kajetan

Ceres 345 X - Szarpanie przy ruszaniu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kajetan    0

Koledzy proszę o pomoc.

Ciągnik strasznie szarpie podczas ruszania do przodu. Do tyłu rusza jeszcze w miarę płynnie, chociaż po rozgrzaniu oleju też już czuć szarpnięcie. Niemożliwe jest praktycznie płynne używanie rewersu. Przy każdej zmianie kierunku jazdy tył-przód, muszę blokować koła hamulcami w przeciwnym razie szarpnięcie jest tak silne, jak miałoby za chwilę ukręcić oś. Jeszcze kilka miesięcy temu zjawisko to nie występowało na zimnym oleju. Wymiana oleju też nie pomaga. Dodatkowo czasem zapala się także kontrolka "akumulator przekreślony błyskawicą" i wtedy ciągnik staje. Dopiero przełożenie na kilka chwil rewersu w pozycję N i ponowne przełożenie na kierunek jazdy sprawia, że traktor rusza. Bywa, że zdarza się tak kilka razy na godzinę, a bywa, że kontrolka nie daje o sobie znać przez kilka miesięcy.

 

Obdzwoniłem wszystkie serwisy, nikt nie potrafi mi pomóc. Jedni mówią, że potrzebna jest kalibracja sprzęgła, inni mówią że konieczna wymiana elektrozaworu do jazdy do przodu,a to wszystko duże koszty i nie chcę wtopić kilku tyś. bez pewności usunięcia awarii. Nie mogę nawet trafić na fachowca, który podjąłby się tej naprawy. Może doradzicie mi coś, lub polecicie kogoś. Jestem z woj. mazowieckiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scottie    0

Kolego mamy podobny problem, z tym że u mnie kabelek dotykający do obudowy pod kierownicą robił zwarcie i spalał mi bezpiecznik od rewersu. Podczas gwałtowniejszego skrętu, kiedy obudowa się przesuwała i dotykała kabelka, wywalało bezpiecznik ,pojawiała się kontrolka P i odcinało mi układ napędowy. Ja wkładałem coraz większy bezpiecznik (nominalnie 10 siedziała) ale nic nie pomagało aż w końcu wyskoczyła kontrolka akumulatora z błyskawicą plus pikanie i wcale nie mogłem jeździć. Skończyło się w serwisie Claas gdzie powiedzieli że spalił się rewers, niby go naprawili ale teraz też sporadycznie wyskakuje mi kontrolka akumulatora z błyskawicą i pika, ale wtedy przerzucam rewers na neutrala i znowu np do przodu i działa. Chciałbym też pozbyć się tego problemu, ale w serwisie do końca nie wiedzą czemu tak się dzieje. Może ktoś ma jakiś pomysł ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    20

Jedna rada do kolegi wyżej, nigdy nie należy wkładać większych bezpieczników niż zalecane przez producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajetan    0

No właśnie - w serwisie nie wiedzą czemu tak się dzieje. To jest najbardziej denerwujące, bo skoro jest serwis, to powinien być od tego, żeby tego typu problemy rozwiązywać. A tu serwis nie wie i szukaj wiatru w polu.

Wymieniłem u siebie olej, filtry i nic się nie zmieniło. Jak szarpał tak szarpie i zatrzymuje się teraz bez powodu coraz częściej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody79    0

Koledzy proszę o pomoc.

Ciągnik strasznie szarpie podczas ruszania do przodu. Do tyłu rusza jeszcze w miarę płynnie, chociaż po rozgrzaniu oleju też już czuć szarpnięcie. Niemożliwe jest praktycznie płynne używanie rewersu. Przy każdej zmianie kierunku jazdy tył-przód, muszę blokować koła hamulcami w przeciwnym razie szarpnięcie jest tak silne, jak miałoby za chwilę ukręcić oś. Jeszcze kilka miesięcy temu zjawisko to nie występowało na zimnym oleju. Wymiana oleju też nie pomaga. Dodatkowo czasem zapala się także kontrolka "akumulator przekreślony błyskawicą" i wtedy ciągnik staje. Dopiero przełożenie na kilka chwil rewersu w pozycję N i ponowne przełożenie na kierunek jazdy sprawia, że traktor rusza. Bywa, że zdarza się tak kilka razy na godzinę, a bywa, że kontrolka nie daje o sobie znać przez kilka miesięcy.

 

Obdzwoniłem wszystkie serwisy, nikt nie potrafi mi pomóc. Jedni mówią, że potrzebna jest kalibracja sprzęgła, inni mówią że konieczna wymiana elektrozaworu do jazdy do przodu,a to wszystko duże koszty i nie chcę wtopić kilku tyś. bez pewności usunięcia awarii. Nie mogę nawet trafić na fachowca, który podjąłby się tej naprawy. Może doradzicie mi coś, lub polecicie kogoś. Jestem z woj. mazowieckiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qwertydys    0

Witam, 

Chciałbym się dowiedzieć czy komuś udało rozwiązać problem z ruszaniem, mam taki sam problem w Ceres 335x nadepnę na sprzęgło i wywala błąd akumulator z strzałką. Wcześniej udawało się za którymś razem N i kierunek jazdy a teraz stoję godzinę i nic.

Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AniaKudyba    1

kolega wyzej ma uszkodzony wyłacznik krancowy nad pedałem sprzegła przerabiałem to samo u siebie po wymianie na nowy działa  bez zarzutu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj