Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie mam problem z moim ursusem c385. Na zającu zakleszczają się biegi, zgrzytają przy zmianie biegów oraz szarpie przy ruszaniu, lecz na żółwiu tych problemów niema. Moim zdaniem trzeba zmienić mikropompkę (wzmacniacz momentu). najbardziej daje się to w znaki przy rozładunku bel z przyczepy.Jeśli ktoś wie o co chodzi to niech napisze. Z góry dzięki.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witaj

zacznę od najprostszych pytań

 

1] próbowałeś rególować sprzęgło znaczy się podkręcać popuszczać itp?? jeśli tak to dało to coś czy nie?? jeśli nie to spróbój :P

2 ] wszystkie biegi ci się zakleszczają na szosowych i na terenowych ?? czy tylko niektóre ??

3 ] kied zaczyna brać sprzęgło ??? jak puszczasz na początku czy końcu ??? spróbuj wyrególować tak żeby brało na końcu jak już prawie całkiem puścisz pedał i wtedy jeć się przejechać i zobacz czy jest różnica.

 

Odpisz jak poprubujeż wszystkiego to pomyślimy :D

to tak jak z chorymi jak poznasz objawy to wyleczyć łatwiej :P

Pozdrawia !!!

Gość Profil usunięty
Opublikowano

właśnie FINN wie co mówi, zrób jak pisze. Chociaż ja napisałem to samo, ale jak widać można powiedzieć w skrócie hehe ;)

Opublikowano

Mam taki problem... Wyrzuciłem wzmacniacz z trójki skrzyni w ursusie 1614, wymieniłem mikropompke i co nie tylko i nie mam wogóle ciśnienia na tym układzie... Kanały zaslepialem i odslanialem robiłem rożne operacje i dalej nie ma ciśnienia na układzie w skrzyni :-( daje stówę jak ktoś powie co to moze byc :-)

Opublikowano

Który zawór może być zacięty? Chyba nie ten w rozdzielaczu bo rozdzielacz pod pokrywą też zmieniłem na inny... gdzie znajduje się ten łącznik gumowy bo nie widziałem tego jak na razie dodam też że nie ma obiegu na chłodnice oleju i po dłuższej pracy olej w skrzyni się gotuje...

Opublikowano

Jak nie ma ciśnienia to nie może być obiegu na chłodnicę, bo na chłodnicę idzie nadwyżka z zaworu jak dobrze kojarzę. łącznik w okolicy pompy połączony z rurką od smoka w katalogu tablica T-28 poz. 25.

 

Pytanie czemu olej się gotuje, nie wszystkie modele miały chłodnicę i jakoś szło pracować.

Opublikowano

Jeszcze nie sprawdziłem tego łącznika ale zaczelem sprawdzać gdzie kieruje sie olej skoro nie do chłodnicy, robiłem to sprężarką no i okazało sie ze powietrze lekko przechodziło przez jedną z rurek od womu a dokładniej mówiąc na tłoczki chamujace bęben womu... W poniedziałek złoże wom i wtedy napisze czy jest jakas poprawa :-)

Opublikowano

Witam panowie. Mam taki problem, u mnie w 914 przestały działać półbiegi. Znaczy tak, rano na zimnym oleju działają bez problemów, ale po +/- 15 minutach przestają działać. Podpowie ktoś co to może być za przyczyna?

Opublikowano

no co innego jak nie mikro pompka... zacznij od sprawdzenia filtra oleju od mikro... jeżeli będzie czysty to mierz ciśnienie w układzie tak jak podpowiada Sadek

Opublikowano

Ja wczoraj w 904 założyłem czujnik od ciśnienia oleju od silnika z 360 który jest ustawiony na 0,6 Bara i dzisiaj cały dzień ciągnik chodzić w podorywce to nawet czujnik nie zgasł.Pompa do wymiany.

 

A założyłem taki czujnik ponieważ miałem wkręcony hamulcowy który odwrotnie działa.

Opublikowano

No ja akurat sobie zamontowałem normalny manometr ciśnieniowy od reduktora acetylenowego :)

 

Co do mojej usterki ciśnieniowej kolejne co zrobiłem to zamontowałem dzisiaj wom i uruchomiłem ciągnik, wzrost ciśnienia był zadowalający ale moja radość nie trwała zbyt długo bo po odpaleniu i przepracowaniu 15 minut ciśnienie znowu spadło z 11 do 5-3 atmosfer a potem zanikało całkowicie....

Nie miałem zielonego pojęcia co się dzieje... Postanowiłem odłączyć przewód od przedniego napędu i na próbę uruchomić ciągnik i wtedy ku mojemu zaskoczeniu ciśnienie wynosiło 14 atmosfer i po paru jazdach miało ładne bite 11 i na chwile obecną przystawka od napędu jest rozmontowana w drobny mak i szukam teraz gdzie jest ta nieszczelność...

Opublikowano

Witaj

zacznę od najprostszych pytań

 

1] próbowałeś rególować sprzęgło znaczy się podkręcać popuszczać itp?? jeśli tak to dało to coś czy nie?? jeśli nie to spróbój :P

2 ] wszystkie biegi ci się zakleszczają na szosowych i na terenowych ?? czy tylko niektóre ??

3 ] kied zaczyna brać sprzęgło ??? jak puszczasz na początku czy końcu ??? spróbuj wyrególować tak żeby brało na końcu jak już prawie całkiem puścisz pedał i wtedy jeć się przejechać i zobacz czy jest różnica.

 

Odpisz jak poprubujeż wszystkiego to pomyślimy :D

to tak jak z chorymi jak poznasz objawy to wyleczyć łatwiej :P

Pozdrawia !!!

 

Odpowiadam, lepij puźno niż wcale.

1) Nie

2)Kleszczą wszyskie szosowe 1-4 (Terenowe nie)

3)Sprzęgło bierze +/- w połowie. po wyregulowaniu nie ma różnicy :(

Gość Profil usunięty
Opublikowano

masz w nim sprzęgło znaczy się docisk słoneczkowy czy na 3 łapki. bo na słoneczkowym jeśli nie puścisz sprzęgła extremalnie wolno to będzie trochę szarpać i ustaw sprzęgło tak, żeby brało na samym początku. Dosłownie jak puścisz sprzęgło 2 mm to niech już bierze. 

 

I ważne sprawdź jaki masz w nim docisk i mi napisz.

 

 

Opublikowano

Koledzy pilni potrzebuję pomocy, bo mam mało czasu na naprawę. Zabrałem się za wymianę mikropompy, bo tylko ona jedna została mi do wymiany. Prawie wszystko wymienione na nowe i uszczelnione a wałek nadal staje pod obciążeniem. Muszę też dostać się za bęben wzmacniacza momentu, tylko nie wiem jak to zdjąć. Jak wyjmę pierścień segera  to dostanę w czoło przez te sprężyny za nim. Całość niby rusza się minimalnie na wałku, ale dalej nic nie mogę zrobić. Pierwszy raz to wyciągam i przydałoby się wymienić tarczki(wzmacniacz działał) i dostać do przewodu za bębnem. Tam we wzmacniaczu jak widzę na schemacie też są uszczelniacze. Być może tam traci ciśnienie o czym pisałem jak ktoś pamięta.

 

Zdjęcia

Opublikowano

Witam kolego ja akurat wczoraj miałem rozebrany wznacniacz w mak. Teraz w żadnym wypatku nie próbuj wyciągać tego pierścienia segera to trzeba zrobić na stole przy pomocy ściągacza. Jak nie jest wyrobiona tuleja w bębnie gdzie chodzą po niej pierścienie uszczelniające to powiniejn zejść sam lekkim szarpnięciem do siebie a jak nie to ściągacz. Łapiesz kłami za bęben i śrubą centralną sciągacza w wałek i musi zejść. Jak to zrobisz to odkręć jeszcze pokrywę za bębnem bo tam na wałku jest też pierścień jeden lub dwa to zależy do modelu czy rocznika.

Opublikowano

Dzięki Robson za odpowiedź. Poradziłem już sobie z tym następnego dnia, ale bez uszkodzeń się nie obyło. Wyrobiona tuleja w bębnie i w efekcie zerwanie krawędzi na pokrywie. Czekam kolejny dzień na części, bo pierścienie miały być na dzisiaj i nie było. Miała być wymiana mikropompy za niecałe 3 stówki, ale jak mam rozciągnięty to do wymiany sprzęgło, itp drobiazgi i remont na chwilę obecną to nieco ponad 3 tyś. Mam nauczkę na przyszłość i potwierdziło się coś co zauważyłem, że taniej kupić przez internet, bo nawet takie grene ma po 20, 40 zł czy nawet więcej marży na jednej części a myślałem, że to w agromie jest drogo. Jedyny plus to faktury z 28 dniowym terminem płatności.

Opublikowano

Witam mam ursusa 902 nie dawno kupiłem taki sprzęt i mianowicie moje pytanie jest takie nie dział w nim wzmacniacz momentu nic nie reaguje jak może być przyczyna że nie chodzi albo jak co sprawdzić żeby wiedzieć gdzie jest przyczyna dodam że wałek wom chodzi na postoju kręci się???Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Może być padnięta mikropomka lub  mogą być zaspawane, i coś mi się wydaje że mogą być raczej zaspawane bo jak byś dał zająca to by nie jechał bo pompa by przepuszczała i sprzegło by ślizgało a włącza wyłącza ci się wałek hydraulicznie przy kierownicy ? 

Edytowane przez damian912
Opublikowano

przy kierownicy chyba to nie działa tylko jak włączę tą rączkę obok fotela przy podłodze to chodzi  a przy kierownicy to nie reaguje nic ???


a jak to jest zaspawane to gdzie i co tam spawają i jak można to przywrócić tak żeby to było tak jak się należy ??a jeszcze jak sprawdzić ta mikro pompkę czy jest dobra zmierzyć ciśnienia czy jak bo właśnie w traktorze widać tak że była ona wymieniana 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v