Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Dinek94

MTZ 1025 czy Renia 103,14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Renia
Dinek94    13

Co lepsze ekonomiczniejsze i jak w awaryjności z tymi ciągnikami, który ma lepszy uciąg ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    186

ale myślisz o porównaniu mtz belarusa 1025 nowego i renówki starej??? 1025 dobry ciągnik tylko weź .3 bo tak to namęczysz się z reduktorem niesynchronizowanym poza tym belarus ma niesamowicie dobry uciąg palą w miarę mało, części jak coś by się działo to tanie, serwis tani silnik MMZ doładowany świetnie pracuje. mam belarusa 1025 i jestem zadowolony napisz na moje gg to ci coś będę mógł więcej doradzić. Belarus to nie ciągnik do transportu ze względu na ten reduktor i na skrzynię. Renówki też są chyba dobre silniki MMW mało palą ale jak to mówią stare nigdy nie dorówna nowemu. Według mnie inne ciągniki typu zetor nie mają startu z uciągiem belarusa ponieważ jest masywny silny i moc jest dobrze wykorzystywana. Myślę że uciąg renówki i Belarusa jest podobny. MTZ ma duzo biegów więc w polu jest czym robić, a to co inni gadają że z MTZ Belarusa się leje, że kopci, że psują się to bzdury jak sobie poszanujesz i dobrym olejem zalejesz to będziesz jeździł bardzo długo. poczytaj więcej postów o belarusie dużo ważnych rzeczy się tam zebrało. pozdrawiam moje gg 12268508

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zorczyk    0

Uciąg to na pewno nie mają takiego samego ja swoją 110-14 brałem za d*pę Pronara 1025A i wlekłem za sobą jak nigdy nic a też był przekonany że mtz jest niepokonany, trochę złe porównanie bo moja ma 6 garów a 103-14 tylko 4 ale masę mają podobną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    186

kolego to co porównujesz 6 cylindrowego do 4 ??? 6 jest dłuższy i cięższy a jak z tego co go ciągnąłeś d*pa a nie kierowca że się nie dziwię ps: ciekawe z czym jechał tym pronarem.A ja bym się spierał że renówka ma lepszy uciąg o tej samej mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

Te Renault ma zaledwie 93KM a MTZ 105KM czyli 12KM różnicy na kożyśc wschodniej myśli technicznej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@piotrb14 mtz 1025(105km) a renault 103.14(93km) i te porównanie też nie jest na miejscu. Nie spieraj się że o tej samej mocy mtz będzie miał lepszy uciąg niż renault, bo napewno tak nie będzie. Chłop kilka wiosek dalej ma mtz 952 i przy pługu 5x35 pierdzi, a ja swoim renault-em 103.14 orałem pługiem 5x40 i bardzo ładnie szedł, pod górkę miał trochę ciężej, a po równym szedł bez problemów. I nikt mi nie powie że mtz ma lepszy uciąg niż renault! Mtz1025 waga do 5t max tak jak mówiłeś, a Renault 103.14 waga 5390kg wg konedata.net i coś tam jeszcze można by było dorzucić. I teraz możesz sobie przeliczyć ile kg przypada na 1KM w obu ciągnikach i porównać który ma lepszy współczynnik.

Edytowano przez Grzesiek10314

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komar4    2

ta renualt to jest słabasza od mtz 1025 ja patrzałem to mtz waży dobre 5 t a renualt to nie powiem żeby tyle ważył moim zdaniem by wygrał to jest ruska moc jest siła

http://www.tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/114-renault/912-renault-103-5254-tstx-15554-txtz.html to strona i dane renulat 103,14 i pisze waga 4700 a mtz dobre 5 ton i mtz jest cięższy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

Polecam jeszcze raz dokładnie przeczytać co podane jest na konedata, niektórzy powinni zmienić swoje poglądy na temat ciężaru. 103.14 4920kg, 1025 4400kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobrze kolego mówisz trzeba dokładnie czytać dane z konedata.net jeśli porównujemy nowego Mtz-a no to trzeba do tego porównania brać nowszy egzemplarz Renault 103.14. no i przeglądając dokładnie konedata warto zauważyć że Renault 103.14 jednak waży 5390 kg Mój odnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Jedyne co mi osobiście nie podoba się w renówkach to marny moment obrotowy generowany przez MWM w porównaniu do MMZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scisly97    0

Ja bym się nie zastanawiał i kupił Renaut. Znajomy, u którego często pomagam, i jeżdżę renaultem 113.14 bardzo ją chwali. Ja potwierdzam jego słowa. W pługu 4X45 spaliła 7 l/h przy prędkości około 9km/h i głębokości orki ok 25cm na 4 klasie. Miałem okazję jeździć Belarusem 1025, to skrzynia bardzo mnie denerwowała, a poza tym ciekł olej z niego. Ja bym postawił na Renault. Dobre kupisz już na 40 000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego @andrejus, @sisly97 mówił chyba o 7l na godzine pracy, ale takim pługiem i przy prędkości 9km/h w godzine zaorze 1 hektar,w więc wychodzi na to samo. ale te 7 l to wydaje mi się jakoś za mało, ciągniki Renault są oszczędne, ale nie przesadzajmy.

@hemi przy pisaniu swojego posta chyba nie wziąłeś pod uwagę jednej bardzo istotnej rzeczy. silniki te były silnikami starszej generacji w porównaniu do nowego silnika MMZ i nic dziwnego że we wszystkich źródłach pisze że Renault ma słabszy moment obrotowy(ale to tak w teorii, a w praktyce nie ma żadnych problemów z małym momentem obrotowym). przy ruszaniu z ładunkiem nie ma problemów, przy pracy przy uprawie też nie ma problemu(ciągnik ciągnie narzędzie normalnie od niższych obrotów). silnik MWM jest naprawdę bardzo elastyczny, wątpię w to żeby silnik MMZ był bardziej elastyczny(posiadam ciągniki z obydwoma tymi silnikami).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ciężar ciągnika to nie tylko waga katalogowa. Trzeba pamiętać też o obciążnikach, płynach eksploatacyjnych i o najważniejszym - oponach. Co by nie mówić renówka może ważyć pewnie i 4700 kg i równie dobrze 5200 kg. A dodatkowo opony diagonalne mają jednak co by nie mówić mniejszą przyczepność niż radialne, a w renówkach montowane były zwykle radialne. Nie wiem jak w MTZ-tach. Poza tym obciążniki założone z przodu zmieniają rozkład masy na poszczególne osie.

I jeszcze jedno ;). Kiedy ktoś przeciąga się z kimś na traktory to niech zwróci uwagę gdzie ma założoną linkę tzn na jakiej wysokości. Im wyżej od konkurenta tym większe szanse na wygraną ;).

Żeby nie było, że mam MTZa :). Mam renówkę, jumza i t-25. I powiem jeszcze coś - liczą się też umiejętności traktorzysty. Źle ustawiony pług zawsze spowoduje większe opory podczas orki.

A jak ktoś się chce sprzeczać ile waży który traktor to przecież zawsze można spór rozstrzygnąć na najbliższej wadze :) i wszystko będzie jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    392

Co to znowu za porównanie, renault ma ponad 20 lat i teraz kosztuje pewnie w granicach 40tyś już lala będzie a mtz wnioskuje ze nowy jest nowy, do tego mocniejszy i kosztuje pewnie ze 100tyś! Gdzie tutaj sens?? Ale jak dla mnie wzgrzwa i tak renault tylko szukaj takiego co ma coś jeszcze do zaprezentowania a mówie CI żę MWM pod maską zdziała cuda a w baku zostanie paliwa, takze skrzynie ZF to klasa sama w sobie, fakt już ię troche napewno nakręciłą ale jak zadbane to jeszcze będzie hulać, aha i tak na przyszłosć jakieś mądrzejsze zestawienia do porównań :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

Renault 103.14 waży ok 5500 kg z przednim obciążeniem 456 kg (12*38kg), to wychodzi ponad 59kg\1KM

Z tematu "Waga ciągników".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego @jaco512 przecież napisałem że ok(około) 5500kg, nie napisałem że dokładnie tyle waży!

@geo ma rację waga katalogowa to nie wszystko, rozkład masy na przednią i tylną oś jest bardzo ważny(powiedziałbym że najważniejszy do pracy), drugą ważną rzeczą jest dociążenie ciągnika(ilość obciążników i ich waga)

@malopolanin64 zgadzam się z tobą stary MWM może zdziałać cuda! co MWM to nie MMZ

kolego @komar4 musisz jeszcze raz przeczytać tytuł tematu(MTZ 1025 czy Renia 103,14 nie rozumiem dlaczego wziąłeś do porównania Renault z serii xxx.54, a nie z serii xxx.14, a jak widać ich waga katalogowa się bardzo różni jak widać z twojego odnośnika i mojego!

Edytowano przez Grzesiek10314

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jastrzabkox    0

wiem ze renówki z końcówkami 14 są wytrzymałe są to oszczedne silniki na fedzie a prwidłowo na MWM czy MVM jeden koleś mi nawet mówił ze na Manie ale nie wiem.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

prawidłowo to MWM(Motoren Werke Mannheim), a z Fendt-em to ma tylko tyle wspólnego że MWM dostarczało tylko silniki dla Fendta, a także dla Renault serii xxx.14, xxx.54, 175.74 i xxx.94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komar4    2

Ja bym się nie zastanawiał i kupił Renaut. Znajomy, u którego często pomagam, i jeżdżę renaultem 113.14 bardzo ją chwali. Ja potwierdzam jego słowa. W pługu 4X45 spaliła 7 l/h przy prędkości około 9km/h i głębokości orki ok 25cm na 4 klasie. Miałem okazję jeździć Belarusem 1025, to skrzynia bardzo mnie denerwowała, a poza tym ciekł olej z niego. Ja bym postawił na Renault. Dobre kupisz już na 40 000 zł.

 

ciekł olej umie to tylko z podnośnika z tyłu a z silnik to suchutki i skrzynia biegów też to nie wiem chyba trafił mu się kiepski bo z te ciągnik to tylko mają hydraulikę że trochę leci ale reszta bez wycieku i jest to super sprzęt

Edytowano przez komar4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×