Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie w pronarze również haczy, myślałem nad jego odkręceniem, ale jak się zakopie to nie będzie za co uwadzić :P A z jakiej firmy masz ładowacz? Ja posiadam z metal fachu 1600kg.

Opublikowano

Wiec ja mam też metal fach lecz przy belarus 920 udźwig 1600kg i myślę nad krótszym bo nie chce mieć wcale bo mi jest potrzebny ale też nie chce żeby haczył.

Opublikowano

Sprawuje się dobrze. Jest z 2004 i ma 800mth ;) . Przez ten czas wymieniłem: 2 czujniki, 3 przewody od wspomagania, łożysko i uszczelniacz w przedniej zwolnicy, pompę hydrauliczną( pękł dekielek). Trzeba mu wybaczyć niektóre niedociągnięcia bo ten typ tak ma B) . A jak Twój się sprawuje?

Opublikowano

1370 mtg +/- mam go dopiero 2 lata i przez ten czas usuniete 2 przecieki a po za tym nic nie wymieniane wszystko chodzi narazie dobrze. Poprzedni wlasciciel wymieial sprzeglo i tez tam jakis przewod hydrauliczny bo go rozerwalo. Po za tym narazie narzekac nie moge za bardzo tylko ta skrzynia do transportu to sie za abrdzo nie nadaje ale jakos daje rade

Opublikowano

kolego Uziu muszę stwierdzić, że mimo dużego skoku między 3 a 4 da radę się rozpędzić ze sporym tonarzem z tyłu bez potrzeby używania wzmacniacza, chyba, że nie opodal jest górka ;) Wg mnie 1 powinna być trochę szybsza ( jak 2 L na żółwiu) i trójka z deko szybsza i by było nawet nawet :lol: Pozdrawiam

Opublikowano

Myślę zaczepić pług do śniegu teraz zaczepiam na tył ,ładowacz do bel słomy ma własny siłownik podnosi na 3m w górę ,i może jak nie będzie za ciężko to ładowacz do bel sianokiszonki z metal fachu .

Opublikowano

ta oferta jest chyba najtańsza jak na nowy tuz, robiłem teraz remont przedniego mostu i wymieniłem tuleje ze sprężynami na grubsze i myślę właśnie o przednim tuzie, jakbyś pierwszy założył to podziel się opinią jak to się sprawuje

Opublikowano

Ja ze swojej strony przy zakupie nowego proponuję zestaw antystresowy (ciągnik na poziomie Europy współczesnej):

-zmiana opon na michelin(tylne 480/70)

-haki cbm, wieszaki podnośnika jak w df agrotronie, ramiona podnośnika od 1221,siłowniki od podpór cyklopa (mają jedynie o 0,5cm mniejsze tłoczysko, skok taki sam jak w c 125 i długość podobna, a cena o ponad połowę niższa),amortyzacja podnośnika przez kulę z azotem

-mocniejszy tłumik(wiem, że oryginał pęka) np od zetora lub kwasówka

-przeróbka wspomagania na siłownik dwustronny, bez drążka reakcyjnego(tj to jest np w new hollandzie, lżej się kręci)i mocniejsza pompa wspomagania.

-najszersze, parciane taśmy wom

-jak ktoś wygodny to klima i fotel pneumatyczny(choć na co dzień siedzę na grammerze pneumatycznym w new hollandzie, zwykły podstawowy w belarusie zrobił na mnie ogromne wrażenie in plus względem tego co oferują inni za tą cenę (ok 800zł)

-pedały podwieszane na wysprzęglikach i pompkach od zetora, ale tych za ok 100zł/szt, ośka od rotacyjnej kosztuje ok 8zł i jest wystarczająco mocna, aby na niej umocować tulejki pedałów(przyspawane do oryginalnych pedałów

-przyklejenie na dach ekranu izolacyjnego, aby odbijał ciepło

-przedni tuz (oś i kierowca "odpoczywa" jadąc bez obciążenia na przodzie - cały ciągnik nie jeździ przód - tył na szosie z ciężka maszyną również dzięki kuli z azotem - także ramiona i wieszaki podnośnika nie cierpią)

Ktoś z was zapewne powie: "Ile to wszystko będzie kosztować?", ale święty spokój nie ma ceny. Kuzyn ma 952 i pali mu tyle co 360 w tych samych robotach, jedynie trochę porypana (14/4) jest ta skrzynia, reszta jest ok. Z resztą Pan Tomasz z firmy Grand z Czarnej Białostockiej pisał tutaj kiedyś, że zabierają stare elementy, które klient chce wymienić i odliczają ich wartość od ceny. Po powyższych przeróbkach belarus będzie na poziomie zetora proximy

  • Like 1
Opublikowano

w moim belarusie 952 przerobiłem dzwignię sprzęgła(dospawałem drugie tyle) wymieniłem wałek od wyciskacza sprzęgła bo oryginalne pęklały co chwila( tokarz dorobił z lepszego materiału bez tego je...go przewężenia na środku,miejsce na wysprzęglik zeszlifowałem małym flexem).oryginalne strasznie ciężko chodziło.A teraz założyłem łożysko sprzęgłowe od 80 ursusa. oryginalne przepracowało ostatnio 2 tygodnie.straszny szajs.

Opublikowano

W moim MTZ przerabiałem:

- akumulator przeniosłem pod schodki pod kabiną i mam jeden 12V (dużo lepiej zapala)

- stare lasze mi popękały a nowe wyginały się jak plastelina od podnośnika z tył - zamieniłem je od MF i dospawałem Eurohaki

- obciążniki dołożyłem od MF 4x45kg do przodu w każdej chwili można Je zdjąć dzięki zatrzaską z dołu

- zmieniłem siłownik chyba fi 100 na fi 110

 

Ogólnie ciągnik MTZ82 chciałem już z 10 razy zamienić na inny ale zawsze tanio Go naprawiłem i dalej "tłuczę" go po polu.

Opublikowano (edytowane)

Ogólnie ciągnik MTZ82 chciałem już z 10 razy zamienić na inny ale zawsze tanio Go naprawiłem i dalej "tłuczę" go po polu.

 

I właśnie za to ten ciągnik jest ceniony w Polsce. Problemy stwarza starszym ludziom, którzy pierwszy raz na niego wsiądą lub nigdy nie mieli mtz (dziadek miał problem z połapaniem się w biegach, bo w 330 było ich 3razy mniej, a w tym jest więcej, ja sam pamiętam jak po przesiadce z zetora 7045 na 1224 bylem w szoku, że taki duży, że taki szybki itp itd, ale przywykniecie to kwestia czasu). W MTZ (choć go nigdy nie miałem, to wydaje mi się) jak się pewne rzeczy raz przerobi na porządnie, to i cicho w nim będzie, i wygonie i nawet bez awaryjnie. Konstrukcja jego jest raczej poprawna, tylko problemem tych dziś robionych jest to, że fabryka wie, że zapotrzebowanie chwilowo wzrósł i za jakiś czas spadnie i dlatego nie unowocześniają fabryki, nie wyrabiają się i byle jak wszystko skręcają itp itd. Oczywiście trafiają się dobre sztuki, bez żadnych ułomności, ale to rzadkość. Z zetorem jest to samo. Przed 2004 rokiem nie miały odpasów, a teraz mają i to liczne, a to raczej nie wina części tylko montażu, skoro nic wielkiego się w nich nie zmieniło przez 15lat, a awaryjność wzrosła. Także ja patrzyłbym w tym kierunku. Ja też lubię różne rzeczy udoskonalać, a w mtz jest co, liczyłem, że doprowadzenie nowego belarusa do poziomu awaryjności np new hollanda (wzrost jakości, spadek awarii) kosztowałoby 15000zł(opony micheliny wszystkie, wieszaki od df agrotrona i wszystkie ww przeze mnie modyfikacje m.in wzrost udźwigu podnośnika do 6t czy pedały na wysprzeglikach - wygoda, albo termostat na 70 C - mniejsze zużycie paliwa i większa trwałość silnika, zanieczyszczenia w oleju przy niższej temp silnika nie niszczą go tak). Ktoś powie, że nieopłacalne. Ja mówię, że opłacalne, ponieważ jak będzie robota nic nie rypnie i będzie szło przynajmniej do przodu, a poza tym olej do mtz kosztuje 2-2,5 raza mniej niż do innego, a lanie do niego zachodnich olejów nie zwiekszy jego trwałości, gdyż cały zamysł technologiczny tego ciągnika sięga lat 60 ubiegłego stulecia, z pewnymi modyfikacjami. Wtedy przemysł petrochemiczny nie był tak dobrze rozwinięty jak dziś, a przetrwały do naszych czasów np mtz 40.

Edytowane przez look19
Opublikowano

Ja przymierzam się do zmiany oświetlenia z przodu na te lampy kwadratowe nowego typu oraz dokładam 4 halogeny na kabinie takie http://img.bazarek.pl/32263/5717/562536/7254912784acca42eb800a.JPG

 

Tylko zastanawiam się, czy te lampy kwadratowe będą lepsze niż okrągłe starego typu ? Może się wypowie ktoś, kto użytkuje.

Nad hakami CBM sam się zastanawiam, bo założenie ciężkiej maszyny na standardowe to czasami mordęga. No i planuję jakiś balast z przodu, bo z agregatem przód zrywa do góry przy ruszaniu.

Opublikowano

Jeśli to wesemy to bardziej polecam te z przeźroczystym szkłem i 100W żarówki.

Jako oświetlenie robocze wokół ciągnika dobre ale jeśli chcesz dobrze widzieć dalej niż 20 m przed ciągnikiem musisz założyć do nich jeszcze jakieś dalekosiężne. Kwadratowe do 20 metrów max i to ciężko. Ale na szerokość świecą fajnie. Cbm-y zakładaj nawet się nie zastanawiaj. Tylko do nich wskazane było by dorobić teleskopowe stabilizatory ramion podnośnika i sterowanie podnośnikiem z zewnątrz.

Zrobiłem i zadowolony jestem. Podjadę pod maszyne jeśli rozstaw ramion mam inny niż w maszynie stanę na nich, ustawię nogami i podniosę podnośnik. Tyle.

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/491694-napinacze-i-haki-w-mtz/

Opublikowano

A jaka jest różnica miedzy tymi teleskopowymi, a zwykłymi łańcuchami ?? Ja mam łańcuchy, tak samo zamocowane jak na zdjęciu te teleskopy, czyli na zewnątrz. Jestem bardziej zadowolony, niż z tych mocowanych w środku, bo nie lata wszystko razem z tą osią ramion.

Do pracy z agregatem nie potrzebuję dalekiego zasięgu, ale jeżdżenie z siewnikiem w nocy bez oświetlenia jest uciążliwe.

Ja mam takiego złomka : http://carspics-db.com/data_images/gallery/04/mtz-50/mtz-50-03.jpg

Mam kilka patentów w kabinie na wyciszenie. Teraz pracuję nad zmianą świec żarowych na szybkogrzejne z peugeot-a ze sterownikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v