Skocz do zawartości
paktofonikas1987

jak rozpoznac ze 16245 ma blokadę przedniego mostu

Polecane posty

Mogłby ktos mi powiedziec po czym poznam czy jest u mnie blokada przedniego mostu? Jakies kable powinny byc przy moscie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    115

jeśli masz blokadę elektrochydrauliczną to do przedniego mostu w miejscu gdzie znajduje się meczanizm różnicowy powinny wchodzić dwa przewody olejowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha no sa tam 2 przewody olejowe. A ta blokada jest zalaczana wtedy gdy sie zalacza blokade mostu tylnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jak sprawdzić czy ta blokada działa? Tzn czy pompka podaje ciśnienie? Odkręcić przewody przy moście i na krótko włacznik włączyć? Bo kręci się tylko 1 koło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

mi sie zdaje ze oddzielnie przedni i tylni mechanizm sie włącza

a najlepiej na sniegu sprawdzic blokade


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jest tak że pod pedałem blokady jest stycznik który załącza blokadę przodu (przynajmniej tak się domyślam) zresztą chyba kiedyś ktoś mi tak mówił. Blokada przodu nie działa i chcę się dowiedzieć od czego zacząć szukanie gdzie sie sfajfoliło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

a na kokpicie nie ma włacznika blokady takiej jak w ursusie 1614 albo 1634?


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30
Jak sprawdzić czy ta blokada działa?

Najlepiej wykorzystaj pogodę jedź na jakąś zaśnieżoną drogę albo gdzieś gdzie jest ślisko włącz blokadę i but. Z odkręcaniem wężyków to różnie może być potem się zapowietrzyć może albo coś zależy na jakiej to zasadzie działa.


Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bo kręci się tylko 1 koło.

 

Wiem jak to sprawdzić. Chodzi mi bardziej o to jak sprawdzić gdzie tkwi usterka i kręci sie tylko 1 koło a nie 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

to idź po tych przewodach i znajdziesz może zawór i wtedy badaj czy dochodzi do niego prąd czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    154

Ja mam 16245 to wiem jak to działa... zalezy kto jaki ma model bo są takie, że blokada cały czas jest załączona poprostu na stałe. Ja w moich Zetorach mam w kabinie pedał i pod kabiną jest stycznik tej wlasnie blokady, sprawdź go albo dowiedz sie jaka jest jego cena i wymień go bo to roznie bywa. Jeźeli kręci Ci się kardan i chodzą półbiegi to mozesz wykluczyć mikropompkę!

 

Ta blokada jak działa to przednie koła z tylnymi nie chodzą razem, początkowo się przedni mechanizm włącza a później tył. Ja bym sprawdził ten stycznik a w najgorszym przypadku mikropompka tylko z tym jest gorszy problem bo trzeba rozpołowiać traktorek;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

ale chyba bez rozebrania sie nie oejdzie dla mojego kolegi poszlo sprzeglo te co jest w napedzie i załancza mechanizm roznicowy wiec usterek do sprawdzenia masz wiele


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Pierwsze słyszę że przód prędzej blokuje się jak. Jak olej jest zimny to zanim elektrozawór przełączy się mija kilka dobrych sekund. Sprawdź najpierw elektrykę a później ciśnienie za elektrozaworem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna okazała się prosta i banalna. Po 1 Stycznik pod pedałem blokady odmówił posłuszeństwa a po 2 trzeba bylo kable przy elektrozaworze odrestaurować. Z tym że mam podlączone tylko 2 a jest miejsce na 3. Wie ktoś po co jest 3 ? ! jest od stycznika pod pedałem blokady a 2 masujący.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    154

Czyli dobrze mowiłem, że stycznik może być walnięty. Co do kabelków to prawde mowiac nie pamietam ile ich u mnie jest. Musiałbym jutro sprawdzić i zalookac gdzie co jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121
Ja mam 16245 to wiem jak to działa... zalezy kto jaki ma model bo są takie, że blokada cały czas jest załączona poprostu na stałe.

 

nie ma takiej możliwości żeby blokada była włączona na stałe. Przy skręcaniu pourywały by się półosie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeźeli kręci Ci się kardan i chodzą półbiegi to mozesz wykluczyć mikropompkę!

 

O jaki kardan Ci chodzi? Wiesz co to jest wał Cardana?Chyba chodziło Ci o WOM, gdzie raczej przegubów Cardana nie uświadczysz. Bo chyba nie chodzi Ci o wał napędowy przedniego mostu bo on się kręci stale niezależnie od tego czy napęd jest załączony czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    154

Tak mi chodzi o WOM, u mnie na to mówia kardan a nie WOM wiec o co sie czepiasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

Bo kardan nie zbyt trafne określenie i jak sam widzisz nikt nie zrozumiał o co chodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    592

ale nie wszyscy mieszkają w Polandzie :P inni np na Dolnym Sląsku, na Mazowszu, Małopolsce Wielkopolsce itp i większość wie co to WOM a kardan? hmm pierwsze słysze takie określenie w kontekście WOMu


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora  12145( nie ma wzmacniacza tylko wałek)
      Podczas ruszania czasami coś zapiszczy ale ciagnie normalnie i słychac to tylko podczas ruszania na każdym biegu ale nie zawsze czy to wina sprzęgła czy czegoś innego ??
      Jest jakaś regulacja sprzęgła ???
    • Przez DanielStefaniuk
      siema wszystkim może ktoś wie. mam zetora 8111 z 91 roku i gdy jadę i mam włączony żółwia jest wszystko oki a gdy załączę zająca coś rzęzi w skrzyni jadąc  na wolnych obrotach. ale jak dodam gazu to wszystko jest oki albo wcisnę sprzęgło i nie wiem czy tak już jest czy cos sie dzieje ??
    • Przez talek48
      Witam...Przegladalem i chyba nie bylo takiego tematu o 3-biegowej skrzyni...wiec zakladam..
      A wiec jak uwazacie...jakie sa plusy i minusy takiej skrzyni?
      Jaka jepsza...3 czy 4 biegowa, według was?
      Ja mam 3-biegową zsynchronizowana...co o niej myslicie?
      Czekam na wasze wypowiedzi...
    • Przez krzysiu12
      Witam.
      Mam pytanie do uzytkownikow tego ciagnika lub pochodnych. Czu u was tez gdy chcecie zredukowac np z 3 na 2 to jest tylko zgrzyt zeby wrzucic nizszy bieg trzeba całkiem sie zatrzymac i dopiero wtedy mozna go wrzucic. czy wy tez tak macie? a jezeli nie to co moze byc tego przyczyna?
    • Przez piorajc
      Witam. Mianowicie mam taki problem. Podczas jazdy na 4 szosowej ślizga mi się sprzęgło. Dzieje sie tak podczas jazdy pod obciażenem jak i bez obciążenia. Dodam że koło zamachowe zostało przetoczone przez wieloletniego tokarza i założone. tarcza została założona nowa i zacisk został założony nowy. Proszę o pomoc
×