Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kotwczapce

Problem ze sprzęgłem 82tsa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kotwczapce    26

Witam. W moim Pronarze 82TSA coraz ciężej wyłącza się sprzęgło.Trudno wcisnąć pedał, nie chodzi płynnie.Już wysiada mi kolano.Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

spróbuj może popuścić tą sprężynę z tą miseczką.... i proponowałbym położyć się pod ciągnikiem i sprawdzić odległość łapek od wycisku . Ile musisz wcisnąć aby wysprzęgliło

Edytowano przez pynczor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Po prawej stronie w górnej części korpusu na wysokości sprzęgła jest duży korek. Odkręć go,w środku jest smarowniczka od łożyska oporowego, nasmaruj, powinno pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kotwczapce    26

Łożysko oporowe jest smarowane,sprężyna z miseczką jest nawet zbyt luźno.Pedał do przodu (w dół)idzie bardzo ciężko i nie wraca z powrotem zbyt płynnie.Wczoraj prysnąłem penetrusem przez dolne okienko na "oś wyprzęgającą" i było chyba lżej, ale i tak porażka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Nasmaruj jakimś WD wszystkie zawiasy na pedale sprzęgła, po prostu zaciera ci się. Jak go umyjesz myjką to wszystko lekko chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Koledzy mają racje to może być ten wałek od widelek, u mnie miałem też to samo. Jak sie potem okazało nie potrzebnie ciągnik rozjeżdzałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    26

Oś wygląda OK.Najprawdopodobniej zaciera się na tulejach.Czy łatwo wyciągnąć tą oś?

Edytowano przez kotwczapce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    26

spróbuj może popuścić tą sprężynę z tą miseczką.... i proponowałbym położyć się pod ciągnikiem i sprawdzić odległość łapek od wycisku . Ile musisz wcisnąć aby wysprzęgliło

Trudno określić ile;20-30 kg może...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

U mnie też oś wyglądała ok, a po wyjęciu było widać pekniecie. Wystarczy odkręcić widełki, i wybic ośke, wszystko da sie bez rozjeżdzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rybulka    0

Jeśli mogę wtrącić, to posadź kogoś do wciskania sprzęgła i zaobserwuj ten pręt pomiędzy widełkami a ramieniem sprzęgła. U mnie najpierw się naginał pręt a dopiero pchało widełki. Założyłem kawałek rurki 1/2" na pręt pomiędzy nakrętki kontrujące regulację długości tego pręta i bardzo pomogło.

Edytowano przez Rybulka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    61

Przerabiałem to u siebie. Wszystko, co pisali koledzy powyżej plus u mnie po prostu skończyła się tarcza. Też zwlekałem z zajrzeniem, kolano bolało to dodotkowo poszedł i jeden docisk. Na szczęście części nie są drogie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    26

Dziś wymontowałem oś i rzeczywiście jest pęknięta! Sprzęgło wygląda raczej dobrze. Jutro jadę szukać nowej...

Edytowano przez kotwczapce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×