Skocz do zawartości
goldzio

Seria A wkracza w erę HiTech

Polecane posty

goldzio    0

Witam co sadzicie o nowym udoskonaleniu valtry poprzez hitech'a czy juz ktos to ma. Obecnie my staramy sie o 93 hitech to 151 netto chca i raczej bedzie stala juz u nas:)) jakies juz macie spostrzezenia?

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goldzio    0

no przepraszam za 2 temat lecz szukalem podobnego i nie bylo wiec zalozylem. Kupujemy go bo on ma byc zastepca ferdka(3512) bo sprzedalismy 3 cylindrowy bo malo pali a 100 km do przewracania koszenia moze paszowoz. To ma byc przedewszystkim pomocniczy glowny jest valtra Emka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

normalny    0

Podobno na podlasiu jest nowy dealer Valtry. To Agrotechnik tafiły, i maja na placu A 93 H, fajny traktorek , ale szkoda że tylko 3 cylindry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    2

do 3 cylindrów trzeba się po prostu przyzwyczaić największa zaleta to właśnie spalanie ja mam u 3514 i lampo 70 w i sobie chwalę oba zawsze to niższe koszty również oleju mniej trzeba przy wymianach jedno z drugim a jako pomocniczy to moim zdanie wystarcza :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

Zgadzam sie ze 3 cylinderki to nie wada w gospodarstwie w ktorym taki ciagnik ma latac w kazdej maszynie z rozsiewaczem i z plugiem mamy same rollera 70 juz 10 lati naprawde potrafi pracowac ze sporymi maszynami jak na jego gabaryty i moc ale jesli ma byc to ciagnik tylko i wylacznie do ciezkiej roboty to odpada na starcie.

Swoja droga ciekaw jestem ile ma kosztowac najmniejsza A chyba 83 hi tech jakos tak chodzi mi po glowie ta maszynka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    6

Podobno na podlasiu jest nowy dealer Valtry. To Agrotechnik tafiły, i maja na placu A 93 H, fajny traktorek , ale szkoda że tylko 3 cylindry.

normalny skoncz z ta propaganda ukryta reklama, prosze sobie zalozyc konto jako firma czy przedstawisciel bo ukrywanie sie jest irytujace juz jedna osoba na forum tego pozalowala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsusa    0

Valterka fajna tylko trochę za szybko spada z obrotów przy tym silniku. A jeśli mogę wiedzieć to kto jest tym co pożałował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piochu    7

Ostatnio miałem okazję się przejechać Valtrą A83 w wersji leśnej, ma dość komfortowy EHR, jedyne co mi się nie podobało to to że zakresy w przekładni nie są synchronizowane i ciężko się przełącza. Również rewers elektrohydrauliczny działa bardzo łagodnie.

Edytowano przez Piochu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Przedstawicielstwo Valtry w Polsce pozostaje przy zdaniu że wszystkie ciągniki Valtra oferowane na polski rynek są produkowane w Finlandii.

 

A co do wersji HiTech to od tego roku Valtry HiTech [ale nie wiem czy A seria też] będą wyposażone w skrzynie z 5 stopniowym powershiftem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Jakoś nie wierze że jest produkowany w finlandii... Jest dużo filmów tego typu które potwierdzają że to nie prawda oraz to że polmot h i valtra A to to samo....

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

Możliwe że składane są w jednej fabryce ale może byc też tak że te ciągniki są skierowane na jakieś inne rynki(np.wschodnie), zauważyłemna filmie też ciągnik z serii N :D

Jakieś powiązanie midzy nimi musi byc bo nawet we wnętrzu kabiny większośc gałek dźwigni itp jest identyczna jak w serii A Classic nawet regulacja kierownicy jest w nich tak samo kiczowato zrobiona -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Ja dzisiaj oglądałem Valtrę A Hi-tech i na tabliczkach było made in Finland wszędzie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dudi913    0

Valtra serii A jest produkowana w Finlandii! Bylem na wycieczce z Valtry i widzialem. Polmot H to ciagnik majacy taka sama przekladnie lub ten sam model a ciagnik jest zupelnie inny np silnik kabina podnosnik.W Brazylii tez sa produkowane ale na tamten rynek. W kwietniu odbieram taki ciagnik wiec zdam relacje z pracy. Jesli to ma byc ciagnik do wszystkiego to tylko na mniejsze gospodarstwa.Do ciezszych prac mam N101.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matias6630    3

Mi tez bardzo podoba się Valtra A ale czy warto przepłacać, skoro można kupić pomota w sporo niższej cenie a podzespoły tych marek są bardzo podobne <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kolega dudi pisze, valtra produkowana jest tylko w finlandii natomiast Hattat i polmot czy teraz ursus w Turcji. Podobieństwo przekładni tylko dlatego że valtra miała licencję na przekładnię HEMA, która teraz wygasła. Juz żostałe zmodernizowane z nowych a83 czy 93. Podzespoły kabiny też podobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pawel_11_95
      Witam
      Jestem posiadaczem Valmeta/Valtry 6300 rok 1996. Mam problem z Wom-em,podnośnikami tylnymi i biegami. Wom i Tuz tylny w ogóle nie działają, biegi nie mogę wrzucić 1 i 2 jest możliwość jazdy tylko na 3 i 4. Z elektryką jest wszystko ok. Ciągnik odpala jeździ, hydraulika działa.  Gdzie mogę szukać rozwiązania problemu? Czy może ktoś polecić mechanika w mazowieckim?
    • Przez Manieks
      Witam Państwa. 
      Poszukuję instrukcji obsługi oraz katalogu części do ciągnika Valtra 8350. Na chwilę obecną zależy mi na opisie przycisków sterujących w kabinie, który od czego jest. U mnie niestety wszystkie mają starte ikony. Najlepiej jakby ktoś miał taki plik w PDF. 
    • Przez AchimR
      Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...
      Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...
       
      Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)
      Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.
      Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.
      I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
      Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

       
      Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

       
      Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.
       
      W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).
      Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.
      Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h
       
      Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.
       
      Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).
      Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.
       
       
       
       


    • Przez Rolnik117
      Witam mam problem z valtra t133 ponieważ gdy długi czas pracuje np. W orce czy w agregacie scierniskowym zaczyna wchodzić duża temperatura (pod czerwone), gdy dojadę do brzeg i zanim obruce temperatura momentalnie spada na środek czyli dobrze. Co może być przyczyną 
    • Przez edzio
      Niech piszą ci którym cokolwiek gdziekolwiek się popsuło, Uwagi w tym temacie będą przestrogą dla wszystkich bądź odwrotnie.piszcie i nie ściemniajcie że się nie psują bo nawet JD nie jest święty.w końcu to tylko MACHINES!!! .pozdro
×