Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie, nie, nie-to że masz łacznik górny(cięgło) na sztywno nie znaczy że maszyna opiera sioę na kole podporywym. Poobserwuj cięgło podczas pracy narzędzia-zawsze działa na nie siła ściskająca i razem z dolnym ramionami tworzą mechanizm, który w zalezności od swojej geometrii przenosi obicążenia od maszyny na ciągnik.

Najłatwiej to zatrybić na przykładfzie ciągnika z przyczepą-jeśli zaczep przyczepy obniża się w kierunku ciągnika (zaczep w ciągniku masz za nisko) to przyczepa podczas ciągnięcia zwietrza ci ciągnik.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@ahme999 masz rację w przypadku małych pługów lecz jak założysz pług 4, 5 ,6 skibowy to zauważysz, że bez kółka podporowego nie da się orać i pług będzie wchodził w ziemię po ramę. Próbując podnieść pług w czasie pracy przednia oś ciągnika będzie się podnosić.Czyli przy dużych pługach nie da się utrzymać stałej głębokości roboczej trzymając narzędzie na podnośniku i bez koła podporowego. W tej sytuacji na łącznik górny działają tylko siły rozciągające

Opublikowano

Witam

Napiszę tutaj jak naprawiłem układ hydrauliczny wzmacniacza w 1614

Przez wiele lat ciągnik borykał się ze zbyt niskim ciśnieniem w tym układzie, a lekarstwo było proste wymiana rozdzielacza pod pokrywą i poprawienie szczelności pod nią właśnie danie nowych uszczelek i wyskrobanie zwałów silikonu pozostawionego po pseudo mechanikach. Teraz wszystko działa dobrze i mikropompa się naprawiła i wom i przedni napęd i nie trzeba sprzęgła kłowego do przedniego napędu bo ciągmie wzorowo.

Pozdrawiam wszystkich mechaników.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Praca jak narazie idzie do przodu. Jako wzmacniacz wykorzystam przekłądnię stosowaną kiedyś w ciągnikach CASE o przełożeniach 1/1.25/1.67. Mam pytanie- skąd wychodzi wał napędowy w U914 i pochodnych? Chodzi oczywiście o napęd przedni. Z czym zazębiają się koła przystawki? Pozdrawiam.

Edytowane przez MateuszL123
Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Tak jak w temacie poszukuje wszelki informacji o wielostopniowym wzmacniaczu momentu w ursusie badz w zetorze może ktoś się akurat z tym spotkał może ktoś ma i rozbierał takową skrzynie

 

Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie odpowiedzi

 

Ale błędy masakryczne

Edytowane przez milanreal1
Gość Profil usunięty
Opublikowano

mówisz o żółwiu czy inny wzmacniacz.

Opublikowano

No tak jest on jednostopniowy a skoro jak juz wiemy były przypadki dwustopniowych czyli na 1 biegu miał jakby 2 półbiegi w sumie ciekawa sprawa wie ktoś może jak to wyglądało od środka?

Opublikowano

Macie na myśli ta pompkę tłoczkową która znajduje na dole w koszu sprzęgłowym lub w skrzyni pośredniej na zewnątrz jak kto woli. Podobno w nowszych modelach ciężkiej serii nie było tego ''ustrojstwa'' fabrycznie, bynajmniej u mnie tego nie ma. Na pewno nikt jej sobie nie odkręcił, wymontował ;)

Opublikowano

koledzy mam problem wzmacniacz działa bardzo dobrze wszystko działa poprawnie a z miejsca gdzie jest wstawiony wzmacniacz cały czas wydobywa sie dziwny dzwiek jargotania co sie dzieje wszystko wstawione nowe wszystko po kolei jak w katalgou porobione i trzeszczyi jarkgocze. czy cos wchodzi w wibracje czy o co chodzi czy ma sie to ułozyc dotrzeć ???

Opublikowano

Witam, mam pytanie ile kosztuje załozenie wzacniacza do c-385 od podstaw, został on kiedys wyrzucony nie ma nawet wajchy, oraz macie moze gdzies jakis schemat jak włozyc szybką skrzynię oraz czy rzeczywiscie jest ona szybka?

Opublikowano

Chłopaki mam wyrzucony wzmacniacz w c-385, poszły lozyska w skrzyni to bym chciał tez go naprawic, co potrzeba kupic i ile mniej wiecej szykować? dajcie nazwy to zobacze co ile kosztuje...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v