mav

Members
  • Ilość treści

    503
  • Rejestracja

Reputacja

1 Neutral

O mav

  • Ranga
    Zaawansowany

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Małopolskie

Ostatnio na profilu byli

16317 wyświetleń profilu
  1. pełen respekt za text twoja opinia jest warta porównania do poziomu kuboty. he rozśmieszył mnie kolega z tą Kubotą. Firma konkret, akurat widziałem jak 108 radził sobie z skarpówką Gaspardo. Po wielkim zachwalaniu z strony przedstawiciela pokazał co potrafi. Ledwo dźwignął z ziemi skarpówke 1,2t. Nikt juz nie ryzykował rozkładania ramienia Po tym pokazie widac było że ktos źle obliczył lub podał parametry tej maszyny. Udźwig podnośnika podawana na tłoku , moc silnika podana w SAE itd itp. Dobre do pokazywania tam gdzie jeszcze taki bajer działa. Czy jak sobie nakleję naklejkę Grammer na taborecie to zmieni to jego komfort? a może jak wstawię siedzisko tejże firmy do C360, to osiągnie ona komfort z najwyższej półki? Oj długa droga przed tą marką zanim osisiągnie poziom chocby innej egzotyki na rynku pt Valtra. Ale jestem za. Niech pną sie w góre i dają wycisk JD, że o Fendt nie wspomnę. Bez konkurencji nie ma motywacji.
  2. co za bzdury piszesz @zbiq Myślisz ze w USA nie ma znaczenia,, jak jeden traktor pali 10l a drugi 25 podejrzewam że nawet jezeli by u nas paliwo kosztowało za 1l złotówkę, to każdy by się liczył z spalaniem większym o 250%. Może tylko ty nie Fabryka w Niemczech nie ma kilku lat , tylko 50. Czyli dobrze znają standardy jakie są w europie a jakie w USA. I kwestia spalania nie jest obszarem dyskusji tylko w ostatnich latach. Gwarancja w DF,NH,JD czy Claas wynosi tyle samo czyli 12-mcy. Co jest niezgodne z prawem UE. To czy ktos tobie da gwarancje na 12,24,36 m-cy zależy tylko od ciebie. Bo to akurat da sie uzgodnić z sprzedawcami. A jezeli to dalej mało, to kwestia gotówki i możesz miec nawet na 20tys mtg gwarancje. Średnia trwałość he. To zdanie jest skonstruowane przez delikatnie mówiac laików w temacie. Każdy kto miał stycznosc z JD z serii 8000 powie ci że bzdury pleciesz. Każdy ciągnik jest tylko maszyną, która może być mniej lub więcej awaryjna. Czasami to kwestia błędów w fabryce, a czasami kwestia tego jak jest użytkowana. A w większości marek awaryjnosc wynika tylko z zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych, które po błedach powinny byc wyeliminowywane, ale nie u w wszystkich markach to takie oczywiste.
  3. orka 15km/h piękny fachowiec :rolleyes: pewnie na 70cm ? że juz o 20l/h w ciągniku 300KM który może palić przy pełnym obciązeniu nawet 60l/h nie wspomnę :lol:
  4. @LowRider Z ciagnika byłem bardzo zadowolony. Mocy mu nie brakowało tylko troche za lekki był. Ale zrobił swoje. Nie da sie go porównac do JD bo to zupełnie inna klasa. ALe jak na tamte czasy to chodził super. Raz tylko sypneła sie turbina i ukręciła sie oś przednia, a tak ponad 10 lat przechodził bezawaryjnie (pomijajac jakies duperele typu wymiana uszczelniaczy, czy oringa) Skrzynia 32/16 miała dwie wady: duzo biegów sie nakładało i praktycznie trzeba było zmienia co 2 biegi, oraz to ze posiadała międzyluz. Kbina , wykonczenie, oraz to co przyszło razem z nim (komplet filtrów, zapasowy wtryskiwacz, kule,węze , komplet kluczy, winda i mase innych zeczy) jak był kupiony nowy było o niebo lepsze od Ursusa w którym nic nie było. @Pavel daN/cm2 jest przewaznie w dokładniejszych specyfikacjach silników podawany, i tez zauwazyłem ze podaja to np w testach DLG
  5. jest coś takiego jak daN/cm2 w jakimś stopniu ten parametr pokazuje na ile ciągnik jest "wyżyłowany". Dla przykładu silnik 6,8l o mocy 92KW ma 7,2daN/m2 a ten sam silnik o tej samej 6,8 l moze miec moc 225KW i 17,2 daN/m2. Obrazuje to o ile bardziej wysilony silnik musi być zęby osiągnąć tą moc. Nie wnikając w to ze moc 225KW z tak małego silnika jest całkiem inna niż z silnika o pojemności 14l A wiec po takim tuningu, jezeli gabaryty elementów silnika sie nie zwiększą , to będzie to moc kosztem żywotności. I na pewno silnik 92KW wytrzyma kilka albo kilkanaście razy tyle co 225 KW zrobiony na tej samej bazie. Oczywiście to są juz skrajności, a podniesienie mocy o kilka KM , ma wpływ na żywotność , ale znikomy. Jak ktos robi 10tyś mth i wymienia spowrotem na nowy to nie ma znaczenia. @Pavel jak będzie miał taka samą pojemność skokową, liczbe cylindrów, parametry silnika, masę i przyczepność jak te 2x100KM ciagniki razem, to tyle samo uciągnie. Ale normalnie ciężko spotkać 8 cylindrowy 10l silnik który byłby zamontowany w 13t ciągniku który by miał 200KM :lol: He ja porównałem U1134 raz z ZTS18345 czyli 100KM do 190KM tym większym jeździłem z agregatem 5,6m a tym mniejszym z takim samym agregatem tylko 4m. I w tym czasie, na tym samym polu Ursusem zrobiłem 4 ha co ZTS zrobił 10ha Ursusem żyłowałem na jedynce (czasem z półbiegiem) a ZTS śmigał 2x na pewno szybciej. Po prostu niebo a ziemia. A porównać je można wyłącznie pod względem wydajności. Bo paliwa ten mały moze nie wiele mniej spalić na ten sam obszar jak ten większy ciągnik. Wcale nie proporcjonalnie do wielkości i parametrów porównywanych ciągników Mało tego robiąc to w kilkakrotnie dłuższym czasie. Co nie korzystnie wpływa na czas wolny wieczorem
  6. @jaro wszystko dwa :lol: tylko chiptiunig to nic innego jak manipulacja krzywą przebiegu spalania w połączeniu z właśnie doborym stosunku P-P. Skąd sie to bieżę.. bo silniki fabrycznie produkowane w założeniach maja chodzić przy niezbyt dobrych parametrach paliwa, i ogólnie złych warunkach obsługi. Wiec wszystkie te parametry fabryczne dla mieszanki P-P są tak jakby 15-20% niższe w stosunku do możliwości jakie silnik posiada, "a które dalej po rozsądnym uaktualnieniu mieszczą się w normach" Ponieważ w założeniach jest lipne paliwo, wiec wszystko jest zawyżone. Z tad obniżając dawkę paliwa i zwiększając dopływ powietrza otrzymujemy wzrost mocy spowodowany korzystniejszym wykorzystaniem tej mieszanki Dlatego stosuje sie również inne filtry powietrza jak i paliwa. Ponadto wszytko będzie chodzic , jak paliwo bedzie przynajmniej w przyzwoitej jakości.
  7. @Pavel jak ktoś chce porównać spalanie 100KM ciągnik do 200KM, to czysty bezsens. Seria 8020 nie pali 30l/mth jak ktoś tam napisał, no chyba ze jest obciążony w 60% (znowu warunki nieporównywalne, co ta za ciężka praca gdzie silnik jest obciążony w 60%?) właśnie sęk tkwi w tym ze nie ma jednostki która by porównała spalanie ciągników w różnych warunkach. Z tad powstały takie ośrodki badawcze. trochę przesadziliście , z pisaniem ze TierIII zwiększa spalanie ciągnika. A to ze można ustawić taki stosunek powietrza do paliwa tak ze nie będzie spełniał np normy Eruo2, albo żadnej to jest oczywiste ze będzie więcej palił. Bo żeby ciągnik zyskał na mocy to zwiększa sie stosunek paliwa a nie powietrza. A przy normie Euro 2 jak by podnieść stosunek powietrza to traci na mocy, z tąd w jeszcze wyższej normie jak Euro3 te podwyższenie pojemności silnika czy obrotów silnika, które maja na celu utrzymac moc ciągnika bez zwiększania dawki paliwa. Moment obrotowy jest po to podniesiony, zęby jak ktoś depnie na gaz do dechy ciągnik nie zadymił bo takie są wymogi tej normy. @jaro trochę z CR przesadziłes, szyna w której dawkowanie paliwa jest sterowane elektrozaworami milisekunami w 6 częściach na jeden cykl. Nie jest robione po to żeby ciągnik "tylko" spełniał normy emisji spalin, tylko żeby wykorzystał jak najlepiej tą mieszankę paliwowo-powietrzną, i na końcu dopalił resztki. A wiec wyciąga też więcej mocy z tej mieszanki, z tąd diesle z common-rail zyskały na mocy, a nie na odwrót.
  8. Pavel jak porównasz obszarowo spalanie na cięzkich glebach w górach do lekkich gleb na równinach? To co piszecie to jest nieporównywalne z niczym :wacko:
  9. kolejna bzdura. ktos wyda kolejne kilkaset tysiecy bo róznica w spalaniu jest 0,5l /h :wacko: he (porównujac modele z podobnymi parametrami i wyposazeniem) Faktycznie argument nie do podważenia Trzeba je wymienic
  10. Jak ktoś zna ceny Ładowarek teleskopowych np: Manitu, JCB , Bobcat, Merlo, NH itd Niech wpisze tutaj :rolleyes:
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj