Skocz do zawartości
Rafal8888

MTZ PROBLEM ZE ZMIANA BIEGÓW

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rafal8888    0

Witam wszystkich forumowiczów mam taki problem w moim MTZ 80 jak zmieniam biegi to jest niesamowity zgrzyt dzieje się to zwłaszcza wtedy jak już trochę się rozgrzeje. Nieraz uda się zmienić bez zgrzytu, w takim przypadku jak jadę przykładowo na 6 i zatrzymuje się i jak wcisnę sprzęgło to pomiędzy zmiana biegów nie puszczam go tylko cały czas trzymam. Nie wiem czym to jest spowodowane może regulacja sprzęgła?<jak tak to w jaki sposób> może mało oleju w skrzyni. Z góry wielkie dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

To na pewno sprzęgło nie rozłącza. Skrzynia nie ma na to wpływu. Ustaw sprzęgło książkowo i jeśli nie jest uszkodzone to zmiana biegów musi się poprawić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    786

Sprawdz czy wszystkie łapki a są tylko trzy dotykają łożyska równocześnie a potem na cięgnie ustaw skok jałowy pedału na 25-40mm. Poszukam książki i podeślę zdjęcie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal8888    0

O właśnie jakbym miał zdjęcie to byłoby już bardzo dobrze. Z góry Dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    19

Odpowiedni olej w skrzyni jest?Możliwe że go nie ma albo jest nie taki jak powinien być skoro po rozgrzaniu tak się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    199

Może ci też hamulec na wałku sprzęgłowym nie działać...

U nas w MTZ80 pękła tarczka i spadła, i było to samo, musiałem wyczekiwać biegi. Teraz mamy rozpołowiony od roku, bo szukaliśmy wałka sprzęgłowego i w końcu dostaliśmy, ale od 50 i tam już tego hamulca nie ma...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz1212    0

ja mam identyczny problem... na zimnym silniku biegi wchodzą bardzo ładnie ale na rozgrzanym aż szkoda tych trybów tak zgrzytają przy wkładaniu biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    141

U mnie też to ostatnio było a że teraz ciągnik rozpołowiony to okazało się że ten hamulec wałka sprzęgłowego był rozkręcony. Mi to jakoś szczególnie nie przeszkadzało i chwilkę czekałem po wciśnięci sprzęgła żeby wbić bieg. Wkurzające było tylko to że ten wałek od hamulca strasznie skakał na większych obrotach. Zobaczymy co będzie po remoncie.

Czasem może wystarczyć regulacja sprzęgła i tego właśnie hamulca bo według książki powinno się to robić jednocześnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786
(edytowany)

Znajomu ma w mtz-cie dzwignie zmiany biegów z boku i mały problem. Na da się przeżucić z polowych na szosowe. Dzwignia wchodzi między te pozycje ale do przodu już nie idzie. Wszystkie biegi działają prawidłowo. Jeżeli ktoś spodkał się z takim problemem prosze o małe info na ten temat. Z góry dzięki.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

ja tak miałem u mnie dzwignia po środku ,został na polowych i nie szło przeżucić na szosowe pod deklem jest taka listwa tam kulki i sprężynki blokada wodzików zadra weszła pod kulkę i zablokowało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Nie mam pojęcia co u kumpla z tymi biegami bo to nowy ciagnik 2011. Jeśli nie ma tam jakiegoś patentu dziwnego, jakiejś np. blokady na czas transportu czy feleru łatwego do usunięcia bez rozbierania to pojedzie do serwisu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11
(edytowany)

kulka pewnie zablokowana i listwy nie przesunie tak jak bezpiecznik w c-360 musi amortyzować w skrzyni o wiór nie trudno ,tak miałem biegi normalnie były tylko na polowych został i nie było siły przeżucić ,jaką kolega ma skrzynie

Edytowano przez STANK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Z tego co pisał to 18/4. Posłałem mu linka do tematu na pewno przeczyta ale raczej sprawa oprze się o serwis. Nie ma co grzebać jak na gwarancji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.