Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM

 

Interesuje się kupnem ciągnika Massley Ferguson 3065 . Wszyscy sprzedawcy reklamują przebiegi około 6000-9000 mth są to ciągniki od 90 roku w górę i pochodzą z zagranicy . Czy to możliwe że mają takie nie wielkie przebiegi, po tych około 20-tu latach? ;)

 

Interesuje mnie ile wytrzymują silniki ?

 

Ile wytrzymuje przedni napęd ?

 

Ile wytrzymuje tylny napęd ,skrzynia biegów oraz sprzęgło ?

 

Jakie rodzaje skrzyń biegów - jakich unikać ?

 

Co to jest ten (Rewers) pojedynczy- podwójny Mechaniczny-hydrauliczny? :)

 

Jakie oleje stosować ?

-do skrzyni biegów

-do silnika

 

Proszę o informacje :D

Opublikowano

Silniki raczej wytrzymują do 10-14 tyś. mth przy odpowiednim serwisie i bez ostrego przeciążania. Przebieg można rozpoznać raczej po stanie ciągnika, w jakim stopniu są wytarte pedały i inne elementy których się często dotyka. Czasami się zdarza trafić takiego co ma faktyczne po niżej 5 tyś mth ale to rzadkość. Mój 3065 ma prawie 5 tys. mth i nie wiem czy wierzyć czy nie bo niby oponki z tyłu orginalne i zużycie ok 50%. Do przedniego napędu nie mam zastrzeżeń wszystko ładnie śmiga tylko muszę wymienić krzyżaki bo już lekko hałasują. Jak nikt przy nim i przy elektrozaworach nie majstrował to powinien przeżyć ciągnik. Tylne mosty raczej w tych ciągnikach nie sprawiają problemów, prędzej skrzynie ale to też zazwyczaj przez złe użytkowanie tzn. wbijanie biegów na chama, nie stosowanie odpowiednich oleii, mieszanie ich przy podłączaniu maszyn z olejem innym (zazwyczaj brudnym) w układzie. W tym ciągniku ma wszystko chodzić leciutko jak po maśle. W 3065 są 2 rodzaje skrzyń 16x16 i 32x32 . 16 ma właśnie pojedyńczy rewers (czyli na drążku masz zmiane przód tył). 32 ma właśnie ten rewers "podwójny" to znaczy ma dwie prędkości ( A i :D elektrohydrauliczny rewers w tych ciągnikach nie występował. Do silnika leje turdusa a do skrzyni na wiosne zaleje BP terrac. To co napisałem było wałkowane na 4um nie raz ale nie miałem nic lepszego do roboty więc ci napisałem.

 

 

Pozdro

Opublikowano

Którą skrzynie wybrać ?

 

DynaShift -

 

PowerShift -

 

16x16 -

 

32x32 -

 

Ile będzie mnie kosztować naprawa skrzyni ?

 

dziękuje i pozdrawiam !

Opublikowano

Z tego co wiem to były skrzynie:

- 8 biegowa

- 16 biegowa Speedshift, 2 zakresy na każdym biegu bez wysprzęglania

- 32 biegowa Speedshift, 2 zakresy na każdym biegu bez wysprzęglania

- Dynashift, 4 zakresy na każdym biegu bez wysprzęglania

Jeszcze nie wiesz jaką skrzynie wybierzesz a już chcesz ją naprawiać :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Opublikowano

Moim zdaniem były 3 rodzaje,

1: 4 biegi, żółw-zając i jeden półbieg bez sprzęgła na każdym biegu co daje 16x16.

2: To samo co tamta tylko dochodzą grupy biegów A i B co daje 32x32.

3: Dynashift: 4 biegi, żółw zając i na każdym biegu cztery półbiegi załączane bez sprzęgła co również daje 32x32.

Z tego co się orientuję to koszty naprawy skrzyń są zbliżone. Z tego co słyszałem to podobno 32x32 ta z grupami A i B z powodu nieumiejętnego posługiwania się grupami A i B które niektórzy ludzie przełączali w czasie jazdy co jest niewskazane bo skrzynia jest mocno przeciążana.

Opublikowano

Witaj kolego ja też rozglądam sie za jakimś MF padło na 3050 to to samo co twój tylko bez turbo.Silnik to perkins więc myśle ze te 12000 godzin pociągnie części do silnika są tanie i łatwo dostępne niektóre pasuja od ursusa 6012.Sprzęgło-same części 1500 w tym docisk i tarcza,pompa hydrauliczna 1200,co do skrzyni to poszukuje 16 x 16 oczywiście dlatego bo prostrza w naprawie,co do remontu skrzyni to nie wiem ile kosztuje ale wydaje mi sie to ze bedzie troche kosztować.Planowaliśmy kupić jakiego renaulta 75-12 ale tam części są do silnika bardzo drogie a skrzynia taka sama jak w niektórych mf same.Jednak decyzja padła n a 3050.

Opublikowano

Witam. Ja w swoim 3060 mam skrzynie 16x16. Na razie żadnych problemów nie miałem. A co do części to jeśli zepsuje ci się coś w napędzie lub zwolnicy to się trochę wykosztujesz lub kupisz zamienniki:) Ogólnie ciągnik super komfort. A sinik i skrzynia nie są takie straszne jak o nich mówią. Jeśli nikt w nich nie majstrował to będzie chodził bez problemu. Pozdrawiam

Opublikowano

A 3065 skrzynia dyna-4 nie wystepowała tj: 4 biegi zółw zajac i 4 połbiegi czyli 32x32 biegi. Dyna dopiero była w 3075.

 

Mozna mówic ile wytrzymuje to a ile tamto ale to tylko gadanie bo wszystko zalezy od ciagnika i jego stanu a przebiegiem to szkoda sobie głowy zarwacac i tak nigdy nie bedziesz pewny ile ma najwazniejszy jest stan technizny i wizualny takze..

Opublikowano

WITAM,

POTZREBUJE POMOCY... MF 3065

PODNOŚNIK CHODZI WSZYSTKO JEST OK ALE NIE MOGĘ PRZEŁĄCZYĆ Z ŻÓŁWIA NA ZAJĄCA!

DODAM ŻE JAK JUŻ KUPIŁEM NIE ZAWSZE MOGŁEM ZAŁĄCZYĆ BLOKADE KÓŁ-ALE CZASAMI TO DZIAŁAŁO.

TERAZ MOŻE ZBIEG OKOLICZNOŚCI ŻE NIE CHODZI ZAJĄC I NIE MOGE WŁĄCZYĆ BLOKADY.

PROSZĘ O POMOC

POZDRAWIAM

Opublikowano (edytowane)

Przejżeć kable styki posprawdzać poczyścić tak jak kolega wyżej mówi :) Najprędzej kabelek gdzieś sie zsunął i teraz tak sie dzieje :) Posprawdzaj wszystko dobrze podopinaj jak zaśniedziałe to wyczyść styk, jak masz spray do styk to psuknąć :)

O ile się nie mylę to jest pod kabiną ( po prawej jak kucnąć to na przeciw) taki siłowniczek czy jak to nazwać od przełączania tych zakresów moze tam kabelek się poluzował :)

Edytowane przez Lukash3060
  • Like 1
Opublikowano

dobrym sposobem jest zamienienie wtyczek na elektrozaworach oczywiscie trzeba wiedziec za co ktory jest odpowiedzialny i wtedy np podlaczyc blokade zamiast napedu i sprawdzic czy bolokada sie wlaczy watpie zeby cos mechanicznego do tylnego mostu malo jest zastrzezen poprostu solidny podzespol.

Opublikowano (edytowane)

U mnie też nie przeżucało na ciepłym oleju, wymieniłem oring na trzpieniu elektrozaworu i wszystko jest ok.

 

Ja posiadam mf 3080 87r od 5 lat pracuje na areale 30 ha jako ciągnik główny, skrzynia działa jak narzazie bez zarzutów, jedynie poleciały zęby na wałku atakującym w przednim napędzie. Leje olej do skrzyni orlen 10w40 agro stou. Ogólnie jestem zadowolony.

 

Mam skrzynie 16x16 bez płóbiegów z podwójnym rewersem AB

Edytowane przez Pawel1992mf
Opublikowano

"sznajdik" dzisiaj pytałem się ojca co robiliśmy że naprawiliśmy ten problem. Wymieniliśmy czujnik oleju znajdujący się przy skrzyni, koszt tego był około 100 zł. i wszystko teraz ładnie działa. Z tego co słyszałem to te ciągniki miały troche problemów ze skrzyniami. Ja na swój też nie narzekam. Tylko ostatnio mi się sprzęgło zapowietrza

 

Opublikowano

witam,

w dalszym ciągu mam problem z tym zającem.

elektrozawór wysuwa sie jakieś dwa milimetry...

sygnał idzie na sterownik

nie wiem co jescze może być zrobiłem kilka zdjęć może ktoś zainteresowany pomoże ?

a gdzie się znaajduje ten czujnik żłówia zająca?

Opublikowano

Nie ma czujnika ,jest tylko przełącznik.I z tego przełącznika ma iść sygnał.

Jaki idzie ten sygnał na sterownik?

Co się wysuwa2mm? Iglica w zaworze?

Opublikowano

pomierzyliśmy i idzie sygnał na sterownik ale z niego nie wychodzi....

a elektrozawór chyba musi byc dobry bo jak podłączyliśmy to glica tak z dwa milimetry sie wysunęła.

już nie mamy pomysłu co może być...

a ciśnienie w skrzyni ma tu cos do tego?

może własnie czujnik ciśnienia w skrzyni?

 

mirro może wysłałbym Ci foto na maila bo tu niepotrafię wrzucić...?

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v