Skocz do zawartości

Problem z napędem - Case 4230


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki bardzo za odpowiedź, spróbuję najpierw pomierzyć te ciśnienia. Po zakupie ciągnika zauważyłem że przycisk półbiegów został wypięty z dźwigni zmiany biegów i schowany pod plastikową obudowę obok siedzenia, podejrzewam że już wtedy musiały być jakieś problemy, lampki żółw zając również są zdemontowane.. w sumie nie potrzeba mi półbiegów, jakby dało się przerobić koszyk sprzęgłowy tak, aby była zwykła skrzynia to wogóle byłaby rewelacja.. Podejrzewam że aby dostać się do koszyka z tarczkami do jazdy do przodu trzeba będzie rozpołowić ciągnik i zrzucić całą przystawkę skrzyni.. Mam niedaleko siebie serwis case ale ceny mają kosmiczne za roboczogodziny.. 

 

Jakie powinno być ciśnienie na pompie hydraulicznej? ktoś wcześniej pisał że 170 bar, czy to możliwe??

Opublikowano

witam,

 

zmieniłem olej w którym były fragmenty tarczek.. niestety to nie pomogło,sprawdziłem ciśnienie hydrauliki i mam ok 50 bar stąd wymieniłem pompę. Niestety ciśnienie  nie wzrosło więc podejrzewam że gdzieś gu\bi ciśnienie..

Wziąłem się za wymianę tarczek, rozpołowiłem ciągnik, odkręciłęm wałek napędu skrzyni lecz nie da się go wyciągnąć bo dolne koło zębate napędu przeniesienia pomp hydrauliki przeszkadza.. czy da się wysunąć ten wałek bez demontażu skrzyni biegów od mostu?? Ktoś próbował już tego?  

Opublikowano (edytowane)

Nie próbowałem w ten sposób, ale po zdemontowaniu przystawki przedniego napędu jest dostęp do kosza napędu WOM ( trzeba wysunąć wałek przekaźnika do tyłu,jeżeli jest z obrotami 1000, to trzeba demontować zaczepy),sprzęgło WOM z wałkiem zabezpieczone jest kołkiem,po wymontowaniu kosza Wom trzeba odbezpieczyć i zdemontować koło napędu pompy (w otworze przystawki napędu) ,wtedy wałek wysunie sie do tyłu i będzie można zdemontować dolne koło w skrzyni.

Czy przy niskim ciśnieniu nie było efektu 'wycia" hydrauliki-wspomagania?.Sprawdź czystość smoka pompy zasilającej i mam nadzieje że wymieniłeś filtr  przy wymianie pompy.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

udało mi się zdemontować tarczki,są kompletnie zużyte.. zrobiłem tak  jak opisałeś, zdjąłęm przystawkę przedniego napędu, zdemontowałem tylni WOM zaczynajac od zaczepów, wałek wysunąłem do tyłu, zdemontowałem koło i sprzęgło WOM, wtedy mogłem cofnąć dolny wałek sprzęgłowy i zdjąc koło zębate przeszkadzające w demontaży kosza z tarczkami.

tak jak pisałem tarczki są kompletnie zużyte (do blachy), zerwana była jedna śruba mocująca sprężyny kosza i tłok, pęknięta była jedna z 3 spręzyn w koszu także to wszystko było przyczyną zatrzymywania się ciągnika. Ciekawi mnie tylko czy przez to mógł gubić ciśnienie hydrauliki? po wymianie pompy ciśnienie wogóle nie wzrosło więc wychodzi na to że stara pompa była ok. 

 

Zgadza się, miałem problem "wycia" hydrauliki podczas jazdy, myślałem że to wina pompy ale po wymianie pompy na nową efekt wycia pozostał. Filtry wymieniłem na nowe, olej zalany był nowy, czyściłem też filtr przed pompą smarowania w moście. 

Opublikowano

Czy były zużyte wszystkie tarczki ?.Przednie są od zółwia.Obowiązkowo pierścienie uszczelniajace na wałku nowe.Czy mierzyłeś ciśnienie(pólbiegów) w pokrywie dolnej.Miałem wyciek oleju z pólbiegów,spadek ciśnienia ,ale na żółwiu ciśnienie w układzie wracało do normy,Miałem też spadek ciśnienia w hydraulice do 50-100 bar ,ale przyczyną był przytkany filtr hydrauliki ,wyła wtedy pompa i wspomaganie.Proponuje obejrzec zawory w korpusie wielozaworów (od dołu) i pompy. Tylny na klucz 30 jest głowny 172 bar,ten na klucz ampulowy to regulator przepływu (sprężyna 60,23 mm).

Opublikowano

Ciągnik wkońcu poskładany, póki co wszytko działa prawidłowo :)

 

Mam jeszcze pytanie, czy jeśli odłącze przewód od przystawki gdzie jest elektrozawór półbiegów to ciągnik będzie chodził cały czas na zającu czy na żółwiu? nie chce używać półbiegów bo jak ciśnienie hydrauliki będzie znów za małe to znowu tarczki będą do wymiany..

Opublikowano

Witajcie koledzy mam od pół roku CASE 4220 z ładowaczem agram i od pewnego momentu chyba ze sprzęglem. Kiedy mam właczony bieg 1 2 3 4. to często ostatnio jest tak że nie moge wrzucić rewersu tzn tył R i przód polowe L. a jeśli mam np bieg właczony i R i chce np  z 2 R wrzucić na szosowe H to wrzuca płynnie i bez problemu wiec nie wiem co to moze byc za przyczyna?? podjrzewam docisk, od razu powiem ze stan olej jest prawie max, nie ma zadnych wycieków i nie pracuje u mnie przez sił np ladowanie obornika, ziemi?? prosze o pomoc moze ktos z was miał podobny problem.

Opublikowano

Witajcie koledzy mam od pół roku CASE 4220 z ładowaczem agram i od pewnego momentu chyba ze sprzęglem. Kiedy mam właczony bieg 1 2 3 4. to często ostatnio jest tak że nie moge wrzucić rewersu tzn tył R i przód polowe L. a jeśli mam np bieg właczony i R i chce np  z 2 R wrzucić na szosowe H to wrzuca płynnie i bez problemu wiec nie wiem co to moze byc za przyczyna?? podjrzewam docisk, od razu powiem ze stan olej jest prawie max, nie ma zadnych wycieków i nie pracuje u mnie przez sił np ladowanie obornika, ziemi?? prosze o pomoc moze ktos z was miał podobny problem.

Opublikowano

Witam.
Czy aby zmienić uszczelnienie wału korbowego trzeba zdejmować dekiel rozrządu? Oraz czy aby zdjąć dekiel trzeba zdjąć miskę olejowa?

Opublikowano

A co z tymi półbiegami , tam jest załącz -wyłącz. Odnośnie wspomagania kierownicy , sprawdzaliście siłownik ,pod względem  przecieku między sekcjami ( czy  nie ma wycieku z siłownika -przy maksymalnie skręconych kołach z przyłącza po przeciwnej stronie ).

Opublikowano (edytowane)

Siłownik był regenerowany 2 lata temu bez poprawy ale warto było by sprawdzić czy nie wymienili tylko zew uszczelniaczy. Z półbiegów działa tylko żółw słychać jak w skrzyni wyje a na zającu tego nie było. Jak przełącza się na zająca to traktor stoi. Wysiadł nawet elektrozawór półbiegów i kupiłbym używany jak by ktoś miał 

Chętnie bym to komuś dał ten traktor do naprawienia gdzieś nie daleko bym dojechał lub z własnym dojazdem (mogę pomóc). Dobrze by było gdyby już ktoś taki traktor robił 

Edytowane przez wanczyk-1991
Opublikowano

Czy ktoś podpowie mi od czego to jest elektromagnes bo szukam przyczyny czemu podnosnik podnosi ramiona nie do końca tylko na 2/3 dodam że z kierowaniem przyczepy niema problemów z turem również CASE 3230

IMG_20200914_163225.jpg

Opublikowano

Jakoś inaczej wygląda niż standardowo , a jest to ( pewien nie jestem) elektrozawór blokady tylnego mostu. Steruje przepływem oleju do siłownika sprzężonego z dźwignią  , wszystko umieszczone po prawej   stronie korpusu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v