Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem zainteresowany zakupem ciągnika i nie chodzi o markę, w grę wchodzą te dwie jednostki.

Który mniej pali, jaka żywotność i moc rzeczywista a nie deklarowana, oczywiście chodzi o zbliżone parametry mocy

Opublikowano

Jeśli perkins starszej konstrukcji to brałbym w ciemno, jeśli nowszy to też, choc nie tak na pałe... Niemniej jednak perkinsy byly/sa wolami roboczymi w mniejszych gospodarstwach i bardzo zadko słychac jakiekolwiek narzekanie na nie, malo pala, nie psuja sie, maja duuuuuzo sily itd...

Opublikowano

No powiem ci ze w case mam IVECO i nawet bardzo ładnie pracuje,szybko osiąga dane obroty,noi dynamiczny jest,w MF-ie Mam PERKINS noi też jestem z niego bardzo zadowolony 5500tyś mth i wiem że do tej pory jest oryginalny i (odpukać na kapitalke sie napewno nie zanosi)zaletą tego silnika jest to że bardzo mało pali.Tak wogule jestem zadowolony z tych siników POLECAM :)

Ogólnie perkins to chyba popularna w dzisiejszych czasach marka ludzie bardzo sobie je chwalą ;)

Opublikowano

Według mnie iveco ciut lepsze :)

Jak to zargumentujesz bo ciut lepszy to wiele nie wyjaśnia.

Powtórzę się ale napewno Perkins popularnejszy i części bez problemu można kupić natomiast jak z IVECO to nie wiem. ;)

Opublikowano

w top technice 1/2010 byl test 100 konnych ciagnikoe i iveco w nh dostalo 4, a perkins 2,5 - glownie przez wysokie zuzycie paliwa. nie ma co powtarzac stereotypow o perkinsie w mf 255 i podobnych.

Opublikowano

Rozmawiałem z jednym właścicielem polmota H zsilnikiem perkinsa wiec palić pali baardzo mało ale nie pod dużym obciążeniem. Ale gdy dostanie ostro po garach to spali prawie tyle samo co inny silnik powiedział że w cięzkiej robocie jakoś tej oszczędnosci nie odczuwa ale samtransport na pola które daleko są połozone z takim pługiem czy agregatem to wtedy czuć tą różnice. O MF 255 też powiedział że jak przetrząsa siano czy grabi to on wciaga opary ale w orce pali swoje.

Opublikowano

Czyli z niektórych postów wynika że stare Perkinsy były lepsze niż dzisiejsze np. w moim U 4512 silniczek jest ok. niskie zużycie i dynamiczny jest ale pod dużym obciążeniem potrafi zejść z obrotów, a w iveco też tak jest?

Opublikowano

Mam Iveco w P5 i powiem tak nie jest to silnik dla gości z ciężkim butem, podczas pracy trzeba zawsze kontrolować obroty silnika, efekt jest widoczny w baku. Jest dość elastyczny, więc niższe obroty, wcale nie oznaczają gorszej jakości pracy.

Opublikowano

A jak to jest naprawdę z tym silnikiem Iveco a występującym obecnie pod nazwą Fiat Powertrain Technologies serii NEF. One podobno nie posiadają wymiennych tulei cylindrowych ;). Czy to prawda?

Opublikowano

a co jak tulej pęknie??? znajomy ma Forda 7810 i w tym roku płyn poleciał mu na cylinder i nie mógł odpalić, tulej do wymiany, a że byłą w całości to dali blok do specjalistycznego zakładu, wytoczyli (chyba) całą zepsutą tulej i dobrali nową wymienną.

Opublikowano

@pioter e tamtych latach to raczej na 100% były wymienne tuleje,

a co do tego że konstruktorzy tak pomyśleli i tak ma być to i owszem bo przecież w samochodach silniki też mają taką konstrukcję

Opublikowano

w benzyniakach to w ogóle były wymienne tuleje ;)

Co do bloków to nawet i lepiej technika i technologia coraz lepsza sami wiecie że suche tuleje mają dłuższe przebiegi niż mokre. A zachodnie ciągniki osiągają duuuże przebiegi mam fiat 110 (6) 15 000 mth i remontu raczej nie miał i po co tuleje mu :D

 

Wracając do iveco mając ten silnik z 1991 r przy ok 1400 pali w normie (i takie mam w orce) natomiast jak się pogoni go do 2000 to wzrośnie ale przy ponad 2200 to nawet dwukrotnie szczególnie przy obciążeniu

 

Ale podobnie w zetorze 7211 czy w mtz przy 1800 mało spali a przy 2200 to ciągnie

 

A jak w perkinsach i słynnych 255 bo mało kto się przyznaje że też przy większych obr skopci za to na małych często pyrkają ;):)

Opublikowano

nie wiem jak inne ale u mnie to prawda, może on nie chodził na max obciążeniu (ale lekko też ie miał) ale na max obrotach więc kit to nie jest, w lekkich pracach ok 2.5l/mth

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v