Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wracając do tematu ustawienia zapłonu jak mam czpień wbity w kole zamoachowym (oba zawory zamknięte na pierwszym tłoku(  i kręcę pompą wtryskową i jak przejdzie cały wtrysk na sekcji wtedy blokować kółko te od zapłonu czy jak drgnie minimalnie paliwo lekko cofnąć kluczem i wtedy zabezpieczać? silnik bardzo dobrze mi chodzi ale jakby tak jak ma ciezko na białawo przy kopci przedtem na czarno i to mocno,  tak sobie myślę jakby z 5 procent wtrysku przyjedzie za późno albo za wcześnie przeciez przejście całego pełnego wtrysku to jakieś ruch 15 stopni kluczem 

Opublikowano

Dokładnie. A lepiej ustawić tak jak się to robi np. w 60-ce. 

Włóż kołek w otwór, wywal rozrusznik, do jednej ze śrub po nim przykręć zrobiony z drutu wskaźnik,  na wieńcu zrób znak punktakiem i skieruj na niego wskaźnik, wywal kołek, wróć wał do tyłu potem kręć w przód i patrz jak drgnie paliwo. Gdy nie drgnie  w czasie gdy punkt na kole pokrywa się ze zrobionym wskaźnikiem  przestaw sprzęgło i znów próba.

 

Metoda o tyle lepsza że uwzględnia luzy na kołach zębatych. Warto.

Opublikowano
Dnia 21.10.2014 o 10:08, jahooo napisał:

Jeśli na poprzedniej pompie palił OK, a po założeniu tej mimo odpowietrzenia tylko kopci na biało, to znaczy, że problem jest z pompą. Biały dymek oznacza, że podawane jest paliwo, ale się nie spala.

Jeśli nie ruszałeś nic od strony rozrządu, tylko wyciągnąłeś jedną pompę i założyłeś drugą, to teoretycznie nic się nie zmieniło. Piszę teoretycznie, bo trafiałem już sprzęgiełka w pompie z wycięciem na klin obrócone o 180 stopni. Jeszcze nie udało mi się namierzyć, od czego taki typ. Podobno od DET-a. Z wyglądu jest identyczne jak w MTZ, ma tylko przestawiony klin na wałku pompy o 180 stopni.

Jak zakładałeś tą "nową" pompę to ustawiłeś kąt wtrysku i zapalał OK ? Starą pompę wymieniałeś , bo nie palił.

Możesz próbować ustawić ponownie kąt wtrysku albo czekać na powrót pompy z naprawy gwarancyjnej.

Wydaje mi sie ze d 50 ma taka pompe obrocona o 180 stopni

 

 

Opublikowano
Po kolorze spalin nie stwierdzisz czy jest przyspieszony. Od właściwego aż do max przyspieszonego gdzie jeszcze silnik uda się uruchomić i będzie pracował to kolor spalin będzie taki sam. Główny objaw przyspieszonego zapłonu to twarda praca (metaliczne stuki) i problemy z uruchomieniem rozgrzanego silnika.
Opublikowano

Aha bo u mnie jak ustawiłem zapłon tak idealnie że tylko jak drgnie na pierwszej sekcji paliwo to ciągnik pierwszym razem bardzo źle odpala trzeba długo kręcić i wtedy leci szary dym jak raz odpali to potem od razu odpala i chodzi wg mnie miękko ale jak przestawilem zapłon w prawo o otwór talerzem w pompie to odpala od razu tylko jest delikatny jasno niebieski dym na wolnych obrotach i wtedy silnik ma taki ryk przy dodawaniu gazu 

Opublikowano

Może masz słabą pompę i wtryski że źle odpala na początku. Wino tak miał, pompa poszła do regeneracji, bo tylko szary dym ma początek i kilkanaście obrotów silnika żeby zapalił. 

Opublikowano (edytowane)

Ja kupiłem ten ciągnik jest to ltz 55a z silnikiem d240 pompa UTN 4 w sierpniu i od samego początku problem z pierwszym paleniem , wtryski sprawdzałem i były idealne, założyłem zawór zwrotny bo myślałem że paliwo się cofa nic nie dało, gość od którego kupiłem ciągnik mówił że pompa była robiona w maju 2018 i nie wiem może mnie oszukał będę musiał ją sprawdzić ile wg was powinien spalać paliwa ten silnik mi wychodzi około 8l/mtg.  Dokładnie jest jak mówisz kilkanaście obrotów i szary dym i co było dokładnie winą? 

Edytowane przez darekchmiel1991
Opublikowano

Tzn po zablokowaniu koła zamachowego kołkiem w pozycji i ustawieniu kąta wtrysku w punkt robi ci takie chocki klocki ? Może masz dwa otwory w kole zamachowym ? Na PW i na GZP ?

Opublikowano

 kręciłem powoli w prawo i w pierwszy otwór wpadł kołek i wtedy ustawiałem i tak się właśnie dzieje aż dziwne, próbowałem pompką ręczna podpompować paliwo ale i tak samo trzeba było kręcić i pełno szarego dymu . Szkoda że filmu nie nagrałem a myślisz że pompa dobra czy sprawdzić u pompiarza ? 

Opublikowano (edytowane)

Będę musiał sprawdzić żeby mieć pewność , tam gdzie sprawdzałem wtryski to gość mówił że dawkę rozruchową mogę mieć źle ustawioną a wiesz coś o tym silniku ile to ma koni? W dowodzie mam wbite 50KW czyli wychodzi około 65KM a przecież te silniki miały 82KM 

Edytowane przez darekchmiel1991
Opublikowano

tak, max 65KM, nominalnie 60KM bo to zastępstwo za silnik 55KM chłododzny powietrzem.

i wybij sobie z głowy tunning na 82KM bo skrzynia nie wytrzymuje, to skrzynia z małego władka i 60KM to skraj jej możliwości.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Nie no co ty nie mam takiego zamiaru. Serio z t25 jest skrzynia?  Aż w szoku jestem. Ogólnie zadowolony jestem z tego ciągnika kupiłem go na zastępstwo c360 i wygoda nie porównywalna jak i moc a niby tylko parę tych koni więcej,  jak muszę wsiadać do 60 to myślę że to za karę nie wiem jak nim robiłem teraz bym nie wrócił do 60 mam nadzieję że w końcu ją sprzedam choć miałem zamiar kupić belarusa 820 ale straszne gnioty były i ten był w lepszym dużo stanie  może kiedyś zamienię 

Edytowane przez darekchmiel1991
Opublikowano

jahooo napisał:

wybij sobie z głowy tunning na 82KM bo skrzynia nie wytrzymuje, to skrzynia z małego władka i 60KM to skraj jej możliwości.

Gdzie Ty to wyczytałeś? Bo jak patrzę w katalog to LTZ ma zupełnie inną skrzynię niż T25.

Opublikowano

Skrzynia z LTZ to pochodna skrzyni z władka. Wałki poprzecznie względem osi ciągnika. Może bardziej podchodzi pod JUMZ, ale na pewno jest delikatna i projektowana do mocy około 40KM jak było właśnie w pierwszych LTZ-40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v