Skocz do zawartości
palczak

Pęknięcie bloku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
palczak    0

Mam Zetora 7211. Przyszedł czas na remont silnika. Przy rozbiórce okazało się, że są pęknięcia bloku pomiędzy cylindrami. Pęknięcia są w górnej części od poprzecznych otworów w tych cienkich ściankach (gdzie przepływa ciecz) do samej góry pod głowicę. Naprawa przez spawanie jest wątpliwa. Nowy blok to ponad 5000PLN. Najprawdopodobniej silnik pracuje z tą usterką minimum 2 lata (tyle czasu jest płyn wcześniej woda). Czy można to skręcić tak jak jest? Czy ew. blok z 6211 by pasował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

nowy blok tyle kosztuje - mi za blok do 10145 krzyknęli 4600-5400 PLN brutto.

Znalazlem 3 letni za 1500 + honowanie 250 (pierwsza stopa była zła).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

palczak    0

Nawet parę groszy taniej.

 

Pytam o 6211 bo taki blok udało mi się znaleźć. Ponoć ma mniejsze średnice tulei = wymiana tłoków -> mniejsza moc.

Ew. jeśli ktoś wie gdzie taki blok dostac prosze o info.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widziałem raz blok do 7211 za 1000zł a od 7711 za 1500zł co do spawania wujkowi rozwaliło w ciapku koło pompy paliwa znalazł gościa co pospawał i jeździ tak już 7lat jest ok, co do bloku od 6211 to wątpie że zewnętrzne wymiary się różnią pewnie jego blok ma takie same wymiary zewnętrzne jak u 7211 tylko cylindry są mniejsze, to może poszukaj kogoś kto rozwierci go i może sie uda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

jeździ na wodzie czy płynie?

Na wodzie u mnie po spawaniu nawet trzymał, na płynie niestety ciekł.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
palczak    0

Na razie będzie próba połatania tych pęknięć. Jak pisałem są pomiędzy tulejami więc nie ma mowy żeby miały być wycieki na zewnątrz, najwyżej z jednej komody wodnej do drugiej :). Bardziej martwi mnie osłabienie konstrukcji silnika - zobaczymy co z tego wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeździ na płynie po prosu gość umie super spawać, facetowi jak pospawał to ten żeby sprawdzić szczelność zaślepił otwory i podpiął pompę z wodą dowalił takie ciśnienie że pękł mu z drugiej strony, w zetorze na duży plus że wywali zaślepke a w ciapku to lipa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    448

Panowie jakie są objawy pękniecia bloku we wspomnianym miejscu? (tzn między tulejami)


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    375

Woda i olej to wychodzi że albo olej bedzie sie sączył do płynu chłodniczego (objaw oczka tłuszczu w wodzie i osad na ścianie górnej chłodnicy )lub odwrotnie płyn w olej ale objawów nie znam ,pewnie olej zmieni kolor  ,po wyciagnięciu miarki  będzie kremowy (tak miałem w aucie jak poszedł płyn do oleju ,przez uszczelke pod głowicą )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

objawy to są różna ale może być uszczelka pod głowicą mogło ją wydmuchać lub przepalić warto planować głowicę woda w oleju wysoki poziom oleju tak zwany 2 stan  jak odkręcisz korek wlewu oleju masz śmietanę na nim ciężko pali bo woda stoi na cylindrze albo wogólę nie chce zapalić bo nie może przełamać może wodę dmuchać w tłumik odkręć korek wlewu płynu i zobacz czy nie wywala płynu korkiem czy nadmiarem to jest ostateczność pęknięty blok może być głowica lub uszczelka zazwyczaj jest uszczelka blok to ok 2 tys do zetora kosztuje a nie jakieś 5 tys cena za cały silnik po remącie chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    448

U mnie początkowo wywalał troche wody wlewem, ale palił normalnie. Po wymianie wtryskiwaczy nie miał siły nawet zakręcić (wcześniej wszystko było ok). Po sprawdzeniu bardziej banalnych rzeczy ściagamy głowice, i co sie okazuje, jedna z głowic jest pęknieta, woda na tłoku. Głowice się wymieni, ale martwi mnie pęknięcie bloku między drugą a trzecią tuleją, tzn, zastanawiam się czy wymiana głowicy coś da. 


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×