Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciężko się kreci bo pewnie pompa już padła i trzeba zmienić i będzie git. Ja Tez będę zmieniał u siebie ale to ze względu na to aby poprawić skręt w prawo bo ciągnik chodzi w rozsiewaczu i opryskiwaczu dużo ;)

Opublikowano

Ja miałem sprawną kolumne, ale wszyscy chwalili orbitrol i zmieniłem i w sumie to szału nie ma, ale ze względu na luzy układ jest o wiele mniej obsługowy. Jak bym jeszcze raz przerabiał to zrobił bym to na siłowniku C63 który współpracuje z pompą NSZ-16 i orbitrolem 160.

Opublikowano

a powiedzcie mi panowie jak to jest.

Jadę sobie prawie rocznym belaruskiem z pełną prędkością - 30km/h.

Zdejmuję nogę z gazu i ciężko się kręci kierownicą.

Inaczej - obroty są powyżej 1400-1600 i kręci się ok ale jak spadają to ciężej się kręci - ciężej niż w Zetorze 10145 gdzie w całym zakresie obrotów kręci się dobrze a jest w nim tylko stare serwo.

 

MTZ prawie roczny, pompa czy siłownik?

Czytałem że siłownik może przepuszczać stą takie cuda.

Problem pojawia się gdy ma się dwie przyczepy na haku i trzeba nie dość że hamować to i szybko manewrować kierownicą i wtedy jest problem.

 

Pytam bo traktor na gwarancjii jakby co to niech robią.

Opublikowano

Miałem tak właśnie, razem z serwisantem zaczęliśmy od wymiany pompy, co nie dało efektu, poprzez orbitrol, a skończyliśmy na próbie wymiany siłownika. Dopiero po telefonie do Pronaru sprawdziliśmy zwrotnice, jedna była zatarta, stawiała opór i orbitrol nie dawał rady.

Opublikowano

Między jednym, a drugim, jest tylko taka różnica, że w bramkowym /taki ja mam/ są tuleje, a w krzyżakowym są sworznie. Niewiele pracy, podnieść przodek i odłączyć siłownik z drążkiem kierowniczym, koło powinieneś lekko ruszyć ręcznie.

Opublikowano (edytowane)

Wymieniałem pompe, oringi i nic. dopiero wymiana rozdzielacza w kolumnie pomogła.

wsmaganie pracuje jak nowe. Koszt 120 zł. 20 min roboty.

post-31139-0-74472300-1295380113_thumb.jpg

Edytowane przez zulowiec
Opublikowano

to mój pierwszy post na "AF".Ja miałem serwo i zmieniłem na orbitrol.Super sprawa lekko się kręci,zero luzów.Polecam

 

Wrzuć jakieś zdjęcia jak zamontowany jest siłownik i orbitrol.

Opublikowano

Wymieniałem pompe, oringi i nic. dopiero wymiana rozdzielacza w kolumnie pomogła.

wsmaganie pracuje jak nowe. Koszt 120 zł. 20 min roboty.

Skąd masz taki katalog? Fajna sprawa wszystko rozrysowane :rolleyes:

Opublikowano (edytowane)

Katalog zdobyłem od serwisanta.

"Budowa zasada działania i regulacje Pronar Narew"

Kolorowe laminowane arkusze formatu A3 spięte razem w segregatorze.

Zdjęcie było robione telefonem więc niewiele widać.

Szczegółowo rozrysowane i opisane wszelkie regulacje i działanie.

post-31139-0-81329000-1295462955_thumb.jpg

Edytowane przez zulowiec
Opublikowano

Nie mam możliwości dodać fotki.Orbitrol wmontowałem pod kierownicą+kolumna od malacza z kierownicą.A siłownik zamontowałem tak że pod osią jest taki otwór i tam da się przegwintować na gwint 20.A do wąsa przyspawałem ucho.Drążki zespawałem razem i gotowe.

Opublikowano

dzięki kolego

jeśli chodzi o montaż siłownika przy przednim napędzie to prosta sprawa ,dobry półautomat + argon z dodatkiem co2 trochę grubej blachy i spawa się jak zwykłą stal , przed spawaniem dobrze oszlifować obudowę z farby . Ja osobiście części wykorzystałem oferowane przez sklepy na allegro ,niekompletny zestaw koszt około 1300 zł ,moż być jeszcze taniej ale trochę więcej roboty a nato trzeba mieć czas ,ja nie mam bo rolom zajmuję sie w wolnych chwilach,orbitrol taki jak pompa na ciągniku ,jak jest 10 to orbitrol 100 ,jak 16 to 160 ,wiekszy orbitrol troszkę miejszy ruch kierownicą a siła włożona w obrót kierownicom podobna

Opublikowano

Katalog zdobyłem od serwisanta.

"Budowa zasada działania i regulacje Pronar Narew"

Kolorowe laminowane arkusze formatu A3 spięte razem w segregatorze.

Zdjęcie było robione telefonem więc niewiele widać.

Szczegółowo rozrysowane i opisane wszelkie regulacje i działanie.

Znalazłem w archiwum allegro, ktoś sprzedawał w 2009 taki katalog to 149zl kosztował :o

Opublikowano

Znalazłem w archiwum allegro, ktoś sprzedawał w 2009 taki katalog to 149zl kosztował :o

 

Ja zapłaciłem 200 ale warto.

Mogę zadzwonić do gościa jak jesteś zainteresowany.

Opublikowano

Panowie mam zamiar do jumza wstawić orbitrol i potrzebuje waszej pomocy,pompa będzie NSZ 10 siłownik chyba C-50 i jaki dobrać orbitrol czy 100 czy może 125 ? bo np.w moim mtz-cie jest tak pompa NSZ 14+orbitrol 160+ siłownik C-63

Opublikowano

pisałem wcześniej jak dobrać ,jak dasz za duża pompę to przelew będzie cały czas pracował ,za małą będziesz dużo kręcił , pompa 10litrów orbitrol 100 ,14 l 140

Opublikowano (edytowane)

Witam kolegów. Posiadam MTZ Belarus 80 z 91' Zamontowaliśmy niedawno z wujkiem "mechanikiem" orbitrol ale nie wydaje mi się żeby on poprawnie pracował. Tzn przy niskich obrotach kierownicą strasznie ciężko się kręci, a gdy jadę po ulicy z prędkością zbliżoną do maksymalnej to non stop trzeba kontrolować położenie kierownicy chyba powinno to lepiej działać nie uważacie? Może części są źle dobrane? A i jeszcze jedna sprawa gdzie macie zamontowany ten Orbitrol? Gdzieś blisko kierownicy? Bo szczerze powiedziawszy to tak jak jest u mnie to strasznie mi się nie podoba bo orbitrol jest zamontowany przy tej starej kolumnie na samym końcu drążka kierowniczego czyli drążek przechodzi chyba przez dwa przeguby zanim trafia do orbitrola... Ma to jakiś wpływ na zachowywanie się całego układu? Bardzo bym prosił o pomoc bo sporo pieniędzy władowane w właściwie wiele się nie poprawiło:/

 

Dodam jeszcze, że zamontowany jest tam siłownik z takimi oznaczeniami:

Pronar Narew

33 RPN-04.01.00.00

12-2006

398

 

Oraz orbitrol:

Nimco NHSUS

100-1-140

S/NO 0706200

 

Co do pompy to nie mam pojęcia jaka jest bo żadnego oznaczenia na niej nie ma. Wrzucam kilka fotek jak to wszystko jest zmontowane jest na nich również pokazana pompa.

post-18151-0-27440600-1298114896_thumb.jpg

post-18151-0-53856600-1298114924_thumb.jpg

post-18151-0-97199700-1298115042_thumb.jpg

Edytowane przez Lee001
Opublikowano

lee001 się wydaje że orbitrol i siłownik masz dobrze dobrany,tylko cościk z pompą nie tak może masz pompe NSZ10,albo wstaw pompe NSZ 14 to powinno pomóc,przyczyną utrzymania go na drodze może być to że właśnie tak daleko jest orbitrol i przechodzi przez dwa krzyżaki

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź jeszcze luzy na krzyżakach

A jeszcze mam pytanko: Jak to jest w razie holowania mtz z orbitrolem i nie działającym silnikiem? Idzie skręcać?

Edytowane przez gelo707

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v