Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Kolego wdaniel aby zajrzeć do skrzyni nie trzeba ściągać kabiny, wystarczy odkręcić aluminiowy dekiel który znajduje się za prawym tylnym kole (bez zdjęcia koła ciężko będzie Ci go odkręcić). Ale jeśli masz problem z tym, że dźwignią sprzęgła WOM rozłącza Ci sprzęgło główne to nie jest problem z skrzynią biegów tylko ze źle ustawionymi łapkami w docisku (miałem to samo w DX6,30). Aby to naprawić musisz rozjechać ciągnik na sprzęgle i podkręcić nakrętki regulacyjne od łapek WOM.

 

Na obrazku Masz zaznaczone czerwoną strzałką miejsce gdzie znajduje się nakrętka od regulacji, Musisz tak podregulować aby te trzy łapki zaznaczone na zielono były wyżej od reszty (tak o około 15mm).

post-130062-0-12090300-1468076771_thumb.jpg

Opublikowano

Witam

Z prawej strony obudowy sprzęgła jest mały dekielek ale nie wiem czy po jego odkręceniu uda Ci się przez niego włożyć klucz i podregulować. Jak nie to trzeba rozpoławiać ale to nic trudnego, Jak się znasz trochę na mechanice to powinieneś się wyrobić z tym w jeden dzień.

Opublikowano

Witam,

W DX 6.30 (pewno w całej serii DX ten element jest tak samo skonstruowany) w trakcie jazdy wskazówka wskaźnika od poziomu paliwa lata po całej skali. Jeżeli bak jest zatankowany powyżej 1/3, to non stop wskazuje na FULL. Wg. mnie jest uszkodzona jakaś sprężynka od pływaka w baku, ale to tylko domysły. Jak ten mechanizm jest w baku skonstruowany, da się to ogarnąć samemu metodą 'chałupniczą' żeby nie wymieniać całego elementu w zbiorniku na nowy?

Opublikowano

Co może powodować drgania całego ciągnika przy określonej prędkości. Ciągnąc załadowaną przyczepę po osiągnięciu pewnej prędkości wszystko zaczyna drżeć jakby wpadło w rezonans  powyżej oraz poniżej tej prędkości problem nie występuje. Tak samo jest jadąc na biegu jak i tocząc się z góry na luzie. Ciągnik to dx 3.65 przyczepa jednoosiowa 1,6t + około 4,5 tony ładunku.

Opublikowano

Jeżeli obroty silnika nie mają wpływu na drgania to pozostaje skrzynia biegów i koła , ja stawiam na koła ( i prawdopodobnie efekt drgania jest bardziej widoczny na drodze utwardzonej typu asfalt a na gruntowej mniej )

Opublikowano

Jak ciągnik długo stał, to mogą być to opony. Po rozgrzaniu opon, jak się już ułożą znowu na okrągło, problem sam zniknie. Jak nie opony, to wyważenie kół. A jak nie wyważenie kół, to spróbuj upuścić powietrza z kół, by bardziej przylegały do asfaltu. Jeżeli zawiniło coś, co wyżej wymieniłem, to na polu drganie nie będzie widoczne.

Opublikowano

Opony w przyczepie i przednie w ciagniku mają już mało bieżnika, może to wywoływać te drgania? Na drodze polnej i polu jeżdżę wolniej także nie było jeszcze tego efektu.

Opublikowano (edytowane)

To tylko bieżnik opon, przy określonej prędkości następuje wibracja. Można tego uniknąć przez np. przełożenie przednich kół (wtedy bieżnik pracuje "w drugą stronę").

Tak na prawdę gra nie warta świeczki, bo wibracje występują tylko na utwardzonych drogach i w niewielkim zakresie prędkości. Norma.

 

Wdaniel, widziałeś kiedyś wyważarkę do opon 38 cali? Odważniki do takich opon? Kilogramowe?

Chcesz pomóc - pomagaj, ale nie pisz bzdur.

Edytowane przez Ecopiotr
Opublikowano (edytowane)

Niedługo kupuje nowe opony przednie to zobaczę czy będzie poprawa. Ale jeśli to przez opony w przyczepie to będzie trzeba powoli jeździć bo drgania są bardzo mocne, a z prędkością przy której zanikają osiągam tylko na równej drodze.

 

@miglanc88 u mnie na pusto nie ma tych drgań przy żadnej prędkości.

Edytowane przez przemo89
Opublikowano (edytowane)

Wdaniel, widziałeś kiedyś wyważarkę do opon 38 cali? Odważniki do takich opon? Kilogramowe?

Chcesz pomóc - pomagaj, ale nie pisz bzdur.

Tak, widziałem i brała do 42cali. Jak nie widziałeś, to potraktuję ten twój wpis jako pytanie, na które otrzymałeś odpowiedź...

EDIT: a co do ciężarków, to nie daje się kilogramowych. To by musiały być bicia takie, że albo opona albo felga do wywalenia.

A nie słyszałeś o czymś takim, jak wyważanie proszkowe?

Edytowane przez wdaniel
Opublikowano

Witam,

 

Jak w DX 6.30 smarować główny sworzeń od przedniej belki (ten łączący wspornik z belką)?

Nie widzę tam żadnego smarownika, a sworzeń przy nawet delikatnym ruchu ciągnika niemiłosiernie piszczy.

Opublikowano

Witam może ktoś miał albo wie co to może być. Mam ciągnik deutz dx 6.05 i przy obrotach około 1800 słychać jakieś  niepokojące stuki w silniku. Na wolnych czy na wyższych obrotach te stuki ustępują i działa normalnie. I tak się dzieje zawsze nawet jak ciągnik pracuje w polu czy nie pracuje, zawsze te stuki są przy tych obrotach. Myślałem że to paski drżą o jakąś blachę ale jednak nie. Może ktoś mi pomoże jaka to może być przyczyna..... A  czy może być to przyczyna koła pasowego napędzającego wiatrak, alternator czy kompresor powietrza proszę o pomoc. Pozdrawiam 

Opublikowano

Problem w tym, że u mnie tam gdzie wskazuje punkt 7 nie ma żadnego smarownika. Sama przednia belka jest też trochę inna, bo nie ma u mnie drążka poprzecznego. Zamiast niego razem z osią jest siłownik skrętu (taki, który wysuwa się z obu stron).

Opublikowano

Właśnie kupiłem Deutza DX6.10. Jaki polecacie olej do silnika i ile l orientacyjnie tam wchodzi ? Niektórzy polecają Turdusa ale może warto zalać coś lepszego a może są jakieś "specjalne" dla takich silników chłodzonych powietrzem ? Poza tym czy ma ktoś może instrukcję obsługi do ciągników tej serii, bardzo by mi się przydała a nie mogę nic znaleźć, będę wdzięczny jeśli ktoś mógłby podesłać albo miał namiar na taką.

Pozdrawiam

Opublikowano

Rok 1986 skrzynia 6 biegowa 3 zakresy więc 18+6 . Dzięki za stronkę, widzę że są różne schematy więc na pewno się przyda w razie czego. No w sumie to ten olej powinien wystarczyć a przynajmniej cenowo wychodzi dość dobrze, w końcu jest to dość stara konstrukcja i prosta więc myślę że nie powinno być problemu. A ma ktoś informacje albo szczegółowe dane tego modelu co do ilości potrzebnych olei ? Z tego co znalazłem to silnik 17l, skrzynia 44l, zbiornik hydrauliczny 13l tylko nie wiem czy było to o konkretnie tym modelu z serii dx6.

Opublikowano

Kris, wejdź na stronę Orlenu, tam masz podane rodzaje olei oraz ilość. 

Instrukcje obsługi dla serii DX dostępne w naszym języku są o kant d...y rozbić, zapłacisz ok. 100 zł. i niczego nowego się nie dowiesz.

Dużo lepsze są niemieckie strony, ale trzeba dobrze znać ich język, bo tłumaczenia stron to porażka.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v