Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Źle podłączone przewody do żarówki reflektorowej . Odłącz kostki od żarówek i sprawdz jak zachowuje się kontrolka od długich.jak wszystko ok to podłącz przewody tak jak należy.

Patrząc na żarówkę od strony blaszek z lewej masa,na górze mijania ,z prawej długie.

Opublikowano

dołączam się do tematu bo nie chcę zakładać nowego :D

 

w MTZ mam z przodu reflektory od c 360 a z tyłu 2 robocze ma żarówki h3, mam dwa nowe akumulatory, alternator po remoncie miał wymieniany regulator napięcia, bo wszystkie żarówki mi spalił :ph34r: i w nocy jak spuszczę go do mniejszych obrotów to światła przygasają :blink:, przecież na samych nowych akumulatorach powinny świecić, to ja żeby to sprawdzić odłączyłem przełącznikiem głównym masy to żadnej reakcji jakby nie miał połączenia z akumulatorami, a na zgaszonym ciągniku wszystko świeci normalnie niema problemu , zakładam własnie halogeny z przodu na kabinie i się zastanawiam chce coś z tym zrobić ale nie wiem co :ph34r: początkowo obstawiałem połączanie masy kabina+ kadłub ale przecie masa niema nic wspólnego z ładowaniem :P

Opublikowano

Na wolnych obrotach ruski alternator praktycznie nie ładuje i prąd jest pobierany z akumulatorów. Światła ci wtedy przygasają bo ruski założyły kabel o małym przekroju do tego połączyli go z resztą instalacji zwykłym blaszanym konektorkiem. Przynajmniej tak jest w mtz-cie z przełącznikiem 12/24. Sprawdź ten kabel.

Opublikowano

ja miałem mtz normalnie na 12V teraz mam przerobione zwykły rozrusznik i odpalanie na 24 V ale żadnego przełącznika nie mam, tylko wiadomo wyłącznik masy, instalacje kabiny prowadzę nowy kabel od głównego bezpiecznika mam tam taki 60 A bezpiecznik ten ruski szklany wywaliłem, to chyba założę jeszcze jedne taki na samą górę kabiny (kogut, nagrzewnica robocze przód tył, nawiew zimny, wycieraczka) albo po prowadzę od rozrusznika ten gruby kabel i tyle tak jak zrobiłem instalacje kabiny w c360 3p ale chyba trzeba iść do jednego akumulatora bo na rozruszniku jest 24V Nie ogarniam za bardzo instalacji ruskiego :P jest jakoś mocno schowana, a ta instrukcja przetłumaczona dosłownie to jakaś masakra B)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

chce coś z tym zrobić ale nie wiem co

To wezwij kogoś kto wie.

początkowo obstawiałem połączanie masy kabina+ kadłub ale przecie masa niema nic wspólnego z ładowaniem :P

I tu się zdziwisz. Zresztą jak wypisujesz takie teorie, to od razu widać, że nie wiesz co robisz.

ale chyba trzeba iść do jednego akumulatora bo na rozruszniku jest 24V

I to jest najkrótsza droga do problemów z instalacją i z akumulatorami.

Nie ogarniam za bardzo instalacji ruskiego :P jest jakoś mocno schowana, a ta instrukcja przetłumaczona dosłownie to jakaś masakra B)

Wierz mi, że ta instalacja nie jest bardziej skomplikowana od C-360.

Opublikowano

wiesz elektrykiem nie jestem i Mtz mam nie długo, instalacje 360, 330 bizona, znam na wylot a instalacje mtz to chciałbym ją poznać oczywiście że elektryka mogę wezwać ale ja wolę sam coś zrobić i się czegoś nauczyć :ph34r:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wszystkie MTZ-y, Pronary, 330, 360, seria U-912 i pochodne, Zetory to praktycznie jest to samo. Żadnej elektroniki, tylko prosta instalacja, parę metrów przewodów, przekaźniki i to wszystko. Każda usterka do opanowania w pół godziny, pod warunkiem, że wie się jak i ma się czym zmierzyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v