Skocz do zawartości
kuszt20

pronar82sa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kuszt20    0

Witam wszystkich zwracam się z pytaniem o

pronara 82sa otóż zastanawia mnie

dlaczego niektóre ciągniki mają tak mało

zrobionych mtg i są już na sprzedaż za około

40 tys. chciałbym się dowidzieć czy

pronar 82sa to dobry wybór na 20ha 4i5

klasy ziemi ile pali jak jest z częściami do

tego ciągnika.

pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    265

ten ciagnik to generalnie złom. wiem bo mam

Spalanie całkiem niezłe potrafiłem się zmieścic w 10 litrach na ha orki. części dosyć tanie

plusy to duża masa a co za tym idzie dobry uciag i...i to koniec plusów o minusach i awariach juz gdzies pisałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    186

i znów zacznie się bitwa przeciwników ( tych co nie mają a słyszą bzdury) i tych co mają i coś o tym wiedzą... że złom to się z tobą nie zgodzę nie wiem jak jest z pronarami ale w przypadku belarusów nie ma aż takiej tragedi jaką opisujesz, to jest ciągnik nie na wystawy a do pracy w polu. osobiście posiadam 1025 mtz belarusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sam sobie przeczysz. Skoro ma Pronara i twierdzi, że to złom to chyba nie bez powodu. Czyja opinia ma być wiarygodna jeśli nie właściciela?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DF24    28

Moim zdaniem to zależy od operatora jak prawidłowo powinien traktor chodzić. Jeżeli jest np. 10 operatorów do jednego ciągnika to ten ciągnik napewno sprawnie nie będzie chodzić, gdyż każdy operator jeździ wg swojego gustu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1357

witam

ja mam w posiadaniu pronara 82SA jak go kupilem to mial 1200 mtg +/-

teraz ma 1350 mtg uzytkuje go wlasnie na ok 20 ha ziemi klasy 4 i 3

spalanie jest wg mnie niskie bo na hektar orki wahalo sie od ok 7-10 l (przy rozsadnej jezdzie)

w transporcie 5-8 l na mtg zaleznie od obciazenia

awarie jakie w nim mialem a raczej usterki to :

pekniety przewod paliwowy

wyciek ze szpilek mocujacych kolektor wydechowy (usuniete)

wyciek z walka ataku przedniego napedu ( usuniete)

potrafil sie zapowietrzyc (uciety smog i po problemie )

mam go juz ponad rok i narazie wiekszych problemow nie ma jest ciezki i ma dobry uciag

wiec jak znasz sie troche na mechanice to wiekszosc usterek sam usuniesz (prosta budowa) a za te pieniadze polecam ciagnik tylko trzeba na dobry egzemplarz trafic a nie na zloma

czesci sa smiesznie tanie i ogolnie dostepne (przynajmniej w mojej okolicy)

i na duzego plusa zasluguje oczywiscie silnik MMZ nie moge powiedzec na niego zlego slowa (do - 10 * pali bez swiecy ) malo pali jest zrywny choc turbo nie ma i jak na 82 km to jest b. mocny

jak masz jeszcze jakies pytania to chetnie odpowiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
M4t3usz    30

Nie moge zlego slowa powiedziec. Jestem wlascicielem 82sa 2005r. na twoich ha bedziesz z niego b. zadowolony ja mam 24ha. jesli sie ma 30 lub wieciej robi sie dokuczliwe lekkie ciekniecia oleju itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

witam

ja mam w posiadaniu pronara 82SA jak go kupilem to mial 1200 mtg +/-

teraz ma 1350 mtg uzytkuje go wlasnie na ok 20 ha ziemi klasy 4 i 3

spalanie jest wg mnie niskie bo na hektar orki wahalo sie od ok 7-10 l (przy rozsadnej jezdzie)

 

Oszczędna maszyna, bez dwóch zdań :blink: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1357

czyli wg Ciebie 7-10 litrow na hektar to duzo ? czy zle Cie zrozumialem ?

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    186

niedługo nabiję 200 mtg... w wiosce jest jeszcze pare belarusów o przebiegu +3000 tys i jeżdzą bez zarzutu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erni0402    10

to narazie zbyt wiele o awaryjności mówic nie możesz:)

chociaż nie twierdze że to złe ciągniki:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

kolego ja też jak wybierałem ciągnik to czytałem na AF o pronarach i za nic w świecie bym go nie kupił bo co drugi narzeka, a tu nagle Ojciec mi wyskakuje że kupujemy Pronara 1221A a ja za nic nie chciałem się zgodzić ale niestety nie udało mi się go przekonać i zawitał u mnie kolejny kolega ze wschodu. Byłem sceptycznie nastawiony do niego ale jestem jego najczęstszym operatorem że tak powiem w 90% i jeśli chodzi o awaryjność to jestem mile zaskoczony, miałem usterki ale to już było przy zakupie widać i spodziewałem się tego a tak to śmiga aż miło także szukaj dobrze i bierz ruska śmiało. Aha i następny ciągnik u mnie to będzie kolejny rusek :) już sam nie wiem który :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    186

gdyby się tak psuły jak opisujecie to nikt by ich nie kupywał... a nawet jeżeli coś pójdzie niedaj boże to kosztuje to śmieszne pieniądze a nie kilka tysięcy jak w przypadku np NH lub DF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuszt20    0

wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

bo w mojej okolicy to przeważnie są

same massey fergusony a pronar to

jak na lekarstwo a te fergusony

to jakieś cuda w tych skrzyniach się dzieją

i boję się tego brać bo tam wszystko drogie.

Mam pytanie do tego pronara bo u mnie pracował

by w 4-skibowych pługach zagonowych , prasa kostka

agregat 2.5m , kosiarka , jak myślicie dałby rade

w takim zestawie? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Pronare 82A stu motogodzin nawet nie zrobiliśmy i mieliśmy ponad osiem poważnych awarii;] Na jego miejsce MTZ przyszedł a w 2008 roku Belarus, w MTZ przewody paliwowe zmienione, cieknie z deka, w belarusie jeden przewód dokręcony, 1600 mtg i zero awarii, pronar to niepewny temat dla mnie, w tym przypadku musi sie popaść db sprzęt, użytkowanie ma znaczenie ale na moim przykładzie popadł nam sie hebel i tyle, nadawał sie jedynie do stania w garażu, bo tam sie nie psuł, i to nie do końca bo raz po orce pozostawiony miał problem z odpaleniem i co sie okazało, poszła pompa wtryskowa i alternator, nie wiem z jakiej parafii;]Pług 4x40 dla niego to lajt, agregat 3m by pasował, a co do prasy to odpowiedź znasz;)

Edytowano przez yahooo777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1357

co do pronara to chyba jaki sie trafi jak cos bedzie felerne to caly czas sie bedzie psul a jak bedzie w miare dobry to jakos tam beda sie kola krecily czy na 5 czy na 50 HA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    186

u mnie nie było żadnej poważnej awari oprócz wymiany simeringa w przednim napędzie w półoście ( 10 minut roboty i 5 zł koszt :) ) a po za tym śmigam spokojnie.... wczoraj orałem 3ha na bardzo ciężkiej ziemi pługiem 4x40 i szło dobrze z predkością 6,5 - 7 km/h oraz to co zaorałem zasiałem zestawem uprawowym 2,5m opartym na bronie wirnikowej i siewniku. w tym roku na sianie ludzie c360 orzą pługiem 2 skibowym bo jest bardzo cieżko z powodu suszy ( deszczu nie było od podorywki) Mój belarus 1025 spalił 50 l na zaoranie i zasianie tych 3 ha :) tylko z tym że po orce nie bronowałem bo w przypadku mojego agregatu jest to zbyteczne... Nie powiem że traktor nic nie czuł w orce bo był mniejwięcej obciążony w 80 % ( obroty oscylowały w granicy 1,8- 2,0 tys obr/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

czyli wg Ciebie 7-10 litrow na hektar to duzo ? czy zle Cie zrozumialem ?

W 7 litrów/ha nie uwierzę, podobnie jak 95 % użytkowników forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1357

te 7 spalil na lekkiej ziemi (na polu o dl. ok 1km gdzie nie ma praktycznie jazdy na pusto i bardzo malo nawrotow i nie orze sie "poprzeczniaka" i zaoranie trwa godzine ) w niezbyt glebokiej orce ale jak jest 3, 2 klasa ziemi (dawno nie padalo i idzie ciezko to wychodzi ok 10 ( np. 1h 20 arow w piatek oralem wziol 15 litrow bylo sporo nawrotow i jazdy na pusto) wiec to sie ma od warunkow glebowych przede wszystkim i ulozenia pola jazdy nawrotow itp.

p.s zapomnialem dodac ze plug 4*35 czyli troszke mniejszy jak ciagaja inni uzytkownicy (mam na mysli 4*40)

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Spokojnie spali siedem jak jezdzi w piaskownicy. Pług wezmie 1,6 metra, bieg zapnie szybki, orka głęboka to ze 20cm, 1500 obrotów bo po co więcej jak oporu nie ma, kawałek długi i prosty , 1 ha robisz w 40 minut. Da się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1357

o widze ze jeden sie zna troche na tym :) nie kazdy musi pilowac traktor i walic w kolano jak tego nie wymaga gleba

oczywiscie ze da sie :rolleyes:

wiec panowie jak nie wiecie to nie komentujcie bo jak sie ostro po garach da to rusek i 20 l wezmie na 1 ha a pozniej taki powie jeden z drugim ze wiecej pali jak zetor / ursus i zlom i dziadostwo ruskie

a po za tym trzeba wiedziec przy jakich obrotach ciagnik ma najwiekszy moment i w tych obrotach oscylowac

(najnizsze spalanie i najlepszy uciag)

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

I tu jest przewaga mtz-ta nad mniejszymi zetorami że ma biegów kupe. Prędkość regulujesz biegami a silnik trzymasz w ekonomicznym zakresie. 60-ka i zetor to ci tylko but zostaje bo do pola to dwa biegi mają. Przykładów jest pewno więcej ale te dwa mi do głowy przyszły bo tym robiłem.

 

Dzięki kolego za wsparcie :rolleyes:

 

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×