Skocz do zawartości
MoveR

Ciśnienie w oponach

Polecane posty

MoveR    2

Witacje! Mam belarusa 820 z turem Hydrametu bez obciążników i podczas przyśpieszania traktor okropnie zaczyna się bujać do czy to zależy od ciśnienia w kołach? Jeżeli tak to jakie powinno ono być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MoveR    2

Opony są raczej równe:) Traktor ma dopiero 4 lata, jutro muszę zobaczyć, jak jest tur obciążony to koła lekko przysiadają, ale sie zobaczy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MoveR    2

tak.

jest to tylko denerwujące w jeżdzie po drodze, jak traktor przyśpiesza to zaczyan skakać, a potem nie może się usatkować;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

podnieś przodek do góry i przekręć kołami, zobaczysz czy równo się kręcą...a jak nie to amorki do wymiany :lol: oczywiście żart z tymi amorkami :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

witam nie chcę zakładać nowego tematu i do tego dołączam chodzi konkretnie o to że przednie koła są jakoś zszagowane i nie wiem za bardzo jak zrobić aby były w normalnej prostej pozycji, regulowałem drązkiem ale to nic za bardzo nie zmieniało, dodatkowo zamieszam zdjęcie ilustrujące problem, może ktoś pomoże ;)

 

http://imageshack.us/f/190/dsc01062mp.jpg/


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

tu nie chodzi o zbieżność tylko o kąt pochylenia koła

 

tego się nie da regulować w żaden sposób, tak zrobiła fabryka i tak ma być. Drążkiem reguluje się zbieżność czyli różnicę wymiarów z przodu i z tyłu między kołami przednimi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Pochylenie koła względem osi zwrotnicy jest po to aby przy skręcie występowały możliwie najmniejsze siły oporu i koło skręcało wokół własnej osi. Im bliżej oś koła i oś zwrotnicy spotykają się przy gruncie tym lepiej. Dzięki temu np w c-360 lżej się kręci kierownicą a nierównomierne zużycie opon to już inna sprawa. Czy u was też przednia prawa opona zużywa się szybciej? 1000h i wyraźnie coś jest nie tak bo lewa jak nówka a tej zostało 60%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

No trochę też. Ale prawdopodobnie temu że lewa strona jest sztywna bo od razu trzyma ją siłownik. Prawa jest sterowana przez dwa drążki i cztery gałki. Na każdej trochę luzu i koło lata.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

ale jakoś więcej ludzi tak jeździ i nie spotkałem się z takim problemem?? jak rozwiążesz go to daj znać co było nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1918

widzialem wiele mtz i w kazdym kolo jest tak pochylone moim zdaniem tak powinno byc


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ok chciałem się upewnić i to zrobiłem po waszych postach, pytałem się gdyż trochę mnie denerwuje, że zewnętrza strona opony bardziej się zdziera niż wewnętrzna ;)


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

No i mamy powód czemu w T25 kręci sie ciężko. Tam są koła prosto a powinny być pochylone.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Co do bujania to jakie macie ciśnienie w przednich i tylnych kołach w Belarusach na szerokich kapciach? Problem bujania jest naprawdę irytujący czasami nie buja na pełnej prędkości a czasami pow 30km/h nie da się jechać. Z przodu mam 1,2 bara a z tyłu nie pamiętam już 1,4 chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

U mnie Belarus 1025 też się buja jak się szybko jedzie po szosie. Ciągnik ma dopiero 75h przepracowane. Stwierdziłem, że jest to wina opon radialnych, które niemal zawsze będą się trochę uginać i po jednym "bujnięciu" na np. nierównej drodze przez chwilę się buja. Po odjęciu gazu jest ok. Jest to faktycznie irytujące, bo dość często się ciągnik buja, ale wydaje mi się, że jest to normalne, ponieważ osie nie są amotryzowane. W Ursusie 1002 nie było tego problemu, ale przód był miękki, więc swobodnie sam pracował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DrJoint    0

ja mam z przodu 2,2 z tyłu 1,8 ( mniej niz z przodu ) i przy max jeździe 37km/h nawet nie podskakuje z turem bez amortyzacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

przód 0,9 tył 1,1 most stożkowy


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

@MoveR Wiesz czym to może być spowodowane- nie równą drogą. U mnie jak jadę przez wieś ( jest droga asfaltowa ale lipna) to trochę podskakuje, a jak wyjadę na główną dobrą drogę to ten problem znika. U ciebie może być to spowodowane tym, że masz TUR-a i jest bardziej obciążony i bardziej podskakuje, ja mam na przodzie 200kg. a ty masz około 600kg. więc ja myślę, że musisz upuścić trochę powietrza, żeby te drgania przechodziły nie na ciągnik tylko na opony, tak mi się wydaje. A jakie masz opony radialne czy zwykłe???


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

U mnie na równej jest gorzej niż na lekko pofałdowanej. I czym to jest spowodowane może lepiej większe ciśnienie? Te Belshiny to koło radialek leżały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

A może to wina tego, że most resorowany.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez panmino
      Podczas pracy na pełnym gazie i dużym obciążeniu silnik furkocze, praca jest nierówna, ale są to "nierówności" o dużym natężeniu i na obrotomierzu tego nie widać. Wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem drożność przewodów paliwowych. Co to może być?
    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.