Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Skrzynie

Rafbal9    0

WITAM

 

Interesuje się kupnem ciągnika Massley Ferguson 3065 . Wszyscy sprzedawcy reklamują przebiegi około 6000-9000 mth są to ciągniki od 90 roku w górę i pochodzą z zagranicy . Czy to możliwe że mają takie nie wielkie przebiegi, po tych około 20-tu latach? ;)

 

Interesuje mnie ile wytrzymują silniki ?

 

Ile wytrzymuje przedni napęd ?

 

Ile wytrzymuje tylny napęd ,skrzynia biegów oraz sprzęgło ?

 

Jakie rodzaje skrzyń biegów - jakich unikać ?

 

Co to jest ten (Rewers) pojedynczy- podwójny Mechaniczny-hydrauliczny? :)

 

Jakie oleje stosować ?

-do skrzyni biegów

-do silnika

 

Proszę o informacje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

matis251    0

Silniki raczej wytrzymują do 10-14 tyś. mth przy odpowiednim serwisie i bez ostrego przeciążania. Przebieg można rozpoznać raczej po stanie ciągnika, w jakim stopniu są wytarte pedały i inne elementy których się często dotyka. Czasami się zdarza trafić takiego co ma faktyczne po niżej 5 tyś mth ale to rzadkość. Mój 3065 ma prawie 5 tys. mth i nie wiem czy wierzyć czy nie bo niby oponki z tyłu orginalne i zużycie ok 50%. Do przedniego napędu nie mam zastrzeżeń wszystko ładnie śmiga tylko muszę wymienić krzyżaki bo już lekko hałasują. Jak nikt przy nim i przy elektrozaworach nie majstrował to powinien przeżyć ciągnik. Tylne mosty raczej w tych ciągnikach nie sprawiają problemów, prędzej skrzynie ale to też zazwyczaj przez złe użytkowanie tzn. wbijanie biegów na chama, nie stosowanie odpowiednich oleii, mieszanie ich przy podłączaniu maszyn z olejem innym (zazwyczaj brudnym) w układzie. W tym ciągniku ma wszystko chodzić leciutko jak po maśle. W 3065 są 2 rodzaje skrzyń 16x16 i 32x32 . 16 ma właśnie pojedyńczy rewers (czyli na drążku masz zmiane przód tył). 32 ma właśnie ten rewers "podwójny" to znaczy ma dwie prędkości ( A i :D elektrohydrauliczny rewers w tych ciągnikach nie występował. Do silnika leje turdusa a do skrzyni na wiosne zaleje BP terrac. To co napisałem było wałkowane na 4um nie raz ale nie miałem nic lepszego do roboty więc ci napisałem.

 

 

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rafbal9    0

Którą skrzynie wybrać ?

 

DynaShift -

 

PowerShift -

 

16x16 -

 

32x32 -

 

Ile będzie mnie kosztować naprawa skrzyni ?

 

dziękuje i pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


ariss    2

o skrzyniach w tej serii to na tym forum to już nawet bajki są napisane poszukaj poczytaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BobsMF    24

Z tego co wiem to były skrzynie:

- 8 biegowa

- 16 biegowa Speedshift, 2 zakresy na każdym biegu bez wysprzęglania

- 32 biegowa Speedshift, 2 zakresy na każdym biegu bez wysprzęglania

- Dynashift, 4 zakresy na każdym biegu bez wysprzęglania

Jeszcze nie wiesz jaką skrzynie wybierzesz a już chcesz ją naprawiać :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bartek72511    41

Moim zdaniem były 3 rodzaje,

1: 4 biegi, żółw-zając i jeden półbieg bez sprzęgła na każdym biegu co daje 16x16.

2: To samo co tamta tylko dochodzą grupy biegów A i B co daje 32x32.

3: Dynashift: 4 biegi, żółw zając i na każdym biegu cztery półbiegi załączane bez sprzęgła co również daje 32x32.

Z tego co się orientuję to koszty naprawy skrzyń są zbliżone. Z tego co słyszałem to podobno 32x32 ta z grupami A i B z powodu nieumiejętnego posługiwania się grupami A i B które niektórzy ludzie przełączali w czasie jazdy co jest niewskazane bo skrzynia jest mocno przeciążana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

erwin2    4

Witaj kolego ja też rozglądam sie za jakimś MF padło na 3050 to to samo co twój tylko bez turbo.Silnik to perkins więc myśle ze te 12000 godzin pociągnie części do silnika są tanie i łatwo dostępne niektóre pasuja od ursusa 6012.Sprzęgło-same części 1500 w tym docisk i tarcza,pompa hydrauliczna 1200,co do skrzyni to poszukuje 16 x 16 oczywiście dlatego bo prostrza w naprawie,co do remontu skrzyni to nie wiem ile kosztuje ale wydaje mi sie to ze bedzie troche kosztować.Planowaliśmy kupić jakiego renaulta 75-12 ale tam części są do silnika bardzo drogie a skrzynia taka sama jak w niektórych mf same.Jednak decyzja padła n a 3050.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wel    0

Witam. Ja w swoim 3060 mam skrzynie 16x16. Na razie żadnych problemów nie miałem. A co do części to jeśli zepsuje ci się coś w napędzie lub zwolnicy to się trochę wykosztujesz lub kupisz zamienniki:) Ogólnie ciągnik super komfort. A sinik i skrzynia nie są takie straszne jak o nich mówią. Jeśli nikt w nich nie majstrował to będzie chodził bez problemu. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pablo21    26

A 3065 skrzynia dyna-4 nie wystepowała tj: 4 biegi zółw zajac i 4 połbiegi czyli 32x32 biegi. Dyna dopiero była w 3075.

 

Mozna mówic ile wytrzymuje to a ile tamto ale to tylko gadanie bo wszystko zalezy od ciagnika i jego stanu a przebiegiem to szkoda sobie głowy zarwacac i tak nigdy nie bedziesz pewny ile ma najwazniejszy jest stan technizny i wizualny takze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KamilW    3

Dyna-4 to nowsza nazwa dyna shift tylko nie wiem czy były jakieś modyfikacje czy nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lewy400    0

WITAM,

POTZREBUJE POMOCY... MF 3065

PODNOŚNIK CHODZI WSZYSTKO JEST OK ALE NIE MOGĘ PRZEŁĄCZYĆ Z ŻÓŁWIA NA ZAJĄCA!

DODAM ŻE JAK JUŻ KUPIŁEM NIE ZAWSZE MOGŁEM ZAŁĄCZYĆ BLOKADE KÓŁ-ALE CZASAMI TO DZIAŁAŁO.

TERAZ MOŻE ZBIEG OKOLICZNOŚCI ŻE NIE CHODZI ZAJĄC I NIE MOGE WŁĄCZYĆ BLOKADY.

PROSZĘ O POMOC

POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

U mnie pomogło zdjecie cewki elektrycznej z elektrozaworu i wyczyszczenie miejsca w którym siedzi i biegi przeskakiwały to jest najniżej położony elektrozawór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lukash3060    105
Napisano (edytowany)

Przejżeć kable styki posprawdzać poczyścić tak jak kolega wyżej mówi :) Najprędzej kabelek gdzieś sie zsunął i teraz tak sie dzieje :) Posprawdzaj wszystko dobrze podopinaj jak zaśniedziałe to wyczyść styk, jak masz spray do styk to psuknąć :)

O ile się nie mylę to jest pod kabiną ( po prawej jak kucnąć to na przeciw) taki siłowniczek czy jak to nazwać od przełączania tych zakresów moze tam kabelek się poluzował :)

Edytowano przez Lukash3060
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobrym sposobem jest zamienienie wtyczek na elektrozaworach oczywiscie trzeba wiedziec za co ktory jest odpowiedzialny i wtedy np podlaczyc blokade zamiast napedu i sprawdzic czy bolokada sie wlaczy watpie zeby cos mechanicznego do tylnego mostu malo jest zastrzezen poprostu solidny podzespol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gal    3

Też tak miałem. Jak był chłodny wszystko działało, gdy się nagrzał nie było już mowy o przełączeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

dokładnie tak u mnie było że na zimnym ok a ciepły to już nie czyli możesz zacząć od oczyszczenia elektrozaworu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pawel1992mf    9
Napisano (edytowany)

U mnie też nie przeżucało na ciepłym oleju, wymieniłem oring na trzpieniu elektrozaworu i wszystko jest ok.

 

Ja posiadam mf 3080 87r od 5 lat pracuje na areale 30 ha jako ciągnik główny, skrzynia działa jak narzazie bez zarzutów, jedynie poleciały zęby na wałku atakującym w przednim napędzie. Leje olej do skrzyni orlen 10w40 agro stou. Ogólnie jestem zadowolony.

 

Mam skrzynie 16x16 bez płóbiegów z podwójnym rewersem AB

Edytowano przez Pawel1992mf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gal    3

"sznajdik" dzisiaj pytałem się ojca co robiliśmy że naprawiliśmy ten problem. Wymieniliśmy czujnik oleju znajdujący się przy skrzyni, koszt tego był około 100 zł. i wszystko teraz ładnie działa. Z tego co słyszałem to te ciągniki miały troche problemów ze skrzyniami. Ja na swój też nie narzekam. Tylko ostatnio mi się sprzęgło zapowietrza

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

U jednego wystarczy wyczyścić a u innego części trzeba zmieniać nie wszystkie będą miały identyczną przyczynę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gal    3

Ja podałem co było u mnie. Trzeba zacząć od wykonywania czynności najprostszych i najtańszych. Coś musi pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lewy400    0

witam,

w dalszym ciągu mam problem z tym zającem.

elektrozawór wysuwa sie jakieś dwa milimetry...

sygnał idzie na sterownik

nie wiem co jescze może być zrobiłem kilka zdjęć może ktoś zainteresowany pomoże ?

a gdzie się znaajduje ten czujnik żłówia zająca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Czujnik to taki z dołu skrzyni pod deklem gdzie są biegi 3 kable do niego idą w tym 2 połączone ze sobą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

Nie ma czujnika ,jest tylko przełącznik.I z tego przełącznika ma iść sygnał.

Jaki idzie ten sygnał na sterownik?

Co się wysuwa2mm? Iglica w zaworze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lewy400    0

pomierzyliśmy i idzie sygnał na sterownik ale z niego nie wychodzi....

a elektrozawór chyba musi byc dobry bo jak podłączyliśmy to glica tak z dwa milimetry sie wysunęła.

już nie mamy pomysłu co może być...

a ciśnienie w skrzyni ma tu cos do tego?

może własnie czujnik ciśnienia w skrzyni?

 

mirro może wysłałbym Ci foto na maila bo tu niepotrafię wrzucić...?

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

micro16    21

A nie mozesz sobie na krotko tego zrobic?? Skoro sygnal ze storownika nie wychodzi to byc moze juz mu cos dolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
×