Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, mam pytanie posiadam zetora 16245 i przedni napęd ciągnie tylko na jedno koło od czasu do czasu tylko ciągną dwa i to przez chwile pozniej coś strzeli w kole i jedno koło przestaje ciągnąć, blokade mam automatyczną, jak moze być tego przyczyna? wszystko w srodku wygląda ok

Opublikowano

odgrzebię temat - w moim 1224 odwrotnie jak u paktofonikasa, coś się stało i oba koła przednie ciągną przy załączonym napędzie przednim (blokada jest cały czas załaczona) - przy skręcaniu masakra. czy problemu również szukać w styczniku?

Opublikowano

Na dziendobry wypiolbym kable z elektrozaworu. I sprawdził czy dalej będzie załączona. Jeśli tak to elektrozawor do wykrecenia i sprawdzenia czy nie jest zacięty. To tak na szybko bez większych udziwnien. Jeśli dalej będzie blokował to trzeba szukać gdzieś głębiej.

Opublikowano

elektrozawór jest obok rozrusznika gdzie wychodzi odma z silnika, a czujnik pod pedałem blokady taki sam co blokuje zapłon na pokrywie gdy włączony jest bieg, może być albo zacięty elektrozawór albo podważony włącznik blokady, nie masz żadnej kontrolki symbolizującej włączoną blokadę? zawsze możesz dołożyć włącznik on/off i będziesz miał blokadę przedniego mostu włączaną ręcznie,

 

starszy typ blokady to taki gdzie po wciśnięciu pedału blokady tylnej załączana jest też przednia,

nowszy typ jest elektrohydrauliczny załączany z lewej strony kierownicy dla blokady tylnej i przełącznikiem przedniego napędu w drugiej pozycji blokady przedniej

 

z kolei blokada przednia automatyczna jest załączona na stałe cały czas i tylko przy skręcie sama się rozłącza wydając przy tym dźwięk pstrykania

 

tak w skrócie :D

Opublikowano

i dalej jestem głupi w powyższym temacie - stycznik sprawdzony, elektrozawór wymieniony, a przedni napęd dalej ciągnie na oba koła po załączeniu napędu - zdjęcie wtyczki z elektrozaworu również nic nie daje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pawelekkk
      Witam. Mam Zetora Proxima 8441 z 2007 roku i wystąpił problem w nim że sprzęgłem ręcznym Wom. Mianowicie po zaciągnięciu sprzęgła i próbie włączenia dźwigni wom jest zgrzytanie. Gdy się już włączy i chodzi to przy próbie wyłączenia wom poprzez podniesienie  dźwigni sprzęgła ręcznego wałek dalej się obraca .  Gdy chcę dźwignie wom podnieść do góry żeby wyłączyć również jest zgrzytanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    • Przez endrju321
      Cześć, 
      można wymienić sprzęgło "słoneczko" na "łapkowe"? 
      Robił ktoś coś takiego? Polepszyłoby to wysprzęglanie? 
    • Przez Czarekczar
      Witam od niedawna jestem posiadaczem claasa ariona 630 . Nigdy wcześniej  nie użytkowałem takiej skrzyni . Chciałbym wiedzieć jak na niej jeździć by nie skrócić jej żywotności.  Jak na niej jeździć w polu i po drodze , lub czego nie robić .Jeżdżąc po drodze na automacie , zdejmując nogę z gazu strasznie mocno zrzuca biegi szarpiąc,  nie wiem czy to normalne , czy cos źle robie . Z góry dziękuję za pomoc .
      Pozdrawiam 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. 
      Gdzie szukać problemu, otóż podczas jazdy Zetorem 8045 i rozgrzaniu się oleju mam problem ze zmianą biegów, ciężko wbić wyższy bieg, podczas prac polowych żeby wbić bieg muszę wybijać biegi terenowe. Przedtem zalany był olejem przekładniowym (poprzedni właściciel takim zalał) to nie dało się normalnie ruszyć tylko szarpał. Teraz zalałem go hydraulicznym, nie szarpie ale biegi ciężko wchodzą. Teraz pytanie czy sama zmiana oleju na hydrauliczno-przekladniowy wystarczy? Czy trzeba zaglądać do skrzyni lub do sprzęgła? 
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v