Nikita_Bennet

MTZ 952.3 - problemy z biegami

Polecane posty

Nikita_Bennet    291

Witam.

 

Może ktoś spotkał się z następującym problemem?

Odpalamy ciągnik - niepali, przejrzeliśmy całą instalację - okazuje się że nie zwiera włącznik na skrzyni biegów - zwarcie przewodów i wszystko chodzi elegancko ale biegi się zrypały. Wrzuca się jakiekolwiek położenie dźwigni zmiany biegów do przodu to ciągnik jedzie do przodu, wrzuca sie jakiekolwiek położenie dzwigni biegów do tyłu to ciągnik jedzie do tyłu. Nieważne które położenie do przodu - jedna i ta sama prędkość, nieważne położenie do tyłu także jedna i ta sama prędkość. Nic nie chrobocze nic nie skrzeczy.

 

Spotkał się z tym ktoś? Ciągnik ma niecałe 300MTH ale serwisowi złoszona usterka wczoraj przed południem dała tyle do myślenia że w poniedziałek rano przyjadą (9 zgłoszenie a przyjadą 13stego).

 

pzdrwm Nikita_Bennet


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    190

coś się pewnie zblokowało w skrzyni... poczekaj na serwis i napisz co to było bo sam jestem ciekawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5631

bardzo dziwna sytuacja piszesz ze niewazne jaki bieg do przodu albo do tylu ciagnik ma ta sama predkosc

moim zdaniem to musi byc dziwne zablokowanie bo skoro by sie zakleszczyla to bys nie mogl biegu zmienic

a mozesz ja bym stawial na wybieraki moze cos sie urwalo i ciagle wybiera ten sam bieg do przodu i do tylu pomimo poruszania lewarkiem nie wiem jak w ciagniku ale w samochodzie za ruchy przod tyl i lewo prawo odpowiadaja 2 wybieraki i mysle ze w traktorze jest tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    265

NIe wiem czy dobrze wnioskuje ale czy tam jest rewers?

to wygląda jakby był wbity jakiś bieg i urwany wybierak ale wtedy dźwignia chodziła by luźno

czy da sie wybić na luz? ale nie rewersem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

A jak zostawisz na luzie to też jedzie czy nie?? Być może wyłączył ci sie reduktor i jak jest ciasno zestawiona skrzynia to może jeździć. Po zapaleniu spróbuj kilkakrotnie ze wciśnietym sprzęgłem dzwignie max do siebie i do przodu, tak jak na zapalanie. Jeśli ci sie nie uda to najlepiej przypnij linke do drzewa i do ciągnika, wtedy włącz mu jakis bieg i zobacz czy bedzie ciągnął czy stanie. Jesli stanie to na bank wyskoczył reduktor i musi wskoczyc tym sposobem jak pisałem.


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5631

Belarus ma jeden wybierak panie kochany :D i 4 widełki

 

dzieki kolego ze mnie poprawiasz ja sugerowalem sie budowa samochodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

prosze bardzo. Dootykałewm juz skrzynie zwykłą i synchro też. Bo jakiś inteligen w pół roku polówe trybów wyłamał :D Myślał że synchro to bez sprzęgła idzie :lol:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    265

ciekawe jak długo synchronizator wytrzyma

a później bedzie kolejny rozpowiadał jakie to te skrzynie chu..we <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    291

Sorki że się nie odzywałem ale wczoraj byłem w robocie a po robocie spać poszedłem.

 

NIe wiem czy dobrze wnioskuje ale czy tam jest rewers?...

Nie ma. Jakbym chciał ciągnik z rewersem to brałbym już z elektrohydraulicznym a takiego belarus/mtz jeszcze nie ma.

 

 

A jak zostawisz na luzie to też jedzie czy nie??...

Na luzie nie jedzie, jest po prostu na luzie.

Zastanawiam co się stało z czujką od uruchamiania ciągnika - ta co jest na skrzyni - nie działa, odpalić ciąngik dopiero mogę jak zewrę w niej kable.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    291

no i chyba sprawa rozwiązana - taki mały pi***dzielnik pękł który siedzi na wałku nad skrzynią. On steruje tym frezowanym wałkiem.

--------

Zrobione, ta dzwigienka wymieniona i traktor chodzi jak trzeba a wchodziły tylko biegi a raczej bieg do przodu i do tyłu bo pękło jak było w pozycji jedynki i wstecznego.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5631

ciekawe jak długo synchronizator wytrzyma

a później bedzie kolejny rozpowiadał jakie to te skrzynie chu..we <_<

 

narazie bardzo go sobie chwali ma juz okolo 4000 MTG i mowi ze nic nie robione jedynie jakies drobne regulacje :)

 

dobrze ze juz udalo Ci sie naprawic traktorek a mam prozbe moze bardziej dokladnie opiszesz co wymieniles wrazie jak by komus sie cos podobnego stalo to by wiedzial co sie dzieje a i mam jeszcze pytanie sam naprawiles czy przyjechal serwis ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    291

serwis - nie po to brałem u dealera pronaru aby sam się babrać (pracuję poza rolnictwem i nie zawsze mam czas na grzebanie się).

 

Wymiana - dźwigienka - taka maleńka, przy okazji oring no i uszczelka bo jak mechanik szukał to zaczął od dekla skrzyni biegów.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    314

a widzisz nie wyjawiłeś wszystkich szczegółów masz dźwignię biegów z boku a przez to skomplikowaną zmianę biegów :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    291

tytuł posta zaczyna się od: MTZ 952.3

 

Czy widziałeś 952.3 ze skrzynią inną niż 14/4?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

No pewnie że z boku przecież kiedyś za czasów wajchy na środku nie było 952


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez totylkoja
      Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮
    • Przez totylkoja
      Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika   Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą  strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1...  Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam,  że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?
    • Przez jacek12345
      Witam,
      mój tata posiada MTZ  82 i z biegiem czasu doszło do uszkodzenia szpilek w przednich kołach. Chcemy je wymienić ale nie mamy pojęcia jak się za to zabrać. Wymieniał ktoś może? albo może ktoś ma jakieś instrukcje? 
    • Przez Cheesburger
      Jak wyjac wlacznik sprezarki? Odkrecilem srubke z przodu z brzegu taka krotka co jest ze metalowa oslona wentylatora chlodnicy ale nie chce wyjsc za nic w swiecie...
      Moze ktos poradzi ktora to konretnie sruba? Powinno wyjsc lekko? Wybic mlotkiem? W pozycji wlaczonej? Wylaczonej?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj