Skocz do zawartości
adiksutil16

Blokada przedniego mostu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
adiksutil16    9

Czy zetor 5340 ma blokadę przedniego mostu bo wszyscy narzekaja że tylko jedno koło ciągnie jak się np. topi a jak ja się topiłem to obydwa koła przednie ciągnęły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ma oś carraro to ona ma blokadę i bedzie ciagnęła na dwa koła, także jak się kopie to jak włączysz tylną blokade to ciagnie na 4 koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiksutil16    9

No a ja nie mam carrero a nawet bez blokady zawsze sie kopią obydwa przednie koła ale normalnie tpo jest wszystko dobrze jak skręcam do normalnie jedno koło wolniej drugie szybciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Grabcio    23

Obydwa koła ci się kopały bo może miały takie same obciążenie.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz321    1

jak w lutym woziłem wywoziłem przyczepą obornik i tak jakoś zabuksował w miejscu że dwa tylnie koła i jedno przednie stało na orce zawarźniętej więc myślałem że jak zapnę blodadę na przód to pójdzie i stało się tak że prawe koło stało w miejscu a lewe przednie 2 razy szybciej się kręciło... jeszcze ani razu tak z nim nie miałem... musiałem odpinać przyczepę i ustawić się tak by oba koła stały na orce i poszedł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przednia oś carraro sama załącza sobie blokade, nie ma możliwości jej włączenia, jak ci sie tak stało napisz ile masz mtg i czy olej wymieniałeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz321    1

jeśli pytanie było skierowane do mnie to nie jest jakaś awaria po prostu jedno koło nie miało żadnego oporu bo stało na lodzie a drugie na orce i miało obciążenie całego zestawu... teraz jak robiłem agregatem to nic takiego nie zaobserwowałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

W 5340 w moście carraro jest mechanizm różnicowy o zwiększonym oporze. Nie jest to stóprocentowa blokada a jej skuteczność zależy od oporu jaki działa na ślizgające się koło. Jeśli opór jest duży skuteczność blokady jest większa, gdy mały to mniejsza a nawet zerowa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ale ja jak jechałem podwozówką to mam droge polną pod góre a zaraz pole i lekko po deszczu było jałączyłem napęd to obydwa koła przednie widać było jak ślizneły przy ruszaniu i oba równo ciągły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel5991    0

Witam ja mam zetora 7245 i jak ma ciezko i wdusze blokade to ciagnie tyl a gdy lewe kolo sie kopie to prawe sie zalancza samoczynie i dostaje. Takiego pawera . I nawet jak sie orze to gdy ma ciezko to sie zalonczy bo przewaznie musi stac ptosto zeby ciagly 4 naraz a ja mam stary most przy nim . Pozdrawiam ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

drugie koło dostaje "Takiego pawera" ponieważ mechanizm różnicowy zaczyna pracować.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas9203    0

mam zetora 7245 i bez przerwy ciagna mi dwa koła z przodu. troche to utrudnia skrecanie przy właczonym napedzie. co moze byc przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    171

promien skretu przy wlaczonym napedzie jest zawsze wiekszy , wylacz przedni naped i bedzie lepiej skrecal


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

@lukas9203 niektóre modele wychodziły z taki osiami, tak jak pisał wcześniej @zetorlublin7341, które chyba nazywały się nospin - mam taką oś u siebie w 6245 z 91r. Trochę utrudnia to skręcanie przy włączonym napędzie ale umożliwia przejazd w trudnych warunkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Sprawdź czy masz dobrze dobrany rozmiar opon. Normalnie przód ma być szybszy od tyłu właśnie po to by ciągnik z włączonym między innymi napędem skręcał.

Gdyby z jakiegoś powodu był zablokowany dyferencjal koła ciągły bi i bez napędu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    196

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dz1kyy
      Witam. Mam możliwość zakupu zetora 7011. Ciągnik znam od małego, należy do mojego wujka może mi go sprzedać po BARDZO atrakcyjnej cenie, ale jest on do remontu. chciał bym go kupić do ładowacza czołowego lecz przydał by mi się do niego przedni napęd. i tu pojawia się pytanie - czy da się założyć do niego napęd od ciężkiej seri zetora/ursusa? ostatnio kupowałem część obudowy do napędu w mojej 12, i w opisie było napisane, że pasuje ona do zetorów 6x45 i7x45 z ciężkimi mostami.
    • Przez AdamKryski
      Witam. W przeciągu 6lat w przednim napędzie  wymieliło mi  3 razy łożyska igielkowe, uszczelniacze obudowę tryb zebaty atakujący, wałek i wszystkie inne.... 3ci raz i tylko prawa strona!!!! Ręce mi już opadają.... 
      Opony przód  9,5-24 diagonalne
                     Tyl 14,9-28 radialne.
      Czy nie powinne  być z tylu 16,9-28 ??? Różnie piszą raz że 14.9 A raz że  16stki....
      Pomocy!!!
    • Przez Ogrodowa
      Witam mam pytanie odnośnie przedniego napedu do zetora 7211, czy moge zalozyc naped od 7245 na oponach 9,5/9-24 bo tyle sa 16,9-28 i moje pytanie czy to zgerywalo by sie  razem ze sobą??
    • Przez kruczek14
      Witam 
      Mam problem z moim zetorkiem,  mianowicie ostatnio jak włączę wsteczny to zalącza się napęd dosłownie na sekundę i tak strzela jak by się rozlaczyl,  widocznie coś tam zazębia się i po chwili rozlacza,  co może być tego przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Poznaniak
      Podczas jazdy zablokowało mi koło bo rozpadło sie łozysko. 
      Zagwintowałem długie  szpilki i wkrecajac w 3 dziurki zdjąłem zwolnice potem wymieniłem:
      kosz satelitów kompletny + satelita srodkowa
      łozysko 
      koło koronkowe - i tu miałem dylemat czy zakładac bo odlew jakby nie był w jednej płaszczyznie z obrecza była szpara z 3mm z jedej ze stron obojetnie jakby je obrócic zawsze szpara i kołysało (a stare idealnie przylegało obojetnie jak by przyłozyc ale miało niektóre zeby uszkodzone) wiec załozyłem nowe   włozyłem sylikon i na srubach dokreciłem i teraz jak jade po drodze asfaltowej to czuje bicie jakbym po gałazkach jechał i nie wiem czy to od tego ze zły odlew był czy moze inna przyczyna
      Pozatym po skreceniu 8 srub ( tych wokół krzyzaka co trzymaja kosz satelit) koło nie doszło do konca ( mam wieksza szpare o kilka mm niz przy drugim kole ) a bardziej juz srub sie nie dało dociagnac i zastanawiam sie czy czasem w odlewie kosza satelitów nie był krótszy gwint niz w orginale, sruba doszła by do konca gwintu i stop.  I moze stad to bicie?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.