Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
seweryn20

MTZ 82 Poziom oleju

Polecane posty

seweryn20    587

Mam w swoim mtz-cie zamontowane biegi pełzające w miejscu okienka z lewej strony skrzyni. Normalnie jest tam bagnet do kontroli poziomu oleju a nie mam okienka tylko to żelastwo i nie ma miarki. Jak sprawdzić inaczej olej bo już mi pomysłów brakuje. Nawet jeśli zdejmę podłogę o dostanę się do korka wlewu to nie wiem jaki ma być poziom w skrzyni.

 

http://zapodaj.net/d59fffb665a3.jpg.html

 

http://zapodaj.net/97303fde222d.jpg.html

 

 

http://zapodaj.net/dd9b4fa54cab.jpg.html

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

w seri 50/52550/552 tam przychodziła sprężarka. Cóż innego pomysłu nie mam tam po prostu powinna być pokrywa z miarką bo widać żecoś innego masz zamontowane

A to Ty robiłeś czy tak kupiłeś pierwszy raz widze tak coś załączane to bez sprzęgła jest. Twój jest wersja eksportową?

Edytowano przez UrsusCzesio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    587

To ciągnik z Niemiec sprowadzony i to tam było. A jest to napęd biegów pełzających chydrauliczny. Działa na pozycję lewarka wsteczny i jedynka, daje dodatkowo cztery przełożenia do przodu i cztery do tyłu. Nie przydatna sprawa bo najwolniejszy bieg to nawet nie widać jak jedzie. Może ma 20 metrów na godzine.

 

Poszukam ale ja nic takiego znaleść nie mogę.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

no gdzieś te super wolne biegi się przydają ;)

Co do miarki pierwsze słyszę widać na zachodzie mieli :huh: bo u nas to miarką jest korek kontrolny jak wcześniej ktoś wspomniał z prawej strony jak jest 4x4 to przed samą przekładnią za wałkiem schowany taki malutki korek na 12 ;)

PS. przedni most ma 5 miejsc z olejem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Akurat w MTZ z lewej strony powinna być pokrywa z miarką. Może spróbuj kolego wywalic to jak ci niepotrzebne i z jakiegoś dawny pokrywe z miarką wstaw :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Ogólnie wszystko wiem prócz skrzyni. Dzięki za info jutro to sprawdzę. Raczej nie tylko zachodnie skoro taką widziałem i w każdej instrukcji jest o niej mowa. Widocznie jest z tym różnie,

 

http://zapodaj.net/f...0e5c2e.jpg.html

 

Jeśli jest korek kontrolny to nie będę tego odkręcał. Szkoda roboty. A przydać to mi się na pewno nie przyda.

 

 

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Ale dobrze wiedzieć o tym korku bo ja mam tam założoną przystawke do kompresora. Mój miał 2 sprężarki jedna na silniku i na skrzyni i 2 butle :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

A używałeś tego kompresora? Ja też mam dwie butle i jeden kompresor. Jak na 92 rok to ten ciągnik wygląda jak robiony u nas dopiero w chyba 96r. Niemcy szybciej nowinki wprowadzili.

 

Sebe1033 dzięki serdeczne za info. Ten skubany korek znalazł się schowany za przegubem pierwszego wału, taki mały kurdupel. W życiu bym się go nie spodziewał w tak mało widocznym miejscu.

 

Temat w sumie do zamknięcia.

 

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

A używałeś tego kompresora? Ja też mam dwie butle i jeden kompresor. Jak na 92 rok to ten ciągnik wygląda jak robiony u nas dopiero w chyba 96r. Niemcy szybciej nowinki wprowadzili.

 

Sebe1033 dzięki serdeczne za info. Ten skubany korek znalazł się schowany za przegubem pierwszego wału, taki mały kurdupel. W życiu bym się go nie spodziewał w tak mało widocznym miejscu.

 

Temat w sumie do zamknięcia.

 

Jest zdemontowany kompresor i butla B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
×