Skocz do zawartości

Ogrzewanie ciągnika renault


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przyszły chłodne dni i w końcu przywróciłem ogrzewanie kabiny (Renault 110.54). Wystarczyło zdjąć przednią część dachu i przedmuchać nagrzewnicę. Była zasyfiona kurzem że zero przepływu powietrza, a jest bardzo drobna (wąski szczeliny). Filtr kabinowy, a właściwie to co z niego zostało, nadawało się tylko do kosza. Rozpadał się w rękach.

Opublikowano

Witam kupiłem ostatnio ceresa 345 i mam problem z ogrzewaniem które cały czas wieje zimnym powietrzem. Dodam że jest mało płynu w chłodnicy czy to może być powodem że nie ma ogerzewania ?  Czy po dolaniu płynu problem zniknie ?

Opublikowano

zacznij od tego czy przewody są prawidłowo podłaczone podłącz według katalogu który jest w necie. Przedmuhaj nagrzewnice. dolej płynu. rozgrzej dobrze tylko dobrze silnik i ma chodzić ja tez tak miałem w ceresie 85x zrobiłem podłaczenie wg katalogu dolałem płynu rozgrzałem silnik i chodzi grzeje jest ok potem znów sprawdź płyn i ma być ok

Opublikowano

ja też nie mam ogrzewania w 120.54, nagrzewnica przedmuchana, gdy ciągnik się nagrzeje nagrzewnica ciepła, ale nie dmucha ciepłym powietrzem.. 

a tak w ogóle, to ta wskaźniku temperatury jak Wam się ciągnik dobrze rozgrzeje, np w orce to gdzie jest wskazówka? Bo u mnie prawie na połowie, bądź w połowie i nie wiem czy to jest dobra temperatura.. 

Opublikowano

Witam

Mam renie 90-34 z niską kabiną tylko 1 drzwi i mam problem z ogrzewaniem wentylator podłączyłem oddzielnie i działa na najwyższy biegu (2), nagrzewnica się grzeje ale gdy włączę nadmuch to po 5 sekundach leci letnie powietrze i przy mrozach -10 jest dość zimno w kabinie, dodam że ciągnik pracuje z przyczepką leśną i nie wysila się za bardzo większość czasu działa na niskich obrotach. A więc jeśli macie pomysł jak usprawnić ogrzewanie za niewielki koszt to był bym wdzięczny. 

Opublikowano

Spróbuj tak : zdejmij dach i sprawdz czy cała misa nagrzewnicy jest szczelnie zakryta od góry wykładziną , ona kieruje powietrze od grzejnika do wentylatora , przez nieszczelności wentylator ciągnie zimne. Mam niską kabinę w 90-34 tylko dwudzwiową , żeby było cieplej uszczelniałem podłogę pod pedałami

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za szybką odpowiedz

Dach ściągałem w lato przedmuchiwałem nagrzewnicę, pod dachem jest folia na całości więc nie może Ciągnąć zimnego powietrza tym bardziej że nagrzewnica jest zabudowana z wentylatorem. Mam też klimę nie działającą ale jest tak jakby nagrzewnica duża nad szybą, mógł bym podłączyć ją do obiegu nagrzewnicy normalnej ale nie wiem czy to ma sens skoro ciągnik większość czasu pracy stoi a tam wentylatora nie ma co by ciepłe powietrze do kabiny wdmuchiwał.

 

Ja podłogę mam dość dobrze ocieploną jest miękka gąbka na podłodze

Edytowane przez devillod
Opublikowano

Wiatm pisze z zapytaniem gdzie jest bezpiecznik od dmuchawy bo nie idzie mi prad na dmuchawe i nie moge znalesc dlaczego

Przekaznik slychac ze dziala ale pradu nie dostaje nie moge znalezc gdzie dochodzi ten kabel wszystkie sa pomaranczowe i nie moge znalesc oznaczen

Opublikowano

Renault 110.54 jaki model kabiny to nie wiem ale ta wysoka nie amortyzowana

Przekażnik jest dobry pod przelacznik podpinam plus na krótko i chodzi wprawdzie tylko na trójce bo pewnie rezystor jest zjarany ale to druga sprawa

Pod kieownica wypinalem te wtyczki od wiązek ktore wychodza spod kierownicy na zewnatrz i przytykalem plus do pinów troche to niebezpieczne bo chyba zjarałem czujnik cisnienia oleju.

Niestety nie znalazlem i wiecej tak probowal nie bede bo znow cos spale :( moje bytanie czy jest jakis bezpiecznik jeszcze po drodze np pod oslona wajch podnośnika ?

Jeżeli tam nie ma to juz naprawde nie wiem chyba poprostu puszcze z akumulatoras kabel tylko przydał by sie jakis bezpiecznik tylko znowu  nie wiem na ile amper


Przyznam sie ze lubie raczej zostawac przy orginale i mam nadzieje ze jednak uda sie jakos naprawic to bez zadnego kabla na krotko

Pozdrawiam

Opublikowano

w słupku idą tylko kable

wiązka powinna być puszczona od błotnika i podwieszona na podłodze, po drodze prawdopodobnie będzie kostka, oczywiście wszystko na zewnątrz

 

ciężko coś poradzić na odległość,nawet jeśli się ma większą wiedzę o elektryce niż ja  <_<

jedyne co mogę polecić to oczyszczenie wszystkich bezpieczników, jeśli nie pomorze to musisz iść po kablach i szukać problemu

 

 

Opublikowano

A czy ten przekaznik pod sufitem jest napewno od dmuchawy ?

Oznaczenia przewodów sie nie zgadzaja no i przewody z przekaznika zmostkowalem i tez zero reakcji

kostki sa jeszcze pod prawa pokrywa na blodiku przy szybie jak sie zdejmie pokrywe to je widac ale poki co rozszyfrowalem tylko przewody od halogenow

 

Opublikowano

Zasada jest prosta: jeśli nie jesteś pewien swojej wiedzy o instalacji elektrycznej nie zabieraj się zań. Można narobić więcej szkód i czasem taniej wychodzi drożej.

Dla każdego elektryka (nie patałacha) sprawdzenie, czy przekaźnik jest od dmuchawy, czy nie zajmie co najwyżej 15 sekund i nie potrzeba specjalistycznego sprzętu, czy komputera z serwisu tylko najzwyklejszy miernik.

Zaproś elektryka samochodowego i zrobi Ci w godzinę. Dla mniej obrotnego ściągnij schemat elektryczny. Tu będziesz pytał i pół roku zleci.

Na odległość Ci nie poradzę, bo mam inny model.

Opublikowano (edytowane)

@izydor6280 ma racje elektryk ogarnie temat i po sprawie. Ja u siebie doszedłem co i jak ale właśnie z pomocą zaprzyjaźnionego elektryka. Zostało jeszcze podpięcie obrotomierza elektronicznego i narazie spokój z elektryką.
Teraz walczę z filtrami kabinowymi. Wyjąłem rozebrałem i czekam na wkłady jak dobrze pójdzie to dzisiaj skończę.
@izydor za 2 filtry wyjdzie mnie ok. 100zł. to nie 450zł. A obydwa są rozbieralne.

Edytowane przez blondynek2004
Opublikowano

Ogarnięte w końcu zrobiłem i w dodatku jednak nic nie spaliłem tylko że złączki pod pokrywą z prawej strony były pognite i ginął prąd.

A przekaznik od dmuchawy byl tylko ze zmylily mnie kable bo sa dziwnie oznaczone

No i jeszcze wsówka przy bezpieczniku raz lapala raz nie

Wszystko przez to ze nigdzie nie moge znaleźć schematu elektrycznego do reni

W kombajnie nh 1540S byl katalog na necie ze schematem elektrycznym i kazda naprawa czegos z pradem trwa minuty

Zgodze sie ze lepiej elektryka wezwac ale przynajmniej poznalem dobrze ciagnik potem nie bede musial go wolac do kazdej pierdoly

Jeszcze tylko z dmuchawa coś trzeba zrobic bo harczy ale to juz elektryk niech zrobi

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v