Skocz do zawartości
mrcase85

Orbitrol MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mrcase85    1

Co sadzicie o wspomaganiu orbitrol MTZ. Chcę go załozyć ponieważ cieżko się kręci i niewiem czy warto czy nie :blush:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Ciężko się kreci bo pewnie pompa już padła i trzeba zmienić i będzie git. Ja Tez będę zmieniał u siebie ale to ze względu na to aby poprawić skręt w prawo bo ciągnik chodzi w rozsiewaczu i opryskiwaczu dużo ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

juz wymieniłem chyba 5 pomp i troszke lżej się kręciło ale tylko 1 dzień na drugi to samo zawory po wkręcane na max i nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hemi    16

Ja miałem sprawną kolumne, ale wszyscy chwalili orbitrol i zmieniłem i w sumie to szału nie ma, ale ze względu na luzy układ jest o wiele mniej obsługowy. Jak bym jeszcze raz przerabiał to zrobił bym to na siłowniku C63 który współpracuje z pompą NSZ-16 i orbitrolem 160.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

a powiedzcie mi panowie jak to jest.

Jadę sobie prawie rocznym belaruskiem z pełną prędkością - 30km/h.

Zdejmuję nogę z gazu i ciężko się kręci kierownicą.

Inaczej - obroty są powyżej 1400-1600 i kręci się ok ale jak spadają to ciężej się kręci - ciężej niż w Zetorze 10145 gdzie w całym zakresie obrotów kręci się dobrze a jest w nim tylko stare serwo.

 

MTZ prawie roczny, pompa czy siłownik?

Czytałem że siłownik może przepuszczać stą takie cuda.

Problem pojawia się gdy ma się dwie przyczepy na haku i trzeba nie dość że hamować to i szybko manewrować kierownicą i wtedy jest problem.

 

Pytam bo traktor na gwarancjii jakby co to niech robią.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    193

Miałem tak właśnie, razem z serwisantem zaczęliśmy od wymiany pompy, co nie dało efektu, poprzez orbitrol, a skończyliśmy na próbie wymiany siłownika. Dopiero po telefonie do Pronaru sprawdziliśmy zwrotnice, jedna była zatarta, stawiała opór i orbitrol nie dawał rady.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

zwrotnica? nie mam mostu bramowego? Olej jest bo wymieniali.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    193

Między jednym, a drugim, jest tylko taka różnica, że w bramkowym /taki ja mam/ są tuleje, a w krzyżakowym są sworznie. Niewiele pracy, podnieść przodek i odłączyć siłownik z drążkiem kierowniczym, koło powinieneś lekko ruszyć ręcznie.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

thx, sprawdze w wolnej chwili ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek2    0

to mój pierwszy post na "AF".Ja miałem serwo i zmieniłem na orbitrol.Super sprawa lekko się kręci,zero luzów.Polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zulowiec    0

Wymieniałem pompe, oringi i nic. dopiero wymiana rozdzielacza w kolumnie pomogła.

wsmaganie pracuje jak nowe. Koszt 120 zł. 20 min roboty.

post-31139-0-74472300-1295380113_thumb.jpg

Edytowano przez zulowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

to mój pierwszy post na "AF".Ja miałem serwo i zmieniłem na orbitrol.Super sprawa lekko się kręci,zero luzów.Polecam

 

Wrzuć jakieś zdjęcia jak zamontowany jest siłownik i orbitrol.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Wymieniałem pompe, oringi i nic. dopiero wymiana rozdzielacza w kolumnie pomogła.

wsmaganie pracuje jak nowe. Koszt 120 zł. 20 min roboty.

Skąd masz taki katalog? Fajna sprawa wszystko rozrysowane :rolleyes:


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zulowiec    0

Katalog zdobyłem od serwisanta.

"Budowa zasada działania i regulacje Pronar Narew"

Kolorowe laminowane arkusze formatu A3 spięte razem w segregatorze.

Zdjęcie było robione telefonem więc niewiele widać.

Szczegółowo rozrysowane i opisane wszelkie regulacje i działanie.

post-31139-0-81329000-1295462955_thumb.jpg

Edytowano przez zulowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek2    0

Nie mam możliwości dodać fotki.Orbitrol wmontowałem pod kierownicą+kolumna od malacza z kierownicą.A siłownik zamontowałem tak że pod osią jest taki otwór i tam da się przegwintować na gwint 20.A do wąsa przyspawałem ucho.Drążki zespawałem razem i gotowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

@zbyszek2 wyślij zdj na e-maila Case6@onet.pl

Edytowano przez mrcase85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    0

dzięki kolego

jeśli chodzi o montaż siłownika przy przednim napędzie to prosta sprawa ,dobry półautomat + argon z dodatkiem co2 trochę grubej blachy i spawa się jak zwykłą stal , przed spawaniem dobrze oszlifować obudowę z farby . Ja osobiście części wykorzystałem oferowane przez sklepy na allegro ,niekompletny zestaw koszt około 1300 zł ,moż być jeszcze taniej ale trochę więcej roboty a nato trzeba mieć czas ,ja nie mam bo rolom zajmuję sie w wolnych chwilach,orbitrol taki jak pompa na ciągniku ,jak jest 10 to orbitrol 100 ,jak 16 to 160 ,wiekszy orbitrol troszkę miejszy ruch kierownicą a siła włożona w obrót kierownicom podobna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Katalog zdobyłem od serwisanta.

"Budowa zasada działania i regulacje Pronar Narew"

Kolorowe laminowane arkusze formatu A3 spięte razem w segregatorze.

Zdjęcie było robione telefonem więc niewiele widać.

Szczegółowo rozrysowane i opisane wszelkie regulacje i działanie.

Znalazłem w archiwum allegro, ktoś sprzedawał w 2009 taki katalog to 149zl kosztował :o


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zulowiec    0

Znalazłem w archiwum allegro, ktoś sprzedawał w 2009 taki katalog to 149zl kosztował :o

 

Ja zapłaciłem 200 ale warto.

Mogę zadzwonić do gościa jak jesteś zainteresowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Panowie mam zamiar do jumza wstawić orbitrol i potrzebuje waszej pomocy,pompa będzie NSZ 10 siłownik chyba C-50 i jaki dobrać orbitrol czy 100 czy może 125 ? bo np.w moim mtz-cie jest tak pompa NSZ 14+orbitrol 160+ siłownik C-63

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    0

pisałem wcześniej jak dobrać ,jak dasz za duża pompę to przelew będzie cały czas pracował ,za małą będziesz dużo kręcił , pompa 10litrów orbitrol 100 ,14 l 140

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

Witam kolegów. Posiadam MTZ Belarus 80 z 91' Zamontowaliśmy niedawno z wujkiem "mechanikiem" orbitrol ale nie wydaje mi się żeby on poprawnie pracował. Tzn przy niskich obrotach kierownicą strasznie ciężko się kręci, a gdy jadę po ulicy z prędkością zbliżoną do maksymalnej to non stop trzeba kontrolować położenie kierownicy chyba powinno to lepiej działać nie uważacie? Może części są źle dobrane? A i jeszcze jedna sprawa gdzie macie zamontowany ten Orbitrol? Gdzieś blisko kierownicy? Bo szczerze powiedziawszy to tak jak jest u mnie to strasznie mi się nie podoba bo orbitrol jest zamontowany przy tej starej kolumnie na samym końcu drążka kierowniczego czyli drążek przechodzi chyba przez dwa przeguby zanim trafia do orbitrola... Ma to jakiś wpływ na zachowywanie się całego układu? Bardzo bym prosił o pomoc bo sporo pieniędzy władowane w właściwie wiele się nie poprawiło:/

 

Dodam jeszcze, że zamontowany jest tam siłownik z takimi oznaczeniami:

Pronar Narew

33 RPN-04.01.00.00

12-2006

398

 

Oraz orbitrol:

Nimco NHSUS

100-1-140

S/NO 0706200

 

Co do pompy to nie mam pojęcia jaka jest bo żadnego oznaczenia na niej nie ma. Wrzucam kilka fotek jak to wszystko jest zmontowane jest na nich również pokazana pompa.

post-18151-0-27440600-1298114896_thumb.jpg

post-18151-0-53856600-1298114924_thumb.jpg

post-18151-0-97199700-1298115042_thumb.jpg

Edytowano przez Lee001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

lee001 się wydaje że orbitrol i siłownik masz dobrze dobrany,tylko cościk z pompą nie tak może masz pompe NSZ10,albo wstaw pompe NSZ 14 to powinno pomóc,przyczyną utrzymania go na drodze może być to że właśnie tak daleko jest orbitrol i przechodzi przez dwa krzyżaki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Sprawdź jeszcze luzy na krzyżakach

A jeszcze mam pytanko: Jak to jest w razie holowania mtz z orbitrolem i nie działającym silnikiem? Idzie skręcać?

Edytowano przez gelo707

c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
×