Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Axial interesi mnie ten ciągniczek co wymieniłes 6520 , rozgladam sie własnie za czyms takim , mniejszy ciagnik do lzejszych prac typu sianie, opryski, jak by miał jeszcze przedni TUZ i Autopower to chetnie poczytam opinie..

Opublikowano

Po pierwsze - 6520 i 8520 to nie moje traktorki, ale sporo sprzętu użytkujemy w ramach "wymiany usług". W 6520 zawiniło najprawdopodobniej paliwo /ach, ten common i nasze "paliwko"/.8520 przy tak minimalnym przebiegu to zapewne wada materiałowa. Obie awarie usunięto w ramach gwarancji. 6520 to przyjemny ciągniczek, dobry w transporcie bo nie ma tendencji do podskakiwania mimo braku TLS. Skrzynia w modelu jaki użytkowaliśmy to chyba PQ+; jedna dźwignia i cztery x power shift - poprawnie zestopniowana z dopasowaniem biegu przy zmianie zakresu-czyli dźwigni /nieźle to działa/. Zużycie paliwa bez rewelacji czyli w normie ;). O skrzyni AutoPower nic Ci nie podpowiem bo nie użytkowałem takiego modelu i znam ją jedynie z przejażdżki czyli wcale... Do prac jakie podałeś powinien wystarczyć model 4 cylindrowy, ale co kto lubi...

pozdrawiam.

Gość JarekWLKP
Opublikowano
Axial interesi mnie ten ciągniczek co wymieniłes 6520 , rozgladam sie własnie za czyms takim , mniejszy ciagnik do lzejszych prac typu sianie, opryski, jak by miał jeszcze przedni TUZ i Autopower to chetnie poczytam opinie..

 

PowrQuad Plus o której napisał Axial jest najlepszą skrzynią do tego traktora, tymbardziej jeżeli będziesz chciał używać go w ładowaczu czołowym. Kuzyn ma taką w 6920 i jedyną wadą jaką do tej pory zauważyłem to od nowości ciężka obsługa głównej dźwigni zmiany biegów. Poprostu ciężko wchodzi w rowki, wyrobi się z czasem. Jeżeli nie będziesz używał go z ładowaczem czołowym to możesz pokusić się o AutoPower, ale jest droższy.

Opublikowano

Jeśli chodzi o trwałość sprzętu to nie tyczy sie tylko ciągników ale też wszelkiego innego sprzętu to jest prawda że w tej chwili nie ma już porządnych wyrobów. Pomyślcie, czy w dzisiejszych realiach producentowi opłaca sie produkować trwaly sprzęt???? Jeśli wyprodukuje taki który przetrwa tylko okres gwrancji to będzie miał zyski ze sprzedaży nowego lub chociaż części zamiennych do tego starego. Nikt wam tego nie powie oficjalnie ale najwieksze firmy produkujące sprzet mechaniczny zatrudniają specjalistów od tego aby skonstruować maszynę która przetrwa trochę ponad okres gwarancji. Taka jest prawda o ekonomii i dzisiejszym rynku.

Gość JarekWLKP
Opublikowano
Jeśli chodzi o trwałość sprzętu to nie tyczy sie tylko ciągników ale też wszelkiego innego sprzętu to jest prawda że w tej chwili nie ma już porządnych wyrobów. Pomyślcie, czy w dzisiejszych realiach producentowi opłaca sie produkować trwaly sprzęt???? Jeśli wyprodukuje taki który przetrwa tylko okres gwrancji to będzie miał zyski ze sprzedaży nowego lub chociaż części zamiennych do tego starego. Nikt wam tego nie powie oficjalnie ale najwieksze firmy produkujące sprzet mechaniczny zatrudniają specjalistów od tego aby skonstruować maszynę która przetrwa trochę ponad okres gwarancji. Taka jest prawda o ekonomii i dzisiejszym rynku.

 

Ale smutasy.

Opublikowano

Dla mnie inna skrzynia jak automat nie wchodzi w gre, kto nie jezdził nie wie o czym mówie, poniewaz posiadam juz jednego JD z Autopawer (dlatego w zasadzie iteresuja mnie ciagniki z automatami a mianowicie Fendt vario i TVT(moze byc CVX bo to to samo co TVT) miałem u siebie TVT155 i miałem do czynienia z Fendem tej mocy. To samo jest z TLS, komfort w jezdzie nie porównywalnie większy, a TUZ z przodu to nie łądowacz czołowy tylko trójpunktowy układ zawieszenia ;) np do podsiewacza nawozów itp. a nawet gdyby miał ładowacz czołowy to skrzynia Autopaower jest 100x lepsza od PQ+ bo tam jest płynna regulacja predkosci od 0,05km/h i nigdy nie uzywasz sprzegła (w zasadzie zastanawiam sie po co tam jest) chcesz sie za3ymac to naciskaszz hamulec, puscisz ciagnik delikatnie rusza.A co do paliwa w silnikach common-rail to mam doswiadczenie z biodislem,chodzi napewno tak samo jak nie lepiej od zwykłego, bo w odróznieniu od zwykłego disla jest mniej kombinowany, co do oleju opałowego to jezeli opał ma takie parametry jak powinien miec to mozna lac smiało, natomiast problem jest wtedy gdy sie go odbarwia taki opał mozna lac do np. palnika na ten ze nosnik energi a nie do silnika spalinowego...

Opublikowano

Pisząc "paliwko" miałem na myśli olej napędowy /a przynajmniej tak widnieje na fakturze/ i to bynajmniej nie z firmy "...erdol sp. z O.o." tylko koncernu o ogólnopolskim zasięgu. Kupowałem graty w pewnym gospodarstwie i zapytałem o opinie nt. jd 8020 seria bo stały takie dwa byki...

Odpwiedź: "Bardzo dobre, ale nie w Polsce ze względu na jakość paliwa"

Ciągłe problemy z układem wtryskowym, on kupowany wyłącznie z jednej firmy, zagrozili im nawet sprawą sądową ale tamci zapytali o atesty(!) zbiorników w których przechowują on i sprawa się rypła.

A jeżeli chodzi o "Varioty" to nie mam żadnego doświadczenia/tylko jeździłem a to nic nie znaczy/ ale mój brat ujeżdżał 716 i teraz ostro takiego szuka-więc coś chyba w tym jest...

Pozdrawiam.

ps. gdyby ktoś widział 700-kę za dobre pieniądze, to proszę o wiadomość...

Opublikowano

Axial tez mam ten sam silnik 8.1litra i nie mam z nim zadnego problemu pod wzgledem paliwa, wlewam i zwykłego i bio itd. chodzi bez zarzutu :) widocznie mam dobrego dostawce ;)

Gość JarekWLKP
Opublikowano
Dla mnie inna skrzynia jak automat nie wchodzi w gre, kto nie jezdził nie wie o czym mówie, poniewaz posiadam juz jednego JD z Autopawer (dlatego w zasadzie iteresuja mnie ciagniki z automatami a mianowicie Fendt vario i TVT(moze byc CVX bo to to samo co TVT) miałem u siebie TVT155 i miałem do czynienia z Fendem tej mocy. To samo jest z TLS, komfort w jezdzie nie porównywalnie większy, a TUZ z przodu to nie łądowacz czołowy tylko trójpunktowy układ zawieszenia ;) np do podsiewacza nawozów itp. a nawet gdyby miał ładowacz czołowy to skrzynia Autopaower jest 100x lepsza od PQ+ bo tam jest płynna regulacja predkosci od 0,05km/h i nigdy nie uzywasz sprzegła (w zasadzie zastanawiam sie po co tam jest) chcesz sie za3ymac to naciskaszz hamulec, puscisz ciagnik delikatnie rusza.A co do paliwa w silnikach common-rail to mam doswiadczenie z biodislem,chodzi napewno tak samo jak nie lepiej od zwykłego, bo w odróznieniu od zwykłego disla jest mniej kombinowany, co do oleju opałowego to jezeli opał ma takie parametry jak powinien miec to mozna lac smiało, natomiast problem jest wtedy gdy sie go odbarwia taki opał mozna lac do np. palnika na ten ze nosnik energi a nie do silnika spalinowego...

 

'Dżizaz k.. ja p...' pisz poprawnie i logicznie, bo ciężko się domyślić o co ci chodzi. Gdybyś czytał ze zrozumieniem to zauważyłbyś też, że napisałem "jeżli chciałbyś używać go z ładowaczem czołowym", słowa nie wspomniałem na temat TUZ-u. Nie musisz tłumaczyć nikomu co to TUZ, tymbardziej, że z twojego postu wynika, iż nie jesteś ekspertem :) Do ładowacza czołowego jest lepsza skrzynia PowrQuad, ze względu na to, że jest mniej awaryjna, a tam trzeba dużo manewrować, co może spowodować szybkie wyeksploatowanie kilkudziesięciu sprzęgieł w automatycznej skrzyni. Dodatkowym atutem jest fakt, iż możesz ustawić bieg który prędkością ci odpowiada, a kierunki jazdy zmieniać rewersem elektro.

Opublikowano

ciekawe :) ekspercie;) skad wiesz ze jest mniej awaryjna czyzbys posiadał oba modele :)? ustawianie biegu było bardziej komfortowe niz nacisniecie głebiej lub płycej pedału gazu ?;) yh jeszcze musisz sporo poznac róznych modeli a nie tylko PQ+ która tak nawiesem mówiac znam z 6420 :) powiedz jakie masz doswiadczenie sz skrzynią autopower chetnie wysłucham uwag :)

Gość JarekWLKP
Opublikowano
ciekawe :) ekspercie;) skad wiesz ze jest mniej awaryjna czyzbys posiadał oba modele :)? ustawianie biegu było bardziej komfortowe niz nacisniecie głebiej lub płycej pedału gazu ?;) yh jeszcze musisz sporo poznac róznych modeli a nie tylko PQ+ która tak nawiesem mówiac znam z 6420 :) powiedz jakie masz doswiadczenie sz skrzynią autopower chetnie wysłucham uwag :)

 

Snujesz błędne wnioski. Nie napisałem, że jestem ekspertem. Nie piszę też tak jak ty. Specyfikacje skrzyń JD znam z wieloletniego zainteresowania, a niektóre typy z użytkowania. Bezstopniowa AutoQuad II ma dźwignię, którą steruje się prędkość jazdy, co jest w mniejszym stopniu zależne od naciśnięcia gazu. To działa jak w kombajnach z napędem hydrostatycznym. Natomiast AutoPowershift mam w 7710A z zakresem 19/7. Uważam, że wszystkie skrzynie JD są dobre, ale kiedy mamy zamiar dużo manewrować i zmieniać kierunki jazdy to łatwiej jest używać rewersu na jednym pasującym biegu w PQ+, niż dźwignią zmieniać bieg z kierunkiem przesuwając przez cały zakres.

Opublikowano

@Jarek mam kilka uwag ;)

Skrzynia bezstopniowa w JD nazywa się AutoPowr a nie AutoQuad II

Kierunek jazdy w AutoPowr zmienia się dzwignią rewersu z lewej strony kierownicy

Prędkości do jazdy w przód i w tył wtej skrzyni przy pracy z łaadowaczem są programowane

Gość JarekWLKP
Opublikowano
Skrzynia bezstopniowa w JD nazywa się AutoPowr a nie AutoQuad II

 

Otóż miałem na myśli właśnie tą nazwę, ale napisałem inaczej. Przepraszam, mój błąd.

 

Kierunek jazdy w AutoPowr zmienia się dzwignią rewersu z lewej strony kierownicy

Prędkości do jazdy w przód i w tył wtej skrzyni przy pracy z łaadowaczem są programowane

 

W AutoPowr tak, ale ja napisałem AutoPowershift.

Opublikowano

Snujesz błędne wnioski. Nie napisałem, że jestem ekspertem. Nie piszę też tak jak ty. Specyfikacje skrzyń JD znam z wieloletniego zainteresowania, a niektóre typy z użytkowania. Bezstopniowa AutoQuad II ma dźwignię, którą steruje się prędkość jazdy, co jest w mniejszym stopniu zależne od naciśnięcia gazu. To działa jak w kombajnach z napędem hydrostatycznym. Natomiast AutoPowershift mam w 7710A z zakresem 19/7. Uważam, że wszystkie skrzynie JD są dobre, ale kiedy mamy zamiar dużo manewrować i zmieniać kierunki jazdy to łatwiej jest używać rewersu na jednym pasującym biegu w PQ+, niż dźwignią zmieniać bieg z kierunkiem przesuwając przez cały zakres

 

uwazasz ze w Autopower nie ma rewersu? "niż dźwignią zmieniać bieg z kierunkiem przesuwając przez cały zakres" gdzie ty takie cos wyczytałes o autopwer ? zadnego przesuwania dzwigni nie ma, dzwignia tylka ustawiasz max predkosc jaka chcesz uzyskac naciskajac na pedał gazu np od 0,05 do 50 km/h albo 0,05 do 9 Km/h ,zalezy co potrzebujesz. Potem wogole jej nie ruszasz.  WIdze ze wogole nie miałes do3ynienia z ta skrzynią. Do zmiany kierunku uzywasz rewersu takiego jak w całej reszcie JD a nie przesuwanie dzwigni przez cały zakres i tak jak w hydrostacie pchac ja w druga strone zeby jechac do tyłu.Dzwignia rewersu ma przód, tył połozenie Parkingowe Neutralne no i  ma pozycje tzw "zero"

Opublikowano

sorks nie widziałe wypowiedzi LowRider...  to sie zdecyduj Jarek wkoncu do której skrzyni porównujesz ;) Autopower czy do AutoPower Shift bo to znaczna róznica

Gość JarekWLKP
Opublikowano
sorks nie widziałe wypowiedzi LowRider...  to sie zdecyduj Jarek wkoncu do której skrzyni porównujesz ;) Autopower czy do AutoPower Shift bo to znaczna róznica

 

To kasuj, a nie robisz bałagan :P

Opublikowano

dobra

Zetor 6718 rocznik 1982 i ponad 9000 mtg bez awarii!!

 

ladnie.

wujas ma u902. od nowosci.

jak będę go widzial to go zapytam ile mial przed remontem wiem ze bylo to albo 11tys albo 13 tys motogodzin. remont silnika robil w zeszlym roku chyba.

ale sprzęt mimo wieku jest w stanie idelanym i jest zadbany

Opublikowano

a jakie były objawy że zdecydowaliście się na remont? mój ma 7200mth i narazie oprucz pompy paliwowej nie widze jakisproblemów dymi tylko jak zimny puźniej nic odma oki z korka nie dmucha wiec chyba jest oki:D

Opublikowano

Zmajomy w nieistniejącym już PGR pracował od nowego na U-1212 i zrobił 13000mth,wymienili tuleje,tłoki i zrobili głowice noi dalej wpole,coprawda to nie Zetor ale silnik jest od zetorka.

.

Opublikowano

zetor 5211 rocznik 1989 ma okolo 9000 mth i jak do tej pory to silnik nie był dotykany... ale to juz kwestia czasu... strasznie dmucha przez odme i troche olej zaczął brać, no i oczywiście stracił dużo mocy... może tej zimy sie staruszek doczeka remontu  ;D... może troche nie w temacie ale kto sie orientuje jak cenowo może stać przedni most od 5245? bo przy okazji remontu pogrzebał bym troche co by przedni napęd dziadziusiwi sprawic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v