Skocz do zawartości

Pytanie na temat gniazda wtryskiwacza C-4011


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W katalogy części jest podkładka pod wąską częścią tulei na samym dnie głowicy. Tylko nie wiem jaka i z czego. Prawdopodobnie miedziana.

Wybiłem stare gniazdo, okazało się, ze jest tam metalowa. Spróbuję dopasować tam tą z pod wtryskiwacza miedzianą.

 

Dzięki z odp.

Opublikowano

zrobiliśmy z tesciem silnik c 4011 blok przeszedł już kilka osiowan.po montażu luk tlokowo-korbowego tloki wystawaly w gmp ok 1 mm ponad tuleje.teść wpadł na pomysl aby stoczyć górę tloka o ten 1 mm.wszystko grało do momentu uruchomienia silnika.zimny przy obecnej temp ok+ 5 musi zakrecic ok 10 s aby zapalił w dodatku dymi tak na biało no i z tlumika oprócz oleju wypływa taka czarna maz jak smola.czy dobrze myślę ze po ztoczeniu tloka wtryskiwacze sa bardziej zaniżone w komorze spalania przez co jest utrudniony rozruch a ta maz to nie spalone paliwo spalane w wydechu?

Opublikowano

Po stoczeniu denka tłoka zmniejszyła się komora spalania i wzrosło ciśnienie sprężania. Pozycja wtryskiwacza nie zmieniła się bo jest on osadzony w głowicy.

Domyślam się że silnik świeżo po remoncie musi się dotrzeć a dokładnie ułożyć pierścienie. Na razie nie dolegają dokładnie do powierzchni cylindra. Przez to może być mniejsza kompresja i niedokładne zgarnianie oleju z gładzi. Dla tego do czasu dotarcia może ciężko palić, pluć olejem czy nawet paliwem wymieszanym z sadzami z tłumika.

Daj mu trochę czasu samo przejdzie.

Opublikowano

Po stoczeniu denka tłoka zmniejszyła się komora spalania i wzrosło ciśnienie sprężania..

 

Nie chcę się mądrzyć ale gdy by takie coś zaistniało to powinien lepiej zimny zapalać a nie gorzej. Prędzej bym obstawiał źle ustawiony zapłon i zapytał się kto i jak naprawiał korbowody bo to może być powodem plucia.

Opublikowano

korbowód na za zadanie zamianę ruchu posuwisto zwrotnego tloka na ruch obrotowy wału.tak były wymieniane tulejki e główce i pasowane pod swoznie.kolego przeczytaj uważnie mój pierwszy post pisałem ze blok był osiowany a osiowane polega na tym ze coś muszą zeszlifowac aby potem móc coś rozwiercic w wyniku czego wał jest wyżej i tloki wystawaly ponad tuleje.ktoś może powiedzieć ze tuleje były utopione względem bloku ale to też było weryfikowane przy montażu

Opublikowano

Dzięki za za info do czego służy korbowód :D, nie napisałeś jednak kto (gdzie i jak) go naprawiał a o to pytałem (przytyk do uważnego czytania) a to może być istota sprawy, bo nie rzadko się zdarzało że tulejki wymieniało się i rozwiercało (pasowało) we własnym zakresie w garażu a to nie ma niestety nic wspólnego z "kątowaniem " korbowodów. 

Opublikowano

Ptaszyna przecież nie powiedziałem ze to ma wpływ na zapalanie silnika. Tylko wymiar komory sprężania zmienił  się po stoczeniu denka tłoka a nie  to ile wystają wtryskiwacze.  

Jedno nie ma kompletnie nic wspólnego z drugim.

 

Opublikowano (edytowane)

Jak to zwiększysz? Zebrał z tłoka milimetr bo za dużo wystawał. Więc jeśli tłok po zebraniu milimetra z denka wystaje tyle ile zaleca fabryka nad tuleję to komora sprężania się zmniejszyła. 

A tłoki poszły do góry bo był osiowany wał. 

Tak że zmniejszył komorę sprężania, zwiększył w niej ciśnienie po sprężaniu.

 

Gdyby tłoki miały normalne położenie nad tuleją i zebrał by milimetr to zgadza się zmniejszył by ciśnienie sprężania boi zwiększyła by się wolna przestrzeń nad tłokiem. 

W tym przypadku stoczył nadmiar więc dodatkowej przestrzeni nie stworzył a zmniejszył komorę spalania.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Powinien być równo z tuleją jeśli mnie pamięć nie myli. Wystaje tylko tuleja nad blok. Jeśli będzie wystawał tłok i to milimetr nad tuleją to oprze się o głowicę. W książce nie jest określone ile może wystawać.

W zetorze np. małej serii tłok może wystawać na d głowicę max 0,8 mm i masz dwa rodzaje uszczelek. jedna ma grubość 1,2 mm i zakłada się ją gdy tłoki wystają od 0,1-0,5 mm a druga ma grubość 11,5 i zakłada się gdy tłoki wystają 0,51 do 0,8 mm. Założenie cieńszej może spowodować że tłok będzie uderzał w głowicę.

Więc jeśli jemu tłok wystaje 1 mm nad cylinder to jest to na 100% zły wymiar. Splanował żeby tłok w ogóle zmieścił się pod głowicą, teraz wystaje tyle ile ma być ale o 1 mm obniżył komorę spalania.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v