Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dla mnie ok :) tylko ja mam zetora 7745 i po co mam jechać zetorem 10 km na łąki po same rolki :) myślę tylko że jak by był przód to by nie zaszkodził pozdrawiam

Opublikowano

masz racje,ludzie lobią pogrzebać dla przyjemności ale zeszliśmy z tematu

Opublikowano

Przedni napęd bardzo by był przydatny do ładowacza.Ale ile można z tego ciągnika wyciągnąć?Silnik 30 km ma ciężko z kompletem obciążników starego typu,na dobrym podłożu na 3 można go zadusić.Przód ma lekki ale to jest zaletą do pracy z ładowaczem,i górny zaczep ma nisko więc przodu zbytnio nie podnosi.

Opublikowano

Mi też by się przydał przedni napęd,i mam w planach go założyc ale nie z samochodu tylko idealnie by pasował z mtz 320A. O moc silnika się nie martwie na 4 biegu nie ma żadnych problemów.

Opublikowano

chyba trochę musi być podiechana ta 30-tka skoro na 3 zadusisz ją

Opublikowano

oj nie podjechana z kompletem obciązników starego typu nie tylko na asfalcie moze mieć problem ale nawet w twardym terenie który nie jrst asfaltem ani tam drogą zuzlową tylko ziemia w lesie sam przy zrywce drewna c-328 miałem problem na 4 biegu komplet obciązników przód w górze i dobre zaparcie maiła na 3 biegu było słychać jak cięzko było no ale tak tylko parę razy było nie zebym odrazu zajezdzał cipka bo szkoda go było :lol: a ten przedni napęd to by się przydał np w polu zeby wyjechać z dwoma przyczepami zboza pod lekka górke  zadko się udaje a jakby tak przodek było to by smigała za miło :D hehe tylko wiecie my polacy :( jak ma przedni napęd to swoje musi zrobić i tak po roku czy tam  dwa lata do kapitalki by była :(:)( bez urazy)

Opublikowano

To jest lekki ciągnik jego uklad napedowy nie jest przystosowany do takich obciażeń. Albo silnik zdechnie albo sprzegło pozatym co z przedniego napędu jesli przód jest lekki. jak ktos lubi sie grzebac to można ale według mnie zupełnie bez sensu.

Opublikowano

330 nie jest aż taki lekki z kompletem obciążników waży 2t,co do sprzęgła to napewno wytrzyma,identyczne siedzi w 360. Przedni napęd dużo by pomógł przy turze i w grząskim terenie i opłaca sie go załorzyć.Przykładem może być MTZ320A ma 35 koni i przedni napęd.

Opublikowano

Mozna z przodu założyć szerokie opony chocby 15.3 na 10.5. Jeśli ktoś chce niech zakłada widziałem na allegro za 7 tys do 360 mojm zdaniem szkoda kasy cuda i tak z tego nei zrobicie. Jak bym mial wydac 6 czy 7 na naped wolal bym sprzedać 30stkę dołozyć ta kase plus jeszcze pare tys i kupic cos orginalnego 4x4.

Opublikowano

tak czy tak musisz ze 3 tys liczyć pozatym to nie fabryka zawsze cos bedzie ciekło psuło sie. Pozatym nie wiem jak bedzie się kierowało bez wspomagania zwłaszcza na miejscu. Jak dla mnie to 330 i 360 to nie rozwojowe ciagniki ludzie się tego pozbywają jeszcze 3p ma jako takie wziecie.

Opublikowano

Dlaczego aż 3 tysiące na złomie most można kupić za pare stówek,a jak się dobrze zrobi to nie będzie nic ciekło. Z kierowaniem nie będzie problemu bo mam wspomaganie od paru lat.

Opublikowano

no ok ty masz wspomaganie ale jesli ktos nie ma pozatym dolicz opony felgi most ze złomu nei wiadomo jaki bedzie do tego jakis wał i przystawka do skrzyni wszystkiego ze złomu nei zrobisz. jak dla mnie gra nie warta swieczki ale jesli ktos chce i ma czas czemu nie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Także myślę ze nie warto kombinować z napędem do c330, a jeśli ktos chce 4x4 to moze sprzedać c330 za ok. 15tys (zależy od stanu) i te 7-8 tys za napęd i można kupić choćby ltz, pali tyle co c360

Opublikowano

Tez sie zgodze ze przedni naped to nie taka droga sprawa jak sie dobrze poszuka to na szrocie przedni most od uaza mozna kupic za max 200zl z felgami, z reszta felgi pasuja od zuka jak maja byc 16'' a tego tez jest pelno wszedzie (tak jest przynajmniej umnie w okolicy) no moze drozsza sprawa to opony jak 16 to jakies 200 zl/szt no zalaczanie napedu to mozna zrobic na zasadzie blokady tak jak w ciapku koszt moze 100 zl no i troche zlomu i umiejetnosci wlasnych i naped jest :) i jak widac wedlug kosztorysu to tak drogo nie wyszlo raptem niecaly tysiac ale wiadomo nie wszedzie dostaniesz tanio most do uaza srednia cena to 500zl to nawed 1500zl i naped jest w najgorszym wypadku. To tyle od demnie a no i pozdrowienia dla wszystkich uzytkownikow 30 

Opublikowano

jakby już zakładać ten napęd to żeby była dźwignia 2wd 4wd i żeby działały biegi i terenowe i szosowe

 

jeśli można to trzeba spróbować zwiększyć moc

Opublikowano

To nie można pod spodem dorobić przystawki i włączać dźwignią od wałka zależnego tego całego napędu?

albo zastosować silnik hydrauliczny zamiast wału napędowego?

Wielu tutaj nigdy nie pracowało ciągnikiem 4x4 i wypisuje bzdury, zakładając nawet że wszystko cacy wykonamy i napęd będzie pracował jak należy to możemy dużo zyskać w pracach w których c 330 sprawdza się najlepiej, a więc opryskiwacz rozsiewacz w lekko grząskim terenie, praca w lesie na torfie i wszędzie tam gdzie jest nie tyle grząsko co ślisko, cofanie i manewrowanie na zabłoconym grząskim terenie, w cofanie z przyczepą pod magazyn po błocie, oczywiście praca na 5tym biegu z 4x4 nie miała by najmniejszego sensu, być może w orce 2x30 też w śliskim terenie się przyda, ale na pewno z 4x4 nie pójdzie z 3x30, ktoś tu pisał o większym zużyciu sprzęgła czy zarżnięciu silnika, to silnik można zarżnąć z 4x2 tak samo sprzęgło od grzęźnięcia w błocie i kopania się, napęd odciążył by tylne zwolnice i poprawił manewrowalność ciągnikiem w błocie i miękkiej ziemi, na pewno napęd nie pomoże wyjechać z przyczepą pod górę bo można podeprzeć się belką pod zaczep, ciapkowi nie brakuje uciągu z 4x2 ale trochę mocy, a wbrew obiegowej na wsiach opinii przedni napęd nie dodaje mocy ciągnikowi, ani nie obciąża bardziej silnika, poprawia tylko trakcję, bo dlaczego miałby obciążać, gdy np. idziemy po głębokim śniegu czy błocie topią nam się i ślizgają buty, czy lżej było by gdybyśmy mieli rakiety na butach i szli po śniegu, czy w błocie porządne terenowe buty z dużym protektorem?

Opublikowano

niektórzy piszą głupoty napęd 4x4 w 30 jest bardzo przydatny, przy wyjeżdżaniu pod górę na glinie koła się ślizgają, napęd 4x4 zwiększa przyczepność. jeżeli tak się bójcie o spadek mocy to odepnijcie wał i przedni most robi jak normalna przednia belka. przy napędzie 4x4 jest lepsza manewrowość na piasku koła się nie ryją. a co z tego że 60 ma więcej mocy jak jest cięższa i się topi napęd na 4x4 nie pomorze tylko dobry sąsiad z 30

Opublikowano

Do ciapka nie ma co zakładać już lepiej do c360 w ciapku zkrzynia długo nie wytrzyma nie jest do tego przystosowana wiec lepiej sprzedać ciapka dołożyć te 5000 i kupić coś z orginalnym przodem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v