Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A co do ramy jd chwali się nią gdzie tylko może. Zauważyłem, że już nie raz dyskusja o tych ciągnikach sprowadzała się do braku lub posiadania ramy.

@hubertuss- ja nigdzie w reklamach nie widzę żeby JD chwalił się ramą. Napisze czasem "pełnoramowa konstrukcja" i jak sam wspomniałeś to właśnie użytkownikom tych maszyn zależy na ramie i to oni o tym dyskutują a nie jak wg. ciebie "JD chwali się ramą gdzie tylko może" Sam sobie to wyobrażasz i mówisz że tak jest naprawdę.

Opublikowano

@hubertuss powtarzasz to co juz napisales poprzednio, nie zwracasz uwagi na argumenty innych uzytkownikow, ktorzy moga miec racje.

 

ja widzialem juz pare polamanych ciagnikow, wystarczy, ze przyszedl zawieszany plug 6 skibowy z zabezpieczeniem non-stop i hydraulika do zmiany szerokosci, zestaw upr-siewny 4 metrowy pneumatyczny itp.

 

zgodze sie, ze dla gospodarstwa inne kwestie, glownie ekonomiczne moga byc wazniejsze. sam jestem tego przykladem, jednak zawsze pali sie lampka z tylu glowy, czy to przy eksploatacji czy doborze maszyn.

osobiscie preferuje maszyny niezawieszane, pomimo tego, ze mam male pola i wszystkie sa otoczone rowami, co utrudnia manewrowanie.

zawieszane maszyny wybieram tylko te co musze, i tak staralem sie wybrac plug lekki, rozsiewacz lzejszy niz taki na jaki mialem ochote, itp.

gdybym mial ciagnik zbudowany na ramie, w ogole nie ograniczalbym sie w ten sposob. takze trzeba miec ta swiadomosc.

 

gdy pracuje sie samemu jest to do ogarniecia, ale gdy prace wykonuja glownie pracownicy, czyli w gospodarstwach o wiekszych obszarach, do tego wtedy dochodza wieksze maszyny, dzieja sie czasem rzeczy nieciekawe, ktore wlasnie rama w wiekszosci przypadkow by wyeliminowala.

 

uwierz mi, ze gdybys zawiesil 8 ton na tylnym tuzie i 4 na przednim, to po 5000 mth takiej ciaglej pracy ciagnik bez ramy nadawalby sie do generalnego remontu wszystkich podzespolow ukladu napedowego, a ten na pelnej, solidnej ramie bylby zuzyty tylko w tym stopniu w jakim zuzywaja sie podzespoly, ktore przekazuja naped.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To ja się pytam, czemu mi się DF poci na połączeniu? smile.gif

Opublikowano

Hm napewno niedługo pęknie skoro się poci pewnie już śruby puszczają. Nic tylko rame dorobić. Przecież rama spina elementy typu mocowanie przedniej osi, silnik, skrzynia, tylny most itd w zalezności od konstrukcji. Elementy przenoszące obciążenia takie jak zawieszenie przedniej osi, zwrotnice, układ kierowniczy, łożyska, półosie. przenoszą je tak samo w ciągniku z ramą lub bez. Rama grawitacji nie oszuka do felg też jej nie przyspawasz. Dlatego sory ale wasza argumentacja oparta na przepuszczeniach, że ciągnik bez ramy wymagał by szybciej generalnego remontu nie zabardzo mnie przekonuje. Bardziej jednak wierze inżynierom w fabrykach. Odlewy takie jak skrzynia, most, czy blok silnika są przystosowane do konstrukcji samonośnej, odlane są tak aby przenosić odpowiednie naprężenia. Producent podaje również dopuszczalne obciążenia na poszczególne osie. Gdy się ich nie przekracza nic się nie stanie. A gdy ktoś przekroczy co z tego, że rama wytrzyma jak coś innego pęknie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@hubertuss rozmawiałem z uznanym dr. Pytałem go o ramę w ciągniku i otrzymałem następującą odpowiedź... Ciągnik o konstrukcji ramowej jest wytrzymalszy, prostszy w budowie i zaprojektowaniu , ale niestety jest znacznie droższy.

 

Obecnie ciągnik ma się sprzedać, więc jeżeli większość nie dostrzega zalet i nie wykorzystuje w pełni potencjału ciągnika o konstrukcji ramowej, to po co robić coś na zasadzie sztuka dla sztuki. wink.gif

Opublikowano

Z tym, że współczesną produkcją czego kolwiek rządzi ekonomia to się zgodzę. Dodał bym tez do tego coraz lepsze możliwości projektowania i symulownia naprężeń np w poszczególnych podzespołach. Dlatego myślę, że w tych bardziej renomowanych markach jak jd można w zupełności zdać się na to co zaserwuje producent. Z drugiej strony śmieszą mnie teksty typu "bierz jd bo ma raqmę".

Opublikowano
Dlatego też czytajmy ze zrozumieniem :P i wypowiadajmy się w tematach do tego przeznaczonych ;) .To jest temat o 6R B) , a o 7R jest w linku który podałeś :D

Podobnież największe modele będą miały symbole 6170R, 6190R i 6210R

Jak tak wszystko wiesz to dlaczego ramę w 6R pokazujesz na przykładzie 7R :blink:

Opublikowano

Dlatego, że ewidentnie widać że te prototypy to nie jest 7R. Gabarytami przypomina raczej serię 7030Premium z Mannheim a oznaczenie 7830 informuje, że mamy tu do czynienia z większą mocą :)

Tu jest 7R, chyba widać różnicę:

t89550_206354-196377153732019-100000792069390-430534-5933487-n.jpgt89206_untitled.bmp.jpg

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja wszędzie widzę następne Waterloo, więc nie wiem gdzie ten 6R jest. blink.gif

Opublikowano

przecież widać oznaczenia 7R :lol:

poza tym puki co 6030 nie kwalifikuje się do wymiany na wyższą normę spalin więc zapewne trochę go przeciągną w produkcji a Waterloo teraz nie kupisz, nie wiem czy 8R 2011 jest w RP już dostępne ale zapewne tak czyli mają ciągniki o mocach do 155KM i od 260KM a pomiędzy są tylko zeszłoroczne co stoją na placach u dealerów :lol:

Opublikowano
Dlatego, że ewidentnie widać że te prototypy to nie jest 7R. Gabarytami przypomina raczej serię 7030Premium z Mannheim a oznaczenie 7830 informuje, że mamy tu do czynienia z większą mocą :)

Przecież to są identyczne ciągniki tyle że pokazane z innej perspektywy i z innej odległości :lol:

Opublikowano

Panowie pod tym zdjęciem było napisane 6210R. Starsze modele o wiele ładniej wyglądały, i to były typowe woły robocze. A przy projektowaniu tego ktoś troche przesadził. <_<

post-26501-0-64689900-1305710294_thumb.jpg

post-26501-0-64689900-1305710294_thumb.jpg

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ten JD z linku to w prostej linii następca 7530. smile.gif

Opublikowano

Ale on krótki i dobrze będzie miał mniejszy promień zawracania :)ale z 2 strony im krótszy tym gorszy do ciężarów :(. No nic niema ciągnika idealnego ani fendt ani ursus ani pronar ani john itd. nie będzie naj ;).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

on nie jest wcale taki krótki ;) tylko wyższy i bardziej "napompowany" przez co wydaje się krótszy

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nawet to przestarzałe wnętrze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v