Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie C-360 i pochodnych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciężko w moich stronach o ogarnięte 3p a wuj ma właśnie c360 na sprzedaż z turem i w granicach właśnie 17 by sprzedał tylko boję się trochę o to spalanie bo ruski na mth spalał mi w granicach 3l

Opublikowano

Spalanie hmm , pomyśl ile spalałeś w rok , dodaj do tego jakieś 40% , pomnóż różnicę litrów przez cenę i będziesz wiedział czy masz się czego bać. B) B)

Opublikowano

Dobra 60 w ciężkiej robocie spali 5-6 litów na motogodzinę a 3p 4 litry tylko w 3p motogodzina trwa nie całą godzinę a w 60 kupę ponad godzinę.Jeżeli każdy ciągnik jest w dobrej kondycji i optymalnie obciążony to palą tyle samo tylko 3p nie wybacza tego co zwykła 60 przełknie bez problemów.

Opublikowano (edytowane)

C-360. A najlepiej to szukaj jakiegoś starego zetora z napędem typu 5748. C-360-3P to jest dobry żeby ze swińmi do skupu jechać albo w polu lub sadzie opryskać. Nic więcej :). Ps. mam 3P od nowości i miałem C-360.

Edytowane przez michal8011
Opublikowano

michal8011 Kolega powiedział że będzie do lżejszych prac a nawet jeśli głównie to ma nie dużo roboty 3P wystarczy,wole też c-360 ale na korzyść będzie mu  3P

Opublikowano

C-360 jest silniejszy, trudniej go zdusić, jak z silnikem jest wszystko tak jak powinno być to w największe mrozy na płynie odpala z pierwszym obrotem wału. W polu ma lepszy uciąg, nie zakopie się tak szybko jak 3p. Ale i tak nawet wytyrany Zetor 5011 jest lepszy od obydwu razem wziętych :D :D

Opublikowano

Dobra 60 w ciężkiej robocie spali 5-6 litów na motogodzinę a 3p 4 litry tylko w 3p motogodzina trwa nie całą godzinę a w 60 kupę ponad godzinę.Jeżeli każdy ciągnik jest w dobrej kondycji i optymalnie obciążony to palą tyle samo tylko 3p nie wybacza tego co zwykła 60 przełknie bez problemów.

Sprawdź najpierw jak jest liczona motogodzina bo chyba nie masz pojęcia a później zajrzyj do instrukcji obsługi oby dwóch ciągników gdzie jest dokładnie jest napisane spalanie dla jednego i drugiego ciągnika.

Opublikowano (edytowane)

C-360 265 g/kWh

C-360-3P 236 g/kWh i cóż z tego skoro C-360 szedł z dwiema pełnymi d47 buraków jak przecinak a 3P nawet z pola nie mógł z nimi wyjechać.

 

Edytowane przez michal8011
Opublikowano

@bears Te spalanie jest liczone na motogodzinę przy pełnym obciążeniu to co podał michal8011.To gdzie ty będziesz pełne obciążenie przy pracach lekkich.Spalanie podał prawidłowe bo też mierzyłem u siebie ile wychodzi w lekkich

Opublikowano

W każdej pracy C-360 spali więcej od 3P. Czy to opryskiwacz, czy pług czy kosiarka. Ale C-360 ma parę, zejdzie z obrotów, zacznie walić czarnym dymem ale będzie szedł :D. Zawsze na kopania buraków trochę rozkręcaliśmy śrubkę na regulatorze obrotów od dawki paliwa :P .

Opublikowano

@bears Te spalanie jest liczone na motogodzinę przy pełnym obciążeniu to co podał michal8011.To gdzie ty będziesz pełne obciążenie przy pracach lekkich.Spalanie podał prawidłowe bo też mierzyłem u siebie ile wychodzi w lekkich

Jeśli chodzi o Mth bo do tego się również odnosiłem to 3p kręci szybciej bo maksymalny moment obrotowy osiąga o około 200 obr niżej od C360. Spalanie jak to spalanie, co egzemplarz to inne i mimo wszystko 3p zawsze będzie spalał mniej chociażby przez fakt że ma 3 cylindry. Z C360 jest taki problem że nieważne czy bronujesz czy orasz pole to i tak pije tyle samo. Od tyle

Opublikowano (edytowane)

Już się znowu uruchamiasz? I nie pierdziel głupot że w każdej c-360 pali tyle samo bo twoje te 265 jest oparte na maksymalnym  obciążeniu silnika przez wom na hamowni inaczej ma się to w praktyce.I co z tego że ma 3 cylindry to główny powód? Porównaj pojemność

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Uruchamiam? Po prostu biją te brednie po oczach że coś co ma jeden cylinder mniej, mniejszą pojemność oraz jest silnikiem nowocześniejszym może palić tyle samo co silnik o większej pojemności starszy technicznie. Tylko tyle, to czy jeden czy drugi pali 5l/mth czy 100l/mth świadczy tylko o stanie takowego ciągnika.

Dane z instrukcji obsługi:

 

Pojemność:

C360 - 3120 cm3

C360 3p - 2502 cm3

 

Spalanie:

C360 - 195g/KMh

C360 3p - 168g/KMh

 

W przeliczeniu na l/mth wyjdzie nam różnica około 2-2,5l/mth na korzyść 3p (zależne od danych w katalogu).

Wszystko jest w katalogu, kalkulator też nie gryzie więc każdy sobie może obliczyć.

Dyskutować nie będę, bo na forum aż nadto ludzi nie mogących się pogodzić z prawdą i faktami które zawarte są w instrukcji ciągnika, chyba że ktoś pochwali się jakimiś badaniami  :)

Opublikowano

Nie kupuj 3p,kadłub tego silnika ma szpilki mocowania głowicy po środku między tulejami,przeskok od cylindra do cylindra jest niewielki,przez co powierzchnia docisku uszczelki głowicy jest minimalna w tych miejscach, przez szpilkę również ścianki są odchudzone, nagrzewają się i opuszczają,uszczelka głowicy jest  wyrywana przez oczko na szpilkę,następstwem są przedmuchy w drugi cylinder.

Opublikowano

Powiem tak za 10000 nie znajdziesz innego ciągnika, więc bierz. Jeszcze jedna sprawa dotycząca Ursusa C-360 3P. Te silniki Perkinsa często mają problem z wypalającą się uszczelką pod głowicą mój znajomy to potwierdza. Bym w nim wymienił silnik na zetora albo na silnik z 1014-ki bo wiem że te silniki pasują do tego ciągnika mój koleś wstawił z 1214 i śmiga aż miło. Jak wyremontujesz włożysz 10000 kolejnych więc trudno mi powiedzieć czy się opłaca. Serce mówi opłaca, rozum nie koniecznie.

Opublikowano

U mnie w rodzinie w mf 235 przepalała się uszczelka bo glowica źle była zeszlifowana a ciągnik do max 17tyś szukam i mam właśnie na oku od wuja z turem 2 sekcyjnym kabina naglak ogólnie ogarnięty taki ciągnik w ostatnim czasie wymieniona pompa paliwa i ten korpus od podnośnika

Opublikowano

Bierz C-360 daj sobie spokój z 3P same koszty ewentualnej naprawy są dużo wyższe
A co do spalania to szesdzisiatka nie spali dużo jak będziesz trzymał obroty do 1800 ,bo jak na Maxa ile w Ursusie dostał to wtedy swoje musi łyknąć.

Opublikowano

W każdej pracy C-360 spali więcej od 3P. Czy to opryskiwacz, czy pług czy kosiarka. Ale C-360 ma parę, zejdzie z obrotów, zacznie walić czarnym dymem ale będzie szedł :D. Zawsze na kopania buraków trochę rozkręcaliśmy śrubkę na regulatorze obrotów od dawki paliwa :P .

Jak na pompie podkręcasz obroty powyżej wartości krytycznych dla tego silnika to na temat spalania lepiej się nie wypowiadaj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v