Skocz do zawartości
palczak

Pęknięcie bloku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
palczak    0

Mam Zetora 7211. Przyszedł czas na remont silnika. Przy rozbiórce okazało się, że są pęknięcia bloku pomiędzy cylindrami. Pęknięcia są w górnej części od poprzecznych otworów w tych cienkich ściankach (gdzie przepływa ciecz) do samej góry pod głowicę. Naprawa przez spawanie jest wątpliwa. Nowy blok to ponad 5000PLN. Najprawdopodobniej silnik pracuje z tą usterką minimum 2 lata (tyle czasu jest płyn wcześniej woda). Czy można to skręcić tak jak jest? Czy ew. blok z 6211 by pasował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    122

nowy blok tyle kosztuje - mi za blok do 10145 krzyknęli 4600-5400 PLN brutto.

Znalazlem 3 letni za 1500 + honowanie 250 (pierwsza stopa była zła).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

palczak    0
(edytowany)

Nawet parę groszy taniej.

 

Pytam o 6211 bo taki blok udało mi się znaleźć. Ponoć ma mniejsze średnice tulei = wymiana tłoków -> mniejsza moc.

Ew. jeśli ktoś wie gdzie taki blok dostac prosze o info.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widziałem raz blok do 7211 za 1000zł a od 7711 za 1500zł co do spawania wujkowi rozwaliło w ciapku koło pompy paliwa znalazł gościa co pospawał i jeździ tak już 7lat jest ok, co do bloku od 6211 to wątpie że zewnętrzne wymiary się różnią pewnie jego blok ma takie same wymiary zewnętrzne jak u 7211 tylko cylindry są mniejsze, to może poszukaj kogoś kto rozwierci go i może sie uda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    122

jeździ na wodzie czy płynie?

Na wodzie u mnie po spawaniu nawet trzymał, na płynie niestety ciekł.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
palczak    0

Na razie będzie próba połatania tych pęknięć. Jak pisałem są pomiędzy tulejami więc nie ma mowy żeby miały być wycieki na zewnątrz, najwyżej z jednej komody wodnej do drugiej :). Bardziej martwi mnie osłabienie konstrukcji silnika - zobaczymy co z tego wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeździ na płynie po prosu gość umie super spawać, facetowi jak pospawał to ten żeby sprawdzić szczelność zaślepił otwory i podpiął pompę z wodą dowalił takie ciśnienie że pękł mu z drugiej strony, w zetorze na duży plus że wywali zaślepke a w ciapku to lipa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    491

Panowie jakie są objawy pękniecia bloku we wspomnianym miejscu? (tzn między tulejami)


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    635

Woda i olej to wychodzi że albo olej bedzie sie sączył do płynu chłodniczego (objaw oczka tłuszczu w wodzie i osad na ścianie górnej chłodnicy )lub odwrotnie płyn w olej ale objawów nie znam ,pewnie olej zmieni kolor  ,po wyciagnięciu miarki  będzie kremowy (tak miałem w aucie jak poszedł płyn do oleju ,przez uszczelke pod głowicą )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

objawy to są różna ale może być uszczelka pod głowicą mogło ją wydmuchać lub przepalić warto planować głowicę woda w oleju wysoki poziom oleju tak zwany 2 stan  jak odkręcisz korek wlewu oleju masz śmietanę na nim ciężko pali bo woda stoi na cylindrze albo wogólę nie chce zapalić bo nie może przełamać może wodę dmuchać w tłumik odkręć korek wlewu płynu i zobacz czy nie wywala płynu korkiem czy nadmiarem to jest ostateczność pęknięty blok może być głowica lub uszczelka zazwyczaj jest uszczelka blok to ok 2 tys do zetora kosztuje a nie jakieś 5 tys cena za cały silnik po remącie chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    491

U mnie początkowo wywalał troche wody wlewem, ale palił normalnie. Po wymianie wtryskiwaczy nie miał siły nawet zakręcić (wcześniej wszystko było ok). Po sprawdzeniu bardziej banalnych rzeczy ściagamy głowice, i co sie okazuje, jedna z głowic jest pęknieta, woda na tłoku. Głowice się wymieni, ale martwi mnie pęknięcie bloku między drugą a trzecią tuleją, tzn, zastanawiam się czy wymiana głowicy coś da. 


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
    • Przez Piotr30m
      Witam. Mam problem  z ciagnikiem, zetor 5211.  Wszystko było w porządku dopóki pompy paliwowej nie demontowalem do regeneracji. Po montażu pompy, ciągnik zapalił było wszystko ok.  Zetor mi się zapowietrza w czasie jazdy, paliwo spada zaraz po 5 minutach postoju. Filtry zmieniłem, nowe podladki, przewody paliwowe, opaski pompkę zasilajaca,  ostojnik.  Nadal  jest to samo, na dodatek ciężko jest odpowierzyć układ.  Przed demontaz em pompy ciagnik palił na dotyk nie trzeba było używać pompki ręcznej mimo że ciagnik stał dłuższy czas. Jeśli ktoś może jakoś pomóc, będę wdzięczny.
    • Przez lexiflexi
      Cześć koledzy mam pytanko ... Mam zetora 7245 i c360 w której jest słaby silnik ( zbyt niskie ciśnienie oleju a szlifu juz nie wyda ) i chciałbym włożyć do c360 silnik  zetora 7245 a do zetora wsadzic silnik z czegoś większego. Myslalem nad silnikami z 7745 lub Ursusa c385 lub zetora 8011 i czy da się wsadzić silniki z c385 lub 8011 do zetora 7245 ???( nie pytam o 7745 bo na pewno pasuje )
    • Przez cinek285
      witam
      to moj pierwszy post mam taki problem posiadam zetora 7245. Nigdy nie bylo problemu z zapowietrzaniem sie kiedy dzisiaj tato wyjachał z bronami zaczał dziwnie pracowac ale po kilku sekunadach wszystko wróciło do normy. Zabronował ok 2ha i wjachał na inne pole. Nagle ciagnik stanał dojzelismy ze jest zapowierzony udalo sie to usunac wsiadlem do niego przejechałem ok 100 metrów i zgasl tak nagle... z pola został sciagnmiety na lince... nie wiemy co jest w odastojniku widac babelki powietrza pompke wypycha powietrze ale przewody od zbiornika sa pelne paliwa... nie wiemy co moze byc przyczyna... zmienilem przewód od filtrów na dole do pompy paliwowej na górze ok 25 cm... piszcie co moze byc wszystko zbadamy
    • Przez tomek14
      Witam mam problem z smarowaniem silnika zetora 7211 robiłem talerzówka ciągnik miał temperaturę cieczy 80-85 stopni i na wolnych obrotach 200-500 obrotów świeciła się kontrolka smarowania a jak się dodało gazu to gasła co może być przyczyną ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.