Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawdziłem naładowanie akumulatorów jest jakoś 12,3 albo 12,6 więc chyba ok. Rozrusznik zaolejony nie jest na pewno bo silnik jest po remoncie i nie leje i wcześniej przed remontem też nie lał... przy rozruszniku można by połączenia poczyścić bo są troche skorodowane przeczyściłem je tak trochę na szybko ale poprawie jeszcze żeby były pewne... zauważyłem że bendyks jest trochę pęknięty tak jakby na śruba co trzyma gruby kabel za bardzo się wkręciła... Już się bałem że coś z silnikiem ale w sumie jak go pchne od razu pali...

Opublikowano

czasami wystarczy rozrusznik rozkręcić i wyczyścić,sprawdzić szczotki,nie zawsze są do wymiany,drobniutkim papierem przeczyścić komutator(podłożyć pod szczotkę i obracać,osobiście robię to na tokarni-bo mam).

przyjęło się że nazywamy bendixem elektromagnes,a w zasadzie jest to ta część która się przesuwa na osi-ta z widełkami-maluch palony na linkę też miał bendix.

zapaskudzony w środku rozrusznik pobiera mnóstwo prądu,stąd skakanie elektromagnesu,nie zawsze od razu awaria.

mam to do siebie że wszystkie rozruszniki czyszczę co jakiś czas(zależy w jakim pojeździe-rzadziej lub częściej).

Opublikowano

Dokładnie przeczyszczenie komutatora bardzo dużo daje. Jeżeli szczotki są zbyt krótkie należy je wymienić, przesmarować kilkoma kropla oleju tulejki, jeżeli są zużyte, do wymiany. Rozbierz także włącznik elektromagnetyczne i oczyść styki, jeżeli są wypalone, do wymiany. Wyczyść wszystkie klemy, połączenie z masą i rozrusznikiem.

Czy jest sens kupować ten szybkoobrotowy to nie wiem. Ja w obydwu ciągnikach mam zwykłe i jeżeli regularnie je się czyści i wymienia zużyte elementy to kręcą bardzo ładnie, nawet z zimę.

Opublikowano

kupić szybkoobrotowy jest sensowne-gdy stary padnie tak że naprawa zbliża się cenowo do kupna nowego.

te szybkoobrotowe mają to do siebie że lubią co najmniej raz w roku być czyszczone-zapylają się od szczotek i się zacinają(doświadczenia własne).

Opublikowano

Te normalne też się zapylają pyłem ze szczotek a to przecież praktycznie 80% miedzi czyli przewodnik jak ta lala, trzeba jak piszecia rozebrać w kawałki wyczyścić komutator, szczególnie ścieżki między segmentami, jak trzeba to przetoczyć, bezwzględnie benzyna ekstrakcyjna wymyć dokładnie cały rozrusznik z pyłu, jak jest pozdzierana izolacja zamalować, szczotki tulejki nowe i ma hulać , o ile nie ma przebicia...zabrudzony rozrusznik ciągnie kilka razy więcej prądu i zamienia go w ciepło

Opublikowano

Bendix = sprzęgło rozrusznika. Kiedyś kupując bendix sprzedającemu powiedziałem że chcę sprzęgło rozrusznika i tu pojawił się problem bo stwierdził że nie mają czegoś takiego ale jak dodałem że to bendix to zaraz się znalazł.

 

Wiem że nie na temat ale chciałem wyjaśnić synonim.

Opublikowano

No i się zaczęło , nie twierdzę że rozrusznik szybko obrotowy kupiony za coś 250 zł z allegro jest trwalszy niż oryginalny , stwierdzam że zimą lepiej kręci , gwarancja na dwa lata ale stary zresztą dobry trzymam na czarną godzinę , te planetarne wyglądają jak zabawki z drugiej strony zimą się sprawdził przy ciągniku który potrzebuję do wożenia balotów - na tym ciągnik szybciej zapalał , fakt mam go tylko rok , ciągnik na płynie a było dwadzieścia kilka stopni na minusie , tak czy inaczej bydło chciało jeść , ten oryginalny słabo kręcił i się grzał , ważna sprawa to rodzaj oleju na zimę .

Opublikowano

trzymasz stary na czarną godzinę,mówisz sprawny,a dlaczego przy minus 20 się grzał.ten szybkoobrotowy ma tylko duże obroty na silniku,na wieńcu już nie(na zębatce)po to ma przekładnię.

bez względu na typ rozrusznika-jak sprawny to kopa ma,jak silnik"padło" to nawet planetarny nie pomoże.

Opublikowano

No i się uparł , pogadajmy, żaden wstyd przyznać się do błędu , pisałem że ważny olej a miałem na zimę Superol CC- 30 + coś letniego w skrzyni a silnik i ako jest OK , ako nowe , silnik po przeglądzie , przy temperaturze minus dwadzieścia kilka stopni odpalić ciągnik na płynie to i tak rewelacja i powiedz że nie mam racji , fakt mam drugi ale tu nawet gorąca woda nie pomorze - do remontu pompa - latem gania i na dziś starcza .

Opublikowano (edytowane)

z ciekawości-dlaczego zalewasz olejem sezonowym?jest aż taka różnica w cenie?.przecież są oleje wielosezonowe po to żeby nie pilnować pory roku tylko przebieg.w chłodnicy masz płyn a olej letni?

osobiście już całe dorosłe życie nie spotkałem się z olejem sezonowym.

Edytowane przez wiesmag
Opublikowano

ja KASZUB ty już chyba KOCIEWIE,jacy my krajanie-dobre to że Kaszuby z Kociewiem na przełomie wieków nigdy ze sobą nie walczyli.

co do olei-to mam statojla pod nosem w hurcie-używają też nazw handlowych,i nie ma sensu ich przytaczać,płacę ciut ponad 11zł za klasę CF-mineralny-komfort mam taki że używam go do wszystkiego-osobówka,terenówka,ciągniki,sztaplarka,kombajn,koparka.a do hydrauliki też ten sam we wszystkim-wymogi jeden ciągnik ma większe i taki wedle producenta oleju stosowny a w innych jest ponad zalecenia to jeden do wszystkiego(przekładniowy-hydrauliczny jeden,silnikowy drugi rodzaj oleju),przynajmniej przyczepy nie mieszają oleju.

jeden drugiemu nie odpuści-to nie ja-ja odpuściłbym każdemu-ja jestem bardzo wesoły i spokojny chłopak,kłótnie w żart obracam.mnie to do rany przyłożyć :lol:

kończmy z tym,bo nijak się to do rozruszników ma.

Opublikowano

Mam pytanko,otóż co może być przyczyną tego że rozrusznik ma ciężko "kręcić".Ostatnio jak próbowałem go odpalić(Zalałem ciepłą wodą i naładowałem akumulatory),nie mogłem,rozrusznik "kręcił" ledwo ledwo aż przepaliła się klema przy akumulatorze.Proszę o szybką odpowiedź,z góry dziękuje:)

Opublikowano

Mam pytanko,otóż co może być przyczyną tego że rozrusznik ma ciężko "kręcić"ostatnio jak próbowałem go odpalić(Zalałem ciepłą wodą i naładowałem akumulatory),nie mogłem,rozrusznik "kręcił" ledwo ledwo aż przepaliła się klema przy akumulatorze.Proszę o szybką odpowiedź,z góry dziękuje:)

Przyczyn może być wiele.Jaki masz olej w silniku(superol cc30)?Oczyść wszystkie połączenia(klemy na akumulatorach,przy rozruszniku).

Sprawdź masę i poziom elektrolitu w akumulatorach.Wymontuj rozrusznik i sprawdź jak pracuję bez obciążenia.

Opublikowano

Dokładnie też tak miałem, u mnie przyczyną był krzywy wirnik i co najciekawsze na sucho kręcił a w ciągniku nie. Zakup rozrusznik szybkoobrotowy i będziesz miał po kłopocie.

Opublikowano

Ja mam w silnik Superol CB 40.A to rodzaj oleju też się ma tym?To co pisałeś to już posprawdzałem tylko zostało sprawdzić jak będzie pracował na "pusto".

Opublikowano

podstawa to czystość w rozruszniku-już nie mówię o awariach i połączeniach kabli.jeśli szczotki i komutator będą w złym stanie to będzie ciężko kręcił,a na pusto będzie ok-czasami wystarczy oczyścić i przetrzeć komutator.

 

nowy rozrusznik jest rozwiązaniem,ale ostatecznym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       
    • Przez patrykwil
      Witam.jak podpiąć taki alternator w c360

       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v