Skocz do zawartości
palczak

Pęknięcie bloku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
palczak    0

Mam Zetora 7211. Przyszedł czas na remont silnika. Przy rozbiórce okazało się, że są pęknięcia bloku pomiędzy cylindrami. Pęknięcia są w górnej części od poprzecznych otworów w tych cienkich ściankach (gdzie przepływa ciecz) do samej góry pod głowicę. Naprawa przez spawanie jest wątpliwa. Nowy blok to ponad 5000PLN. Najprawdopodobniej silnik pracuje z tą usterką minimum 2 lata (tyle czasu jest płyn wcześniej woda). Czy można to skręcić tak jak jest? Czy ew. blok z 6211 by pasował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

nowy blok tyle kosztuje - mi za blok do 10145 krzyknęli 4600-5400 PLN brutto.

Znalazlem 3 letni za 1500 + honowanie 250 (pierwsza stopa była zła).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

palczak    0

Nawet parę groszy taniej.

 

Pytam o 6211 bo taki blok udało mi się znaleźć. Ponoć ma mniejsze średnice tulei = wymiana tłoków -> mniejsza moc.

Ew. jeśli ktoś wie gdzie taki blok dostac prosze o info.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widziałem raz blok do 7211 za 1000zł a od 7711 za 1500zł co do spawania wujkowi rozwaliło w ciapku koło pompy paliwa znalazł gościa co pospawał i jeździ tak już 7lat jest ok, co do bloku od 6211 to wątpie że zewnętrzne wymiary się różnią pewnie jego blok ma takie same wymiary zewnętrzne jak u 7211 tylko cylindry są mniejsze, to może poszukaj kogoś kto rozwierci go i może sie uda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

jeździ na wodzie czy płynie?

Na wodzie u mnie po spawaniu nawet trzymał, na płynie niestety ciekł.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
palczak    0

Na razie będzie próba połatania tych pęknięć. Jak pisałem są pomiędzy tulejami więc nie ma mowy żeby miały być wycieki na zewnątrz, najwyżej z jednej komody wodnej do drugiej :). Bardziej martwi mnie osłabienie konstrukcji silnika - zobaczymy co z tego wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeździ na płynie po prosu gość umie super spawać, facetowi jak pospawał to ten żeby sprawdzić szczelność zaślepił otwory i podpiął pompę z wodą dowalił takie ciśnienie że pękł mu z drugiej strony, w zetorze na duży plus że wywali zaślepke a w ciapku to lipa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    486

Panowie jakie są objawy pękniecia bloku we wspomnianym miejscu? (tzn między tulejami)


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    629

Woda i olej to wychodzi że albo olej bedzie sie sączył do płynu chłodniczego (objaw oczka tłuszczu w wodzie i osad na ścianie górnej chłodnicy )lub odwrotnie płyn w olej ale objawów nie znam ,pewnie olej zmieni kolor  ,po wyciagnięciu miarki  będzie kremowy (tak miałem w aucie jak poszedł płyn do oleju ,przez uszczelke pod głowicą )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

objawy to są różna ale może być uszczelka pod głowicą mogło ją wydmuchać lub przepalić warto planować głowicę woda w oleju wysoki poziom oleju tak zwany 2 stan  jak odkręcisz korek wlewu oleju masz śmietanę na nim ciężko pali bo woda stoi na cylindrze albo wogólę nie chce zapalić bo nie może przełamać może wodę dmuchać w tłumik odkręć korek wlewu płynu i zobacz czy nie wywala płynu korkiem czy nadmiarem to jest ostateczność pęknięty blok może być głowica lub uszczelka zazwyczaj jest uszczelka blok to ok 2 tys do zetora kosztuje a nie jakieś 5 tys cena za cały silnik po remącie chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    486

U mnie początkowo wywalał troche wody wlewem, ale palił normalnie. Po wymianie wtryskiwaczy nie miał siły nawet zakręcić (wcześniej wszystko było ok). Po sprawdzeniu bardziej banalnych rzeczy ściagamy głowice, i co sie okazuje, jedna z głowic jest pęknieta, woda na tłoku. Głowice się wymieni, ale martwi mnie pęknięcie bloku między drugą a trzecią tuleją, tzn, zastanawiam się czy wymiana głowicy coś da. 


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
    • Przez bazar
      Niedawno miał miejsce kapitalny remont silnika mojego Zetora 7711 (wymiana tłoków, tulei i pierścieni). Spowodowane było to tym, że do komór spalania dostawał się olej. No i problem polega na tym, że po tym remoncie silnik wciąż pobiera olej (stwierdzam to po niebieskim dymie i tłustej klapce). Mechanik, który przeprowadzał remont twierdzi, że na razie tak musi być i dopiero po ok. 50 mth pierścienie się odpowiednio ułożą, przez co olej nie będzie spalany. Po tym czasie również nakazał przeregulowanie zaworów. Jednak mnie przeraża chmura niebieskiego dymu i zastraszające znikanie oleju. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez Kacper43
      Cześć,

      Gdzie w Zetorze 7211 '88 - reguluje się dawkę paliwa?
      Chodzi mi o regulacje na pompie wtryskowej, zwiększyć lub zmniejszyć dawkę.
      Pompa oryginalna.
      Mógłby mi to ktoś tak prosto wytłumaczyć?
       
      Na forum znalazłem info o 7011, ale on ma inną pompę z tego co wiem

      Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez Smyku89
      Jestem posiadaczem Zetora 5211, rok produkcji 1988r. Jakiś miesiąc temu podczas bronowania nagle wzrosła temp na 100 stopni. Natychmist się zatrzymałem i ku mojemu zdziwieniu te 100 stopni było tylko na zegarze. Został wymieniony termostat wraz z czujnikiem temperatury i chwilowo był spokój i teraz za każdym razem kiedy zakołysze gdzieś na dołku wskaźnik temp wody pokazuje 100-120. poprowadziłem też oddzielny kabel od czujnika do zegara ale dalej to samo. Zegar głupieje. Zauważyłem ubytki płynu w chłodnicy ale były one spowodowane uszkodzoną pompą wody. Pompa wymieniona na oryginalną. Myślę, że ta awaria pompy wody w ostatnim czasie ma jakiś związek z tym głupiejącym zegarem. Ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Będę wdzięczny za rady
    • Przez tomek14
      wymieniam właśnie olej w silniku zetor 7211 i mam pytanie jaki olej najlepiej wlać do silnika i ile litrów bo czytałem trochę i wszędzie podają różnie,więc ile litrów będzie najlepiej ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.