy włączeniu tej świecy dioda sygnalizująca jej działanie nie świeci się. Sama kontrolka jest sprawna. Wczoraj działała poprawnie, dzisiaj już nie. Co może być przyczyną, jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    376

Stan paliwa w tym zbiorniczku przy świecy masz? ;) Bo mi serwisant mówił że w z zimę przy używaniu świecy należy to kontrolować,ponieważ te zbiorniczki lubią pękać od drgań na zgrzewie ,a wtedy paliwo spiernicza i jak włączysz świece to się świeca przepala ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Junkers    42

Witam, chciałem odświeżyć temat co by bałaganu nie robić. Ostatnio przy przeglądzie postanowiłem posprawdzać bezpieczniki czy wszystko jest ok, sprawdziłem każde z 5 miejsc tzn. główna skrzynka bezpieczników za kokpitem, bezp. 50A, bezp. od tura przy altku, bez. rozdzielacza ładowania i kostkę na 2 bezp. 25A białe z lewej strony przed zbiornikiem oleju hydr. i wymieniłem ten pzrepalony bezp. Przy odpalaniu świece jak zawsze włączają się po ok2 sek od przekręcania stacyjki i okazało się że w momencie włączenia się świec żarowych wymieniony bezpiecznik 25A znowu strzelił, w związku z tym co sprawdzić i co ewentualnie wymienić?? Czy jedna z 4 świec żarowych może mieć przebicie bezpośrednio na masę??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Oczywiście, że świeca może mieć przebicie. Odkręć mostek zasilający na świecach i zasilaj pojedynczo świece z obcego źródła przez bezpiecznik. Spalony bezpiecznik wskaże winną.

Oczywiście po odkręceniu mostka jak i przewodu zasilającego od świec(zabezpieczyć koniec przed zwarciami) sprawdź czy nie ma problemów w linii zasilającej uruchamiając grzanie świec z kabiny. Oczywiście z włożonym na swoje miejsce bezpiecznikiem od świec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Dzięki wielkie, sposób sprawdzania świec podałeś bardzo ciekawy, a ja planowałem wykręcać je z głowic, jutro się za to biorę i o efektach napiszę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem świece nie działają, rok temu jeszcze działały a teraz już nie (kontrolka nie świeci, a jest sprawna). O co chodzi z tym zbiorniczkiem? Jest taki mały metalowy pod maską, co w nim powinno być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    336

Miałem taki sam problem tylko że ja doszedłem do tego bo kontrolka mrugała po zapaleniu silnika ,jak trzymałem przycisk .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    585

Jeśli masz mały metalowy zbiorniczek to  ie świece żarowe tylko płomieniówka. Kompletnie dwie różne rzeczy.

Sprawdź czy rozgrzewa się żarnik, sprawdź czy otwiera się zaworek w płomieniówce, sprawdź czy dostaje paliwo ze zbiorniczka i czy w ogóle jest. Nalew się ON.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×