Skocz do zawartości

Jak i czym jest smarowania zwrotnica w MTZ 82??


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

@mani51 podaj mejla na PM - to Ci wyślę jak u mnie mechaniory zrobili tą smarowniczkę - ale już coś widzę, że nie jest OK. Zdjęć tutaj to ja już nie umiem wstawiać.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam, właśnie rozkręcam przednią zwolnice, aby wywiercić dziurę w tulei. Odkręciłem te kilka śrub na klucz 14 dookoła zwolnicy, ale nadal zwolnica nie chce się rozpołowić. Czy muszę jeszcze odkręcić piastę?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Z wielkim trudem, ale poszło. Dziura wywiercona, mam nadzieje ze zapomnę już tych przeciekach w przednich kołach

Opublikowano

Panowie dzisiaj wywierciłem ten otwór 10 mm w tulei zewnętrznej tak jak pisaliście założyłem też nowe oringi 90x5 mm ,ale olej trochę górą wycieka i teraz nie wiem czy przestanie ,czy może oringi grubsze miały być? ,nie mam w katalogu zwolnic stożkowych i nie wiem jakiej grubości oryginalne tam przychodzą ,może ktoś wie ?,proszę o radę

Opublikowano

A zrobiłeś to tak jak jest na rysunku według karty zmian pronara? Jeśli zrobiłeś to dobrze nie powinno się lać nawet gdyby oringów nie było. A wręcz przeciwnie. Góra zwrotnicy robi się sucha i zapieka.

Opublikowano

Wywierciłem tak jak tu kiedyś któryś z kolegów opublikował zdjęcie ,jutro zrobię zdjęcie bo to rozebrałem i będę wkładał grubsze oringi ,

Opublikowano (edytowane)

Tak wywierciłem te otwory ,olej wlałem sobie z góry bezposrednio ,i tak włożyłem zwolnicę na tulej niby nie ciekło ,gdy odkręciłem korki wlewowe od wlewu oleju do zwolnicy i przekładni kątowej ,syknęło z nich powietrze i zaraz zaczął olej górą wyciekać ,ja już nie wiem co z tym jest

post-63085-0-99553300-1386009781_thumb.jpg

post-63085-0-27091000-1386009796_thumb.jpg

Edytowane przez arab1
Opublikowano

Z górnej to raczej nie bo z górnej to jesli by przeciekało to jedynie na dół zwolnicy ,bo na zewnątrz nie może się z niej wylać ,no jeszcze zobaczę ,zrobiłem obydwa koła ,będę obserwował

Opublikowano

Mimo zrobionego otworu w tulei wewnątrz zwolnicy i nawet zamontowania odpowietrznika ze smarownika olej nadal wycieka ,co robić? ,chyba że się uspokoi post-63085-0-38839000-1386692783_thumb.jpg

Opublikowano

Ten smarownik wyjąłem bo nic to nie dawało i zabiłem otwór z powrotem kołkiem ,jesli chodzi Ci o dziurę po łożysku na samej górze w stronę kołnierza tulei

Opublikowano

To ciekawe czemu wali olejem. To najspokojniejsze miejsce w całej zwolnicy. Powietrze powinno tamtędy uchodzić przez oringi w górę tulei.

Jeśli leje się olej to znaczy że powietrze wyciska go od dołu pomiędzy tulejami zew. i wew. aż na górę. Olej wlewasz tylko do poziomu korka?

Opublikowano

No olej jest tylko do poziomu korka ,widocznie gdzieś musi być ciśnienie ,ale czemu jest cisnienie ,już sam nie wiem ,czy za szczelne oringi

 

Ciekawe jakby trochę zmniejszył poziom oleju ? choć jest tyle co powinno być

Opublikowano

No ja już nie wiem poczekam i zobaczę z drugiego koła niby nie leci i jest stara tulej ,ale otwór też zrobilem ,a tym tulej była w zeszłym roku wymieniana na nową

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v