Skocz do zawartości
rival1120

Regulator siły MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Regulator
rival1120    0

Witam, od dłuższego czasu mam zamiar zabrać się za swój regulator, ale najpierw musze wiedzieć co do czego służy, oto fotki:

Zdjęcie 1

Zdjęcie 2

Z tego co wiem 1 to cięgno od pozycyjnego regulatora siły , ale jak widzicie na kolejnym zdjęciu, nie ma do niego dźwigni, chciałbym wiedzieć do czego ją zamontować, na prawym błotniku nie ma miejsca aby ją przykręcić. Drut zakręcony wokół gazu ręcznego podtrzymuje właśnie to cięgno od regulatora, ale gdy go zdejmę to podnośnik z doczepionym pługiem powoli podnosi i gdy puszczę dzwignię podnoszenia przy kierownicy to gwałtownie opada, dlaczego tak się dzieje, czy możliwe, że cały regulator będzie do wymiany, czy to kwestia jakichś ustawień? dodam jeszcze, że to rocznik 1993 i przy kierownicy ma 3 dzwignie, jeśli to ma jakieś znaczenie.

2 to chyba regulator szybkości podnoszenia i opuszczania, ale mogę się mylić.

3,4,5 nie wiem do czego służą, jeżeli ktoś wie to będę wdzięczny.

Z góry dzięki za odpowiedz!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a4tech    0

Witam, od dłuższego czasu mam zamiar zabrać się za swój regulator, ale najpierw musze wiedzieć co do czego służy, oto fotki:

Zdjęcie 1

Zdjęcie 2

Z tego co wiem 1 to cięgno od pozycyjnego regulatora siły , ale jak widzicie na kolejnym zdjęciu, nie ma do niego dźwigni, chciałbym wiedzieć do czego ją zamontować, na prawym błotniku nie ma miejsca aby ją przykręcić. Drut zakręcony wokół gazu ręcznego podtrzymuje właśnie to cięgno od regulatora, ale gdy go zdejmę to podnośnik z doczepionym pługiem powoli podnosi i gdy puszczę dzwignię podnoszenia przy kierownicy to gwałtownie opada, dlaczego tak się dzieje, czy możliwe, że cały regulator będzie do wymiany, czy to kwestia jakichś ustawień? dodam jeszcze, że to rocznik 1993 i przy kierownicy ma 3 dzwignie, jeśli to ma jakieś znaczenie.

2 to chyba regulator szybkości podnoszenia i opuszczania, ale mogę się mylić.

3,4,5 nie wiem do czego służą, jeżeli ktoś wie to będę wdzięczny.

Z góry dzięki za odpowiedz!

 

podaj mejla to wyśle ci zdjęcia z opisem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    145

3 i 4 to cięgna od siłowej i pozycyjnej regulacji ale nie wiem czy w tej kolejności a 5 to zapadka służąca do przełączania między regulacją siłową lub pozycyjną.

 

1 to dźwignia do sterowania regulatorem i powinna być za pośrednictwem tego krzyżakowego przegubu połączona dalej z tą dźwignią obok gazu ręcznego

 

to że Ci opada podnośnik i słabo podnosi bez tego drutu to normalne ponieważ regulator samoczynnie ustawia się w pozycję opuszczanie ale jak połączysz to z dźwignią obok gazu to ustawisz go w pozycji neutralnej i wtedy sterujesz podnośnikiem za pomocą dźwigni przy kierownicy.

 

jaki problem jest wstawić tu zdjęcia z opisem zamiast wysyłać na maila :unsure:

 

wtedy wszyscy skorzystają ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a4tech    0

problem - bo jak pomiejsze to nie można odczytać opisu

Edytowano przez a4tech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    145

spróbuj przez zewnętrzny serwer np ifotos. Ja z niego korzystam i jest ok.

Wchodzisz na ten serwer, wrzucasz tam zdjęcie i kopjujesz link na forum

nie trzeba pomniejszać ale też bez przesady z rozmiarem bo długo się zdjęcie ładuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

A te cięgna 3 i 4 gdzie one mają być podłączone tam z tyłu, bo u mnie nie są podłączone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    206

gałką 5 łączysz wałek regulatora z cięgłem 4 lub 3 w zależnie czy jeździsz z regulacją siłową cy pozycyjną.

 

 

Polecam odnaleźć instrukcję...

 

Jak znajdę czas, to opiszę trochę lepiej, bo teraz mam dużo pracy ze swoim mtz <_<

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    1

Połączone:

Mój MTZ nie ma regulatora siłowego (tego pod siedzeniem). Zostało to zdemontowane przez poprzedniego właściciela. Ogólnie to mam taki problem, że przy pługu lub agregacie podnośnik ,,pyka" i opada. Jest to dość uciążliwe. Opuszcza też dość szybko i trzeba uważać, ale wiem ze zawór dławiący wystarczy.
Moje pytanie brzmi
1. Dlaczego podnośnik opada i czy to rozdzielacz czy coś innego? Wymiana uszczelniaczy, czy lepiej zainwestować w nowy, tylko czy oryginalny czy jakiś inny.
2. Na którym wężu od siłownika założyć dławik(najlepiej zdjecie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

W starych podnośnik opuszcza i ciężko z tym coś zrobić. Najszybciej wyrabiają się uszczelniacze  siłownika. Zrób je i zobaczysz co będzie. Jeśli nie pomoże to kup jednosekcyjny rozdzielacz z pozycję pływającą i pod niego podłącz podnośnik. starego ruskiego nie warto wymieniać na nowy ruski. Dławik zakładasz na wąż od podnoszenia. musisz kupić jednostronnego działania.

Szukaj podobnych tematów i się podłączaj a nie produkuj jeden za drugim nowy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    1

Uszczelniacze siłownika robilem na wiosne, ale znow delikatnie sie zaczyna pocic. Z siłownika ten taki bolczyk obok tłoczyska polecono mi wyciągnąć bo to głownie przez to ciekło. Po wymianie uszczelniaczy jest tak samo, rzuca w dół maszynami. Ile taki rozdzielacz może kosztować? Mógłbyś mi coś polecic? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wkacperw
      Mam pytanie czy mtz 82 jest dobrym wyborem do paszowozu? Obecnie mam ursusa c360 i odczuwam lekki brak mocy. Mieszmy około 2000kg.
    • Przez wojtf23
      Witam. Mam pytanie czy macie ciśnienie w filtrze paliwa i czy powinno być???? Bo mi się wydaje że ja mam i chyba duże ponieważ kupiłem nowy filtr paliwa ten koło pompy wtryskowej i okazał się dziurawy i z tej miniaturowej dziurki leci mgiełka taka że zbiornik hydrauliki jest obryzgany ropą a jak się zgasi silnik to cały czas kapie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez damianraki3
      Witam, zna ktoś może moment z jakim dokręcamy korby w tym silniku D-260 ? I jaki jest kąt wtrysku? Może taki sam jak w czwórce. Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Przez dzonny
      Witam!
       
      Mam MTZ 82 z roku 1999. Kłopot polega na tym że coraz częściej zdarza się sytuacja że gdy zagłebie pług w ziemię to przy próbie podnoszenia podniesie jakieś 2-3 cm i wydaje dźwięki takie jakby maszyna była już w górze, radziłem sobie w takiej sytuacji dociążając podnośnik (dźwignia podnoszenia na max do przodu) po tym zabiegu zawsze podnosił, tylko teraz już momentami nie chce ta sztuczka działać. Problem staje się o tyle bardziej uciążliwy że w momencie gdy tylne koła trafią na beudże to ciągnik potrafi się zawiesiść (tylne koła tracą przczepność z podłożem) w tym wypadku pomaga wyjechanie na przednim napędzie, ale ile razy można się z czymś takim męczyć. Podnośnik jest aktualnie ustawiony poprawnie na tryb siłowy, poziom oleju w hydraulice taki jaki potrzebny, dodam że na trybie pozycyjnym i mieszany problem także się pojawia. Co może być przyczyną tego bardzo ale bardzo wkurzającego zjawiska?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.