Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

własnie z 8-9 na podwójnym sprzęgle przełączam, sprzęgło mam dobrze wyregulowane, bo nawet jak całkowicie nie wcisnę do mogę bieg zmienić ale dziś rano znów zaobserwowałem jak na zimnej skrzyni biegi jak w masło wchodzą 

Opublikowano (edytowane)

To jest element oznaczony na zdjęciu. Jeśli biegi zgrzytają przy włączaniu z luzu należy wydłużyć cięgiełko. Wewnątrz reduktora są 2 tarcze i przekładka cierna. U siebie regulowałem to i działa wyśmienicie.

post-10681-0-58177500-1443903166_thumb.jpg

 

PS: Ruski mieli dobry pomysł z tą elektryką na wtyczke.

PS 2: Podpatrujcie dodatki :)

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano
hemi 

jeśli chodzi o reduktor czy tam półbieg na każdym biegu to mam, ale nie mam tej dźwigni tylko sprzęgło i tyle, czyżby nie we wszystkich montowali hamulec skrzyni?

Jeżeli on tak spełniał swoje zadanie to dlaczego dalej nie montowali? Ktoś się może wypowiedzieć jak to działa? Zawsze jest opcja założenia skrzyni pośredniej od jakiegoś starego ;) jeżeli warto 

Opublikowano

Ja widzę że nie warto. U mnie jest hamulec wałka sprzęgłowego ale nie jestem z niego zadowolony. Działa przez jakiś czas po wyregulowaniu a później przestaje. Trzeba poprostu nauczyc sie zmieniać biegi. W czasie jazdy on sie nie przydaje w ogóle a wręcz przeszkadza, jedynie jak wbijasz bieg gdy stałeś chwile na luzie.

Opublikowano

Ciągnik z fotki jest z 90 roku, typowy 'Polak'.

Ja u siebie mam to tak ustawione, że przy wbijaniu z luzu dociskam pedał do samej podłogi, wtedy ten hamulec działa, a normalnie nie muszę pedału dobijać, bo i tak tarcza jest wcześniej wysprzęglona. Hamulec się nie zużywa zbyt mocno.

Opublikowano (edytowane)

Hamulec w skrzyni z czasem przestali montować ni nie ma znaczenia gdzie był produkowany. U mnie też go nie ma. Pomaga on tylko wyhamować tarcze sprzęgłową gdy wbijasz bieg na postoju.

W czasie zmiany biegów w czasie jazdy nie powinien wpływać na obroty tarczy sprzęgłowej bo prędkość tarczy sprzęgłowej ustalasz obrotami silnika przez dwa sprzęgła.  Z 8 na 9 trzeba odczekać aż silnik spadnie do wolnych obrotów na puszczonym sprzęgle i dopiero wbić 9. Spróbuj.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Dodatkowo lepiej nie ciągnąć sportowo na biegach bo to pogarsza sytuacje. Panowie. Jaki olej zaleca książka do skrzyni do nowszych Belarusów na zwykłej skrzyni? GL4 czy GL5? Lepiej 80W90 czy 85W90 wlać?

Edytowane przez zbyszekbrzuze
  • Like 1
Opublikowano
seweryn20

Ja tak zauważyłem że najlepiej się zatrzymać normalnie i wtedy wsteczny na poprzeczniku ale to tak jak w każdym c360 czy c330 ale kurde wewalić 8-9 lub 9-8 to hardcore, w c360 popracujesz gazem ale w ruskim nie dopasujesz się ale na podwójnym sprzęgle mu daje,

 

ale jak mu zmienię olej czy mi to coś zmieni? DT 75 miał taki hamulec skrzyni i faktycznie jak sobie konstrukcyjnie pomyślę to jak można hamować skrzynie jadać z dużą prędkością :P to tylko mogło pomagać jak wsiadasz do ciągnika i co dopiero ruszasz wtedy też jest zgrzyt 

Opublikowano

rozmawiałem z jednym Kaszpirowskim^^ co sprzedaje części do mtz od 40 lat,  i mówił mi że kiedyś kupił z rusków (30lat temu) całą skrzynie, tylny most z pochwami i półosiami komplet cały i był takim olejem konsystencji mi mówił jak miód co wy na to? Spróbować zalać? w przednich zwolnicach i stożkach mam to nalane i nie okleja się na obudowie, już kiedyś pisałem wam że ruski chodzi rewelacyjnie na zimnym oleju jak się rozgrzeje to biegi zgrzytają ;)

 

 http://www.korim-oil.pl/produkt/1113/chemia-smary-smar-epx-000-4-5kg


a problem jest tego typu że zęby mi się skończyły na wałkach krótkich co napędzają koła zwolnic więdz się zastanawiam albo tak beznadziejny materiał albo słabe smarowanie miał, tak mi w sklepie powiedział, zwolnice koła jak nowe są, w transporcie latam dużo przeszło 150km tygodniowo ale to nie zmienia faktu żeby takie coś się wydarzyło nienada,,,,...  :ph34r:  :ph34r:  :ph34r:

Opublikowano

W t-25 jak jest oryginalna skrzynia nie ruszana to jest bardzo gęsty i klejący olej. W przodzie ten gęsty się sprawdza bardzo dobrze. Skrzyni nie próbowałem na takim gęstym, A jakby poszedł coś w takiego jak gl 5 jest gęstszy i większe temperatury wytrzymuje. Stosowany w mostach carraro. Ciekawe czy taki epx nie będzie stwarzał zbyt dużych oporów w niższych temperaturach:) Zdarzają się takie miękkie sztuki:) To nowy belarus?

Opublikowano

MTZ stary 1993 rok, wlałem pół 35  litrów hipolu, i 9kg epx (uprzednio mieszałem w przednich zwolnicach) i fenomen to co kiedyś wam pisałem że MTZ po godzinie pracy zaczyna głośniej pracować, bardzo cicho chodzi skrzynia i most, biegi rewelacja, jak miałem pokrywę tylnego mostu zdjętą, to aż miło było patrzeć jak koła zwolnic zabierają tego epx ale nie odważyłem się całkowice go tym zalać 

 

 

ile powinno być oleju? tyle że aż miarką się przeleje? bo na miarce są 3 kreski przy końcu ja miałem nawet trochę wyższy stan, jeden kaszpirowski mechanik mi mówi że bez oleju w skrzyni jeżdżę, ale jak za dużo się naleje i wałki będą w oleju od napędu zwolnic wtedy na hamulce olej pójdzie 

Opublikowano

Ja mam od niedawna mtz 82 i tże man problem ze zmianą z 8-9 zawsze jest mały zgrzyt. Próbowałem na małych obrotach ale wtedy ma ciężko się zebrać na 9. Chyba ze przez połówkę to idzie dobrze i bez zgrzyt, ale trzeba szybko wajchami operować. Nie rozumiem metody przez podwójne sprzęgło.

Opublikowano

Rozpędzasz dobrze ciągnik na 8, wciskasz sprzęgło i puszczasz gaz wybijając na luz. Jak jest na luzie puszczasz sprzęgło i ponownie wciskasz, wtedy wbijasz 9 i puszczasz sprzęgło. Ja praktycznie wbijam 9 zanim jeszcze wcisnę sprzęgło do końca. Kilka prób i wychodzi przyzwoicie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v