Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nasuwając pompę maksymalnie na silnik wtrysk jest przyspieszony. Najlepiej sprawdzić to na znakach w okienku. Jednak wyprzedzając wtrysk dym powinien być czarny. Biały dym i do tego szczypiący w oczy oznacza nie spalone paliwo. Czyli trzeba sprawdzić ciśnienie cylindrów, znając życie nieszczelne zawory.

Opublikowano

Przy źle ustawionym kącie wtrysku może kopcić na biało czy raczej szaro nie na czarno. 

Na biało kopci niespalone paliwo ale tylko gdy w silniku nie dochodzi do zapłonu czyli  przy próbie odpalania bez skutku. 

Czarny dym to typowy objaw zbyt dużej ilości paliwa do powietrza przez np, słabą kompresję czy lejące wtryskiwacze.

Opublikowano

Witajcie,

 

coś boli mojego 3P, ale nie wiem co. Na początek filmik z pracy, silnik po postoju ok. 2 dni, wlana zimna woda i takie oto zjawisko:

 

 

Powiecie zimny jest to kopci... ale po godzinie nie wiele się zmienia... dziś pracował dosłownie 60 minut na wolnych obrotach, na liczniku nabił 0,4 MTG i cały czas to samo, kopci na niebiesko, dym gryzie w oczy i płuca.

 

Co zauważyłem:

 

- odpala bez problemu, akumulator ma może 60Ah

- brak przedmuchów spalin do miski olejowej, wody w oleju, oleju w wodzie itp.

- ciężko się nagrzewa, po całej godzinie pracy temperatura wody wzrosła może o kilka stopni, mogłem spokojnie wsadzić paluchy w chłodnicę i miała jak dla mnie 20-23 st C. (na zewnątrz mimo śniegu ok. 7 st C)

- chyba nie ma termostatu bo przepływ wody jest od razu w górnym przewodzie, nawet jak jest zimny

- wentylator ma 6 łopatek, a 3P powinien mieć chyba 4?

 

 

No i jak dla mnie to on gra jak C330 a nie C360 3P, wydaje się jakby pracował na 2 cylindry:

 

 

Mam w sąsiedztwie 2 Perszingi i wiem jak pracują bez tłumika, mój tak nie pracuje.

 

Co o tym sądzicie? Macie jakieś sugestie co sprawdzić, co zrobić?

Opublikowano

tak z filmików to trudno określić na początek zacznij od zaworów  jak go odpalisz to przystaw ucho do filtra powietrza jak będzie rajgolić to trzeba zawory ustawić. jak nie to to wtryski trzeba sprawdzić. może być też wina pierścionków

Opublikowano (edytowane)

Wyjąłem wtryskiwacze, zakręciłem je na bok i pylą ładnie, wtrysk idzie po kolei zaczynając od chłodnicy. Muszę znaleźć jakiegoś mędrca w okolicy który mi je sprawdzi pod względem ciśnienia bo tutaj może leżeć problem tak?

 

Co do pierścieni to też mogły się chyba zapiec ze względu na to że termostatu brak, odkręciłem pokrywę obudowy i tak jak podejrzewałem było tam pusto, przez co silnik pracuje niedogrzany i zbiera się na nich nagar (bredzę czy dobrze mi się obiło o uszy?)

 

Jeżeli chodzi o zawory to sprawdzę je przy najbliższej okazji, bo dziś już nie zdążyłem.

 

Czyli jakbyśmy mieli usystematyzować to zacząć od wtryskiwaczy i zaworów? A jak zrobię z tym to wtedy myśleć nad uszczelką i pierścieniami?

 

PS. Zapomniałem napisać że jak się nim jedzie w dół i dodaje się gazu to też dymi na niebiesko.

Edytowane przez Rasoir
Opublikowano

Mozesz rozwinac bo nie do konca rozumiem?

Oryginalnie szly chyba tloki ze stozkiem? Widzialem na allegro z THM bez stozka ale nie rozumiem co to ma do rzeczy, Perkins jakiego robilem kiedys mial wlasnie tloki ze stozkiem a nie puscil ani chmurki.

Co do glowicy na pompie to chodzi ci o to ze slychac jakby szedl na dwa gary?

Opublikowano

Mozesz rozwinac bo nie do konca rozumiem?

 

Oryginalnie szly chyba tloki ze stozkiem? Widzialem na allegro z THM bez stozka ale nie rozumiem co to ma do rzeczy, Perkins jakiego robilem kiedys mial wlasnie tloki ze stozkiem a nie puscil ani chmurki.

 

Co do glowicy na pompie to chodzi ci o to ze slychac jakby szedl na dwa gary?

Te ze stożkiem są od MF 235 czy ursus 2812 i różnica jest tylko taka że pompa paliwa daję mniejszą dawkę i nie kopci a do 3p czy MF 255 czy 3512 pompa ma ustawioną większa dawkę paliwa i ana tych stożkowych własnie kopci.Jak robiłem z 15 lat temu pierwszego perkinsa założyłem właśnie te stożkowe i kopcił a przed remontem nie tylko pompa była nie ruszana w czasie remontu.Trzy razy zdejmowałem głowicę i w reszcie zmieniłem tłoki i przestał kopcić.

Opublikowano

Kolego to ze nierówno chodzi to jest, ale nie musi byc wina pompy nie taka sama dawka paliwa (głowiczka), bądź wtryskiwaczy nie równe cisnienie na wtryskach o to moze kopcic, ale i moze tez byc nierówne ciśnienie w cylindrach i tez bedzie tak szarpał obrotami i uszczelka pod głowicą tez może byc, równie dobrze moze głowica przepuszczac cisnienie i przez głowice tez olej moze ubywac, jezeli go faktycznie ubywa.Ustaw zawory dokładnie i sprubuj odkrecic kolektor dolotowy i dac gazu bedzie widac czy dym przez zawory wywala. Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez TJStorm
      Witam jako że jestem nowy to się przedstawię.
      Mam na imię Dawid. Jestem z zachodniopomorskiego.
      Chce kupić ciagnik do 1ha klasy 5.
      Zadaniem ciągnika ma być:
      -oranie
      -glebogryzarka 1.8-2.1m (ziemia uprawiana ciągle)
      -bronowanie
      -ciaganie drewna z lasu(z poczatku bitką tzw a z biegiem czasu chce mu przyczepę z żurawiem hds zamontowac 4.7m do gałęzi)
      Kolega poleca c4011 mówi że nie do zajechania ma na 20lat i nie psuje mu sie na 4ha działa.
      Wiec moje pytanie do was czy c4011 sobie poradzi?
      Budżetdo 10000zl za ciągnik.
      P.S Co myślicie o tych:
      1. http://otomoto.pl/ur...11-A309600.html
      2. http://allegro.pl/ur...3258473823.html
      3. http://tablica.pl/i/...11-ID2RjH5.html
      4. http://tablica.pl/i/...ny-ID1Ug47.html
      5. http://tablica.pl/of...11-ID2493R.html
      Za i przeciw.
      Na co zwracać uwage przy zakupie.
      Dodam ze to pierwszy ciągnik jaki będe miał.
      Pozdrawiam i dzieki za rady
    • Przez lukaszn
      Mam takie pytanie może ma ktos zdjecie układu hamulcowego ursus c-4011 ''czterdziesktki'' ,a jak nie to może wie ktoś czy można jeszcze kupić pompy do hamulców i inne cześci bo chciałbym naprawić hamulce a brakuje mi paru rzeczy nie wiem zabardzo czego .A i prosze admina o nie zamykanie mojego tematu bo w innym jest wogole o czym innym mowa.
    • Przez Riko1995
      Witam.czy wymienial ktos uklad kierowniczy c4011 na uklad elektryczny?co bym musial zmienic zeby on podszedł tam zeby nie bylo go widac?caly pulpit mam zmieniony na nowy ale zbiornik mam Stary 

    • Przez Axd529
      Silnik po kapitalnym remoncie Po dodaniu gazu na 20tys obrotów ciśnienie oleju na zimnym jest 6 atm a na gorącym 4 czy to nie za dużo?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v