piter125

Ciśnienie oleju

Polecane posty

piter125    0

ostatnio na zegarze zauważyłem lekki spadek ciśnienia oleju stan oleju jest prawidłowy. Jakie powinno być prawidłowe???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

SZYMANOX    475

@piter125@-To zależy albo zużycie silnika,albo panewka ci wypadła ,albo zużycie pompy , albo po prostu tak ma i tyle kiedyś ktoś pisał że ma w nowym 1 bar.Póki nie spada na czerwone to się o nic nie martw mtz-y chyba tak mają i tyle .A powiec mi ono ci spada od razu jak masz zimny silnik ? Czy jak ci się rozgrzeje? Na ile ci spadło to ciśnienie?

Edytowano przez SZYMANOX



Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

Na rozgrzanym silniku na maksymalnych obrotach 1-4 bara a na wolnych 0,8 bara. Jak mieścisz się w tych granicach to nie ma powodu do obaw. Mój ma na zimnym ok 3,2 a na rozgrzanym 2,8 do 3,2 na wysokich obrotach. Około oczywiście.

 

cie.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter125    0

@piter125@-To zależy albo zużycie silnika,albo panewka ci wypadła ,albo zużycie pompy , albo po prostu tak ma i tyle kiedyś ktoś pisał że ma w nowym 1 bar.Póki nie spada na czerwone to się o nic nie martw mtz-y chyba tak mają i tyle .A powiec mi ono ci spada od razu jak masz zimny silnik ? Czy jak ci się rozgrzeje? Na ile ci spadło to ciśnienie?

 

gdy jest zimny ma 3 a gdy się rozgrzeje to około 2,5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

To wszystko masz w porzadku. obserwój tylko silnik czy z czasem nie obniżają się te wartości za szybko. Tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

mi również spadło cisnienie gdy jest zimny ma 3 atm wystarczy że rozgrzeje go przy talerzówce ok 2h i ciśnienie spada na wolnych obrotach do 0,7 (poniżej zielonego) nie mam pojęcia co to może byc pomoże ktoś bo jeżdze aż się cos nie rozsypie. dodam że mtz z 82 roku silnik po kapitalce 5lat temu proszę o szybką odpowieź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez totylkoja
      Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika   Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą  strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1...  Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam,  że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?
    • Przez jacek12345
      Witam,
      mój tata posiada MTZ  82 i z biegiem czasu doszło do uszkodzenia szpilek w przednich kołach. Chcemy je wymienić ale nie mamy pojęcia jak się za to zabrać. Wymieniał ktoś może? albo może ktoś ma jakieś instrukcje? 
    • Przez Cheesburger
      Jak wyjac wlacznik sprezarki? Odkrecilem srubke z przodu z brzegu taka krotka co jest ze metalowa oslona wentylatora chlodnicy ale nie chce wyjsc za nic w swiecie...
      Moze ktos poradzi ktora to konretnie sruba? Powinno wyjsc lekko? Wybic mlotkiem? W pozycji wlaczonej? Wylaczonej?

    • Przez aniszek1
      Witam, odziedziczyłem MTZ 82 rocznik 1990. Cięgnik od 10 lat w naszej dalszej rodzinie, po dokładniejszym przyjrzeniu się, zauważyłem że MTZ-82 posiada blok silnika od d50 - na bloku widnieje plakieta z napisem po rosyjsku d-50, i teraz moje pytanie czy to jest możliwe że został tak złożony czy może pierwszy właściciel przy remoncie silnika wepchnął części od mtz-50? Głowica jest od mtz-82 i reszta również, jedynie ten blok. Ile taki silnik może mieć koni?
      Co jeszcze dziwniejsze w dowodzie rejestracyjnym jest zarejestrowany jako mtz-80 - czyli bez napędu...
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj