Skocz do zawartości
Rafal8888

MTZ PROBLEM ZE ZMIANA BIEGÓW

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rafal8888    0

Witam wszystkich forumowiczów mam taki problem w moim MTZ 80 jak zmieniam biegi to jest niesamowity zgrzyt dzieje się to zwłaszcza wtedy jak już trochę się rozgrzeje. Nieraz uda się zmienić bez zgrzytu, w takim przypadku jak jadę przykładowo na 6 i zatrzymuje się i jak wcisnę sprzęgło to pomiędzy zmiana biegów nie puszczam go tylko cały czas trzymam. Nie wiem czym to jest spowodowane może regulacja sprzęgła?<jak tak to w jaki sposób> może mało oleju w skrzyni. Z góry wielkie dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

To na pewno sprzęgło nie rozłącza. Skrzynia nie ma na to wpływu. Ustaw sprzęgło książkowo i jeśli nie jest uszkodzone to zmiana biegów musi się poprawić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    797

Sprawdz czy wszystkie łapki a są tylko trzy dotykają łożyska równocześnie a potem na cięgnie ustaw skok jałowy pedału na 25-40mm. Poszukam książki i podeślę zdjęcie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    19

Odpowiedni olej w skrzyni jest?Możliwe że go nie ma albo jest nie taki jak powinien być skoro po rozgrzaniu tak się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    205

Może ci też hamulec na wałku sprzęgłowym nie działać...

U nas w MTZ80 pękła tarczka i spadła, i było to samo, musiałem wyczekiwać biegi. Teraz mamy rozpołowiony od roku, bo szukaliśmy wałka sprzęgłowego i w końcu dostaliśmy, ale od 50 i tam już tego hamulca nie ma...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz1212    0

ja mam identyczny problem... na zimnym silniku biegi wchodzą bardzo ładnie ale na rozgrzanym aż szkoda tych trybów tak zgrzytają przy wkładaniu biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    145

U mnie też to ostatnio było a że teraz ciągnik rozpołowiony to okazało się że ten hamulec wałka sprzęgłowego był rozkręcony. Mi to jakoś szczególnie nie przeszkadzało i chwilkę czekałem po wciśnięci sprzęgła żeby wbić bieg. Wkurzające było tylko to że ten wałek od hamulca strasznie skakał na większych obrotach. Zobaczymy co będzie po remoncie.

Czasem może wystarczyć regulacja sprzęgła i tego właśnie hamulca bo według książki powinno się to robić jednocześnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Znajomu ma w mtz-cie dzwignie zmiany biegów z boku i mały problem. Na da się przeżucić z polowych na szosowe. Dzwignia wchodzi między te pozycje ale do przodu już nie idzie. Wszystkie biegi działają prawidłowo. Jeżeli ktoś spodkał się z takim problemem prosze o małe info na ten temat. Z góry dzięki.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

ja tak miałem u mnie dzwignia po środku ,został na polowych i nie szło przeżucić na szosowe pod deklem jest taka listwa tam kulki i sprężynki blokada wodzików zadra weszła pod kulkę i zablokowało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Nie mam pojęcia co u kumpla z tymi biegami bo to nowy ciagnik 2011. Jeśli nie ma tam jakiegoś patentu dziwnego, jakiejś np. blokady na czas transportu czy feleru łatwego do usunięcia bez rozbierania to pojedzie do serwisu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

kulka pewnie zablokowana i listwy nie przesunie tak jak bezpiecznik w c-360 musi amortyzować w skrzyni o wiór nie trudno ,tak miałem biegi normalnie były tylko na polowych został i nie było siły przeżucić ,jaką kolega ma skrzynie

Edytowano przez STANK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Z tego co pisał to 18/4. Posłałem mu linka do tematu na pewno przeczyta ale raczej sprawa oprze się o serwis. Nie ma co grzebać jak na gwarancji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez damianraki3
      Witam, zna ktoś może moment z jakim dokręcamy korby w tym silniku D-260 ? I jaki jest kąt wtrysku? Może taki sam jak w czwórce. Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Przez dzonny
      Witam!
       
      Mam MTZ 82 z roku 1999. Kłopot polega na tym że coraz częściej zdarza się sytuacja że gdy zagłebie pług w ziemię to przy próbie podnoszenia podniesie jakieś 2-3 cm i wydaje dźwięki takie jakby maszyna była już w górze, radziłem sobie w takiej sytuacji dociążając podnośnik (dźwignia podnoszenia na max do przodu) po tym zabiegu zawsze podnosił, tylko teraz już momentami nie chce ta sztuczka działać. Problem staje się o tyle bardziej uciążliwy że w momencie gdy tylne koła trafią na beudże to ciągnik potrafi się zawiesiść (tylne koła tracą przczepność z podłożem) w tym wypadku pomaga wyjechanie na przednim napędzie, ale ile razy można się z czymś takim męczyć. Podnośnik jest aktualnie ustawiony poprawnie na tryb siłowy, poziom oleju w hydraulice taki jaki potrzebny, dodam że na trybie pozycyjnym i mieszany problem także się pojawia. Co może być przyczyną tego bardzo ale bardzo wkurzającego zjawiska?
    • Przez pawel01155
      Witam, sprawa dotyczy belarusa 920, 2001r. wersja exportowa z niemiec. Orientuje się ktoś czy mógłbym gdzieś kupić kostke do której przykrecona jest dzwignia sterowania linkani, ktore z koleji steruja zordzielaczem, nigdzie nie mogę znaleźć do niej czesci
    • Przez modelarz
      Witam, mam takie pytanko czy może ktoś wymieniał oringi w regulatorze siłowym (tym pod siedzeniem) w mtz 82 ??? Bo u mnie podczas podnoszenia strasznie się leje z niego olej, poszły napewno oringi i chciałbym kupic zestaw naprawczy ale nigdzie nie moge dostać. Może ktoś wie jakie tam powinny byc oringi i ma ich wymiary. Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedz modelarz
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.