Skocz do zawartości

Polecane posty

pawel6467    0

Witam mam do naprawy sprzegło przedniego napedu i nie wiem ktore zastosowac kłowe czy tarczowe?? jak myslicie ktore lepsze??

Edytowano przez pawel6467

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kłowe będzie działać nawet jeśli mikro pompka będzie trochę "gubić" ciśnienie, a tarczowe może przepuszczać. Zmieniłem na kłowe i jestem zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomi382    98

Bo sie nie wyrobiło :D Ja nawet nie wyłączam bo tylko w polu chodzi. Wczęsniej uprawa na mokradłach to była tragedia a teraz elegancko. Nie przejmuj sie i z czasem bedzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

a dużo jest przeróbek żeby zmienić na kłowe bo u mnie w 1014 napęd zaczyna czasem przerywać i pewnie nie można włączać napędu jak tylne koła mocno kopią tylko ze sprzęgłem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

własnie założyłem kłowe i ciężko i długo sie rozłancza??co moze byc??

 

Trzeba ruszyć przód-tył, wtedy odskakuje.

 

@jozin

trzeba odkręcić przystawkę i wyjąć tarczki. Sprzęło nie ma nic do tego, trzeba włączać na postoju.

Edytowano przez paktofonikas1987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    14

Polecam kłowe , napęd ciągnie w każdych warunkach prawdą też jest że gorzej się rozłancza,czasem trzeba kombinować tył-przód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    115

Ale w awaryjnej sytuacji jak tył zaczyna buksować to chyba pod obciążeniem nie można włączać kłowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    14

Jeśli widze że jestem przed dwuznaczną sytuacją to zapinam napęd w trakcie jazdy,jeśli jeszcze nie boksuję. Z resztą nie jadę w ciężkie warunki bez zapiętego napędu,powiem wiecej zawsze mam zapięty napęd na polu nie zależnie od warunków.Kto pracował z napędem i bez to wie w czym sprawa.

Edytowano przez tomek15h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crystalzts    14

Ja mam kłowe już ponad rok i nie wiem co jest ale nie mogę rozłączyć napędu , możliwe jest że rozdzielacz od włączania napedu przepuszcza olej i dla tego trzyma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    115

Rozdzielacz jak przepuszcza to sprzęgło nie chce się włączyć, za wyłączanie jest odpowiedzialna sprężyna, chyba że masz zerwaną linkę i rozdzielacz cały czas puszcza olej na tłok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojjtas    2

witam wszystkich tez mielismy problem z napedem i po wstawieniu kłowego sprzegla jak ręka odjoł. kłowe na początku ciązko sie rozlanczało ale teraz jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2

witam

jak powinien działać prawidłowo przedni napęd w ursusie 1224 bo u mnie ciągnie prawe koło tylko a lewe nie wzmacniacz momentu obrotowego działa

 

pozdrawiam

Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    994

bo jak masz stary typ napedu i nie masz blokady przedniego mostu to tak bedzie... bo przecież wszystko jest na satelitach i napedzie różnicowym i wiadomo, że jak jedno ma ciężko to stoi a te co ma lżej to sie kreci.

 

a co do napedu kłowego, to u nas montują te kłowe, też miałem sam montowac na wiosne w 1224 ale tylko dokręciłem dekielek który dociska mi tarczki w przystwce, bo mam naped zrobiony na stałe... ale jeśli bedzie mi potrzeba robic rozłączany to bedzie to kłowe, jak w PGR chodzi to i u mnie też bedzie...;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2

witam

mysle ze nie mam az takiego starego ciagnik jest z 1999 i przedni napęd mam na przycisk załączany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

no ale masz układ róznicowy to przeważnie nie kręcą się stale dwa koła tak samo jest z tylnimi .. masz blokadę przedniego mostu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2

dobra spoko wcześniej miałem mtz 82 i jak włączyłem przedni napęd to oba koła ciągneły myślałem ze w ursusie 1224 będzie tak samo jak w mtz ciagnąć to co to mam się nie przejmować mówisz ze tak powinno być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    115

Jeśli oba koła będą miały jednakową przyczepność to będą ciągnąć oba, jeśli jedno będzie miało większą przyczepność niż drugie to będzie się kręcić to, które ma mniejszą przyczepność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    994

skoro móisz, że jedno sie kręci cały czas to proponuje wyrównać ciśnienie w oponach, bo pewno keci się te cały czas które ma większe cisnienie, a co za tym idzie mniejszą przyczepność, a te które ma mniejsze cicnienie to ma lepsza przyczepność i stoi w miejscu, wyrównaj cisnienie , a zobaczysz, że bedzie ciągnąć na zmiane... a i rada, jak sie bedziesz kopał to radze kręcić przednimi kołami w lewo i prawo na przemian, wtedy bedzie brać raz jedno raz drugie//

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Witam ,mam pytanie ,u mnie w 85 ce napęd nie daje się rozłączyć ,rożdzielacz niby dobry ,a przycisk od linki ani drgnie ,czy to wina linki? czy czegoś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Ja tak mam u siebie w 904...tylko u mnie byli kiedyś mechanicy i dołożyli jedna tarczkę więcej, mówili że będzie dobrze....a nie jest....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Przyjdzie mechanik to zobaczymy co tam jest ,ale tak z ciekawości zapytam ,sporo rozbierania jest aby się dostać do tych tarczek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez przem
      Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?
    • Przez saymon
      chciałbym aby ktoś powiedział mi jak używać wzmacniaczy aby go nie popsuć.
    • Przez Rafal99
      Witam, przy moim ursusie nie dawno zaczeło szwankować sprzeglo, otóż problem polega na tym, ze kiedy wrzuce 1 bieg i zaczynam po woli puszczac sprzeglo ursus nie startuje normalnie tylko zaczyna szarpac. Prosze o pomoc, moze jest jakaś regulacja czy cos?
    • Przez Szmyksu1014
      Witam mam problem w ursusie otóż gdy rozgrzeje się olej w skrzyni podczas orki,cofając na 2 biegu,bieg tak jakby się ślizga czyli że rusza pomału a potem przyspiesza.Co może być przyczyna? Napęd i wałek wom działa wzorowo
    • Przez tata1
      Witam
       
      Robiłem ciągnik tamtego roku - wymieniałem pompę hydrauliczną, ą wewnątrz skrzyni. Wzmacniacza nie ruszałem bo było wszystko OK. Teraz się wzmacniacz odezwał. Tarczki ciągną - idzie jak automat, czym ma ciężej tym wolniej idzie (to nie sprzęgło bo robiłem). Teraz żałuje jak ...........że od razu tam nie zajrzałem.
      Wiem że części do półbiegów wychodzą dużo, a czy ktoś zamiast kosza półbiegów zakładał wałek zastępczy, są takie w sprzedaży. Na kanał olejowy zakłada sie zaślepkę. Całość wychodzi 450zł i znikają problemy razem ze wzmacniaczem. Można by zaspawać kosz, ale dalej będzie strata ciśnienia oleju. A tak bym wzmacniacz wrzucił na półkę, a zastąpił go rozwiązaniem zastępczym - czy to się sprawdza - robił to ktoś?
×