Skocz do zawartości

Fendt 818 Vario zanika napięcie, wszystko gaśnie


BARABUS

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Witam, może komuś się już takiego przydarzyło , sprawa dotyczy Fendta 818 z 2004r., ciągnik odpala, wszystko chodzi jak należy, i nagle wszystko gaśnie.. terminal, kontrolki itd... po czym znowu się zapala

 

ciągnik był już w servisie, niby go naprawili, wymienili jakiś przekaźnik (znajduje się na alternatorze) który rzekomo się spalił po jakimś zwarciu na świec żarowej wywołanym przez brak masy... coś w tym stylu

 

ciągnik odebrany z serwisu przyjechał do domu 10km i wszystko było ok, stał 2 tygodnie, dziś odpaliłem i znowu to samo... czasami zanika tak ze nie ma wcale zasilania, a czasami tak że tylko gasnie i sie zapala ponownie ale ciągnik nie chce odpalić, kręci ale nie odpala,

 

obecnie czekam na servis, mają przyjechać dziś albo jutro, ale zaczyna mnie to dręczyć, bo wg mnie jest to wina masy, po prostu jakby ktoś ściągał klemę z akumulatora, dodam że akumulator jest nowy, ma 2 tyg. wymieniony po pierwszej takie akcjii z zanikiem napiecia, nic nie pomogło

 

gdzie ciągnik ma jakąs główną masę, mam wrażenie ze wszystko zanika jak ciągnik szarpnie, albo się przechyli, tak dziś się stało, najpierw wszystko zgasło, sholowaliśmy go do garażu, po godzinie odpalił i chodziło wszystko OK, chciałem go przestawić, zacząłem się wycofywać z garazu, jest dość spora pochylnia... no i znowu wszystko zdechło

 

z góry dzięki za informacje, bo ręce opadają :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyny raczej gdzieś na stykach, bezpiecznikach głównych, może gdzieś jest tzw. zimny lut.

 

Albo robi się zwarcie chwilowe i napięcie zanika, a może gdzieś jest zamontowany bezpiecznik termiczny , bimetal (sąsiedzi z wschodniej granicy kiedyś coś takiego montowali, tylko chyba automatyczny który do powrotu stanu potrzebował ingerencji użytkownika).

 

Ogólnie trzeba by było może zamontować amperomierz na zasilaniu instalacji i zobaczyć co się dzieje przed zanikiem napięcia (jeżeli się uda), przejrzeć złącza, kostki itp.

 

Usterka może być banalna ale trzeba na to wpaść.

 

Miałem podobny przypadek przy aucie nierówna praca silnika + niespodziewane gaśnięcie silnika, przyczyną okazał się przewód zasilający sterownik który był złączony na "okrętkę" , wyglądało solidnie ale jak przewód polutowałem autko zaczęło normalnie pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji nie znajdziesz punktow polaczen masy. Tak jak juz napisal "Sadek", trzeba wziasc dobry miernik i dokonac pomiarow...odcinek po odcinku. Najczesciej w takich przypadkach sama napraw trwa zaledwie pare minut, ale ze znalezieniem usterki trzeba sie pomeczyc czasami dobrych pare godzin. Na poczatku warto by dokonac pomiaru czy jest to problem masy czy tez samego napiecia. Wez schematy i szukaj krok po kroku.

Po obejrzeniu schematow jest rzecza malo proawdopodobna zeby usterka nastapila z winy przekaznika K 034 ( ten przy alternatorze). Patrzac objektywnie to uklad jest bardzo prosty, i jesli usterka sie utrzymuje przez jakis czas to mozna awarje zlokalizowac w paręnaście minut. Jesli gasnie zupelnie wszystko, to zaczalbym od polaczenia "X003" (+12V) i od "X500" ( masa) polaczenie z rama. Ze wzgledu ze cala masa jest wysylana poprzez rame ciagnika istnieje wiele punktow polaczeniowych, tak wiec jesli nie dziala zupelnie wszystko ( ze wzgledu na brak calkowitej masy) to moze to byc tylko kwestja polaczenia akumulatora z rama. W innym przypadku nie dzialaja tylko niektore podzespoly. Natomiast wracajac do zasilania +12V bardzo waznym punktem polaczeniowym jest rowniez punkt "X607" a nastepnie bezpiecznik F002 (25 A). Ale do tego miejsca mozna juz wiele rzeczy zmierzyc i dokonac trafnej diagnozy.

Edytowane przez kosti68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z góry bardzo dziękuje za porady, przed chwilą wróciłem do domu :)

był pan z serwisu, prace zaczął od sprawdzania połączeń masowych i zasilających na silniku ponieważ chwilami (nie zawsze) przy próbie odpalenia wyrzucało na centralnym wyświetlaczu obrazek silnika z napisem EDC... czyli ogólnie coś z obsługą silnika czy coś takiego :D

 

po przeczyszczeniu wszystkich połączeń (wszystkich głównych silnika) problem nadal nie zniknął, pan z serwisu postanowił jeszcze sprawdzić połączenia które znajdują się tuż za przednią szybą jak się podniesie maskę, okazało się że przewód (taki gruby) główny zasilający był słabo dociśnięty i prawdopodobnie na nierównościach lub większych drganiach po prostu zrywał połączenie, teraz niby jest wszystko OK, mam nadzieje :)

 

troche słabe zdjecie, ale chodzi generalnie o te przewody, konkretnie środkowy chyba to był

 

a2289aad64959aa0m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, dokładnie chodzi o X003, na szczęście na dzisiejszy serwis przyjechał znajomy mechanik (ten co był ze mną po ciągnik przy kupnie) , i wpisał tylko 1 roboczogodzinę... 100zł netto

 

gdybym wczesnej odczytał posta to pewnie bym sam to znalazł, mimo wszystko bardzo dziękuje za poradę B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiliśmy ostatnio ciągnik Fendt 818 Vario TMS z prywatnego gospodarstwa, same Fendty tam chodziły, gospodarz powiedział że w życiu nie kupi innego, a miał już różne Casy, JD itd i Fendt to Fendt, był tak zachwycony tymi maszynami że az miło się słuchało, mam nadzieję że i ja będę zachwycony, ale to opowiem jak będę mógł coś wiecej na ich temat powiedzieć :)

 

Czyli emocje opadły i została szara rzeczywistość? Prawie jak zimny prysznic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybacz ale nie jestem hipokrytą, nadal uważam że to świetny ciągnik B)

 

bo co to za awaria ? kabel się wyciągnął, bardziej można powiedzieć co to za serwis ?! naprawili skutki awarii a nie przyczyny, dopiero za drugim razem :rolleyes:

Edytowane przez BARABUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się to jest cała elektronika, najbardziej nie lubię takich sytuacji jak u kolegi raz działa a raz nie. I w takiej sytuacji każde poruszenie przewodu może spowodować naprawienie usterki i nigdy nie wiemy na jak długo.

 

Lubię jasne sytuację działa albo nie, czasami - zależnie od fazy księżyca???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ziutek128
      Witam, mam pytanko odnośnie wymiany opon na szersze. U mnie w ciągniku są tył 650/65r42 przód 540/65r30. Czy mogę założyć na tył 710/70r42 a na przód 600/70 r30 ? Czy muszę inne felgi kupować? I czy ze skrzynią nic się nie stanie? 
      dziękuję z góry za odpowiedzi. 
      Pozdrawiam, ziutek128
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie . Chcialem zapytac ile wchodzi oleju do przekładni vario Fendt 818 i jak sie wymienia olej i filtry,czy trzeba kalibrowac skrzynie.Jaki olej stosujecie .Pozdrawiam i dziekuje za cenne podpowiedzi i rady.
    • Przez stanrol
      Panowie w jakiej pozycji powinny być zamontowane poduszki kabiny, w takiej pozycji
      Czy takiej
    • Przez nowyrolniks
      Witam,
      niedawno zakupiłem ciągnik Fendt Com 2 i mam problem. Nie mogę zaprogramować przycisków Go i End.
      Próbuję i próbuje ale nic mi nie wychodzi.
      Dlatego proszę Was o pomoc. Co i jak muszę zrobić żeby w końcu udało mi się je zaprogramować.
       
      Z góry dziękuję za każdą pomoc.
      Pozdrawiam.
       
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie mam taki problem Fendt 818 Vario w czasie pracy odcina czasmi TMS .Zaczelo sie od tego ze przyciskiem na pulpicie nie załaczalo TMSa  ale ale tym przyciskiem z pedalu jazdy bylo ok . teraz w czasie pracy calkowiecie odcieło tmsa . wyskoczył bład i taka wajcha narysowana. Prosze o jakies podpowiedzi .Uprzejmie z góry dziekuje i pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v