Skocz do zawartości

Fendt 818 Vario zanika napięcie, wszystko gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, może komuś się już takiego przydarzyło , sprawa dotyczy Fendta 818 z 2004r., ciągnik odpala, wszystko chodzi jak należy, i nagle wszystko gaśnie.. terminal, kontrolki itd... po czym znowu się zapala

 

ciągnik był już w servisie, niby go naprawili, wymienili jakiś przekaźnik (znajduje się na alternatorze) który rzekomo się spalił po jakimś zwarciu na świec żarowej wywołanym przez brak masy... coś w tym stylu

 

ciągnik odebrany z serwisu przyjechał do domu 10km i wszystko było ok, stał 2 tygodnie, dziś odpaliłem i znowu to samo... czasami zanika tak ze nie ma wcale zasilania, a czasami tak że tylko gasnie i sie zapala ponownie ale ciągnik nie chce odpalić, kręci ale nie odpala,

 

obecnie czekam na servis, mają przyjechać dziś albo jutro, ale zaczyna mnie to dręczyć, bo wg mnie jest to wina masy, po prostu jakby ktoś ściągał klemę z akumulatora, dodam że akumulator jest nowy, ma 2 tyg. wymieniony po pierwszej takie akcjii z zanikiem napiecia, nic nie pomogło

 

gdzie ciągnik ma jakąs główną masę, mam wrażenie ze wszystko zanika jak ciągnik szarpnie, albo się przechyli, tak dziś się stało, najpierw wszystko zgasło, sholowaliśmy go do garażu, po godzinie odpalił i chodziło wszystko OK, chciałem go przestawić, zacząłem się wycofywać z garazu, jest dość spora pochylnia... no i znowu wszystko zdechło

 

z góry dzięki za informacje, bo ręce opadają :(

Opublikowano

W instrukcji obsługi powinieneś mieć zdj. gdzie jest podłączenie masy kabiny i silnika. Być może że śruba od masy ledwo się trzyma, albo jakaś kostka się poluzowała i pod wpływem drgań się lekko rozłącza.

Opublikowano

Przyczyny raczej gdzieś na stykach, bezpiecznikach głównych, może gdzieś jest tzw. zimny lut.

 

Albo robi się zwarcie chwilowe i napięcie zanika, a może gdzieś jest zamontowany bezpiecznik termiczny , bimetal (sąsiedzi z wschodniej granicy kiedyś coś takiego montowali, tylko chyba automatyczny który do powrotu stanu potrzebował ingerencji użytkownika).

 

Ogólnie trzeba by było może zamontować amperomierz na zasilaniu instalacji i zobaczyć co się dzieje przed zanikiem napięcia (jeżeli się uda), przejrzeć złącza, kostki itp.

 

Usterka może być banalna ale trzeba na to wpaść.

 

Miałem podobny przypadek przy aucie nierówna praca silnika + niespodziewane gaśnięcie silnika, przyczyną okazał się przewód zasilający sterownik który był złączony na "okrętkę" , wyglądało solidnie ale jak przewód polutowałem autko zaczęło normalnie pracować.

Opublikowano (edytowane)

W instrukcji nie znajdziesz punktow polaczen masy. Tak jak juz napisal "Sadek", trzeba wziasc dobry miernik i dokonac pomiarow...odcinek po odcinku. Najczesciej w takich przypadkach sama napraw trwa zaledwie pare minut, ale ze znalezieniem usterki trzeba sie pomeczyc czasami dobrych pare godzin. Na poczatku warto by dokonac pomiaru czy jest to problem masy czy tez samego napiecia. Wez schematy i szukaj krok po kroku.

Po obejrzeniu schematow jest rzecza malo proawdopodobna zeby usterka nastapila z winy przekaznika K 034 ( ten przy alternatorze). Patrzac objektywnie to uklad jest bardzo prosty, i jesli usterka sie utrzymuje przez jakis czas to mozna awarje zlokalizowac w paręnaście minut. Jesli gasnie zupelnie wszystko, to zaczalbym od polaczenia "X003" (+12V) i od "X500" ( masa) polaczenie z rama. Ze wzgledu ze cala masa jest wysylana poprzez rame ciagnika istnieje wiele punktow polaczeniowych, tak wiec jesli nie dziala zupelnie wszystko ( ze wzgledu na brak calkowitej masy) to moze to byc tylko kwestja polaczenia akumulatora z rama. W innym przypadku nie dzialaja tylko niektore podzespoly. Natomiast wracajac do zasilania +12V bardzo waznym punktem polaczeniowym jest rowniez punkt "X607" a nastepnie bezpiecznik F002 (25 A). Ale do tego miejsca mozna juz wiele rzeczy zmierzyc i dokonac trafnej diagnozy.

Edytowane przez kosti68
Opublikowano

z góry bardzo dziękuje za porady, przed chwilą wróciłem do domu :)

był pan z serwisu, prace zaczął od sprawdzania połączeń masowych i zasilających na silniku ponieważ chwilami (nie zawsze) przy próbie odpalenia wyrzucało na centralnym wyświetlaczu obrazek silnika z napisem EDC... czyli ogólnie coś z obsługą silnika czy coś takiego :D

 

po przeczyszczeniu wszystkich połączeń (wszystkich głównych silnika) problem nadal nie zniknął, pan z serwisu postanowił jeszcze sprawdzić połączenia które znajdują się tuż za przednią szybą jak się podniesie maskę, okazało się że przewód (taki gruby) główny zasilający był słabo dociśnięty i prawdopodobnie na nierównościach lub większych drganiach po prostu zrywał połączenie, teraz niby jest wszystko OK, mam nadzieje :)

 

troche słabe zdjecie, ale chodzi generalnie o te przewody, konkretnie środkowy chyba to był

 

a2289aad64959aa0m.jpg

Opublikowano

Chodzi ci z pewnoscia o polaczenie X003 o ktorym pislaem. Praktycznie rzecz trwajaca minute, widzisz ze czasami warto sprawdzic samemu....wtedy zaoszczedzil bys kupe kasy. No chyba ze masz jakiegos znajomego mechanika. ;)

Opublikowano

heh, dokładnie chodzi o X003, na szczęście na dzisiejszy serwis przyjechał znajomy mechanik (ten co był ze mną po ciągnik przy kupnie) , i wpisał tylko 1 roboczogodzinę... 100zł netto

 

gdybym wczesnej odczytał posta to pewnie bym sam to znalazł, mimo wszystko bardzo dziękuje za poradę B)

Opublikowano

A to seria 800 będzie się paliła od przodu ! Bo nasze 300 i 500 dymiły się pod prawym stopniem kabiny . No to latwo będzie rozpoznać model po centrum pożaru. Ot taki żart, ale nie mogłem się powstrzymać!

Opublikowano

kupiliśmy ostatnio ciągnik Fendt 818 Vario TMS z prywatnego gospodarstwa, same Fendty tam chodziły, gospodarz powiedział że w życiu nie kupi innego, a miał już różne Casy, JD itd i Fendt to Fendt, był tak zachwycony tymi maszynami że az miło się słuchało, mam nadzieję że i ja będę zachwycony, ale to opowiem jak będę mógł coś wiecej na ich temat powiedzieć :)

 

Czyli emocje opadły i została szara rzeczywistość? Prawie jak zimny prysznic ;)

Opublikowano (edytowane)

wybacz ale nie jestem hipokrytą, nadal uważam że to świetny ciągnik B)

 

bo co to za awaria ? kabel się wyciągnął, bardziej można powiedzieć co to za serwis ?! naprawili skutki awarii a nie przyczyny, dopiero za drugim razem :rolleyes:

Edytowane przez BARABUS
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak jak napisałem usterka banalna, tylko trzeba było ją trafnie zlokalizować.

 

Z elektroniką tak bywa. biggrin.gif

Opublikowano

Tak zgadza się to jest cała elektronika, najbardziej nie lubię takich sytuacji jak u kolegi raz działa a raz nie. I w takiej sytuacji każde poruszenie przewodu może spowodować naprawienie usterki i nigdy nie wiemy na jak długo.

 

Lubię jasne sytuację działa albo nie, czasami - zależnie od fazy księżyca???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tikuś
      Witam, 
      mowa o Fendt 820 Vario - problem tego traktora jest wielką zagadką, podczas ciężkiej pracy gaśnie, po prostu - postoi minute, dwie, sześć, pietnaście minut i znów normalnie odpala. Ciśnienie na listwie wysokiego napięcia się zgadza, filtry są czyściutkie, myśleliśmy, że sterownik - dostał go z innego traktora, nadal to samo. Pytanie brzmi - natrafił sie komukolwiek taki problem? Jeśli tak to jak się z nim uporał?
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez boolick
      Cześć!
      Szukam w Internecie części zaznaczonej na dołączonym obrazku. Nigdzie nie umiem tego znaleźć. Możliwe, że źle tego szukam. Czy ktoś wie, gdzie mógłbym to kupić? Czy ktoś mógłby mi podać linka do oferty online?
      Pozdrawiam

    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie . Chcialem zapytac ile wchodzi oleju do przekładni vario Fendt 818 i jak sie wymienia olej i filtry,czy trzeba kalibrowac skrzynie.Jaki olej stosujecie .Pozdrawiam i dziekuje za cenne podpowiedzi i rady.
    • Przez ziutek128
      Witam, mam pytanko odnośnie wymiany opon na szersze. U mnie w ciągniku są tył 650/65r42 przód 540/65r30. Czy mogę założyć na tył 710/70r42 a na przód 600/70 r30 ? Czy muszę inne felgi kupować? I czy ze skrzynią nic się nie stanie? 
      dziękuję z góry za odpowiedzi. 
      Pozdrawiam, ziutek128
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie . Chcialem zapytac ile wchodzi oleju do przekładni vario Fendt 818 i jak sie wymienia olej i filtry,czy trzeba kalibrowac skrzynie.Jaki olej stosujecie .Pozdrawiam i dziekuje za cenne podpowiedzi i rady.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v