Skocz do zawartości
DK94

Pytanie na temat gniazda wtryskiwacza C-4011

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
DK94    190

Jak w temacie, czy pod gniazdem wtryskiwacza jest jakaś uszczelka? Bo muszę je wymienić, a kupiłem tylko samo gniazdo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

W katalogy części jest podkładka pod wąską częścią tulei na samym dnie głowicy. Tylko nie wiem jaka i z czego. Prawdopodobnie miedziana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    190

W katalogy części jest podkładka pod wąską częścią tulei na samym dnie głowicy. Tylko nie wiem jaka i z czego. Prawdopodobnie miedziana.

Wybiłem stare gniazdo, okazało się, ze jest tam metalowa. Spróbuję dopasować tam tą z pod wtryskiwacza miedzianą.

 

Dzięki z odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Macin2    0

Kolego Seweryn ile powinien wystawać wtryskiwacz pod płaszczyzną głowicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Powiem ci szczerze że pojęcia zielonego nie mam. Szukałem info w literaturze ale nie ma nic na ten temat. Ktoś kiedyś tak mi się zdaje że pisał na ten temat ale to okrutnie dawno było. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

zrobiliśmy z tesciem silnik c 4011 blok przeszedł już kilka osiowan.po montażu luk tlokowo-korbowego tloki wystawaly w gmp ok 1 mm ponad tuleje.teść wpadł na pomysl aby stoczyć górę tloka o ten 1 mm.wszystko grało do momentu uruchomienia silnika.zimny przy obecnej temp ok+ 5 musi zakrecic ok 10 s aby zapalił w dodatku dymi tak na biało no i z tlumika oprócz oleju wypływa taka czarna maz jak smola.czy dobrze myślę ze po ztoczeniu tloka wtryskiwacze sa bardziej zaniżone w komorze spalania przez co jest utrudniony rozruch a ta maz to nie spalone paliwo spalane w wydechu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Po stoczeniu denka tłoka zmniejszyła się komora spalania i wzrosło ciśnienie sprężania. Pozycja wtryskiwacza nie zmieniła się bo jest on osadzony w głowicy.

Domyślam się że silnik świeżo po remoncie musi się dotrzeć a dokładnie ułożyć pierścienie. Na razie nie dolegają dokładnie do powierzchni cylindra. Przez to może być mniejsza kompresja i niedokładne zgarnianie oleju z gładzi. Dla tego do czasu dotarcia może ciężko palić, pluć olejem czy nawet paliwem wymieszanym z sadzami z tłumika.

Daj mu trochę czasu samo przejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Po stoczeniu denka tłoka zmniejszyła się komora spalania i wzrosło ciśnienie sprężania..

 

Nie chcę się mądrzyć ale gdy by takie coś zaistniało to powinien lepiej zimny zapalać a nie gorzej. Prędzej bym obstawiał źle ustawiony zapłon i zapytał się kto i jak naprawiał korbowody bo to może być powodem plucia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

korbowód na za zadanie zamianę ruchu posuwisto zwrotnego tloka na ruch obrotowy wału.tak były wymieniane tulejki e główce i pasowane pod swoznie.kolego przeczytaj uważnie mój pierwszy post pisałem ze blok był osiowany a osiowane polega na tym ze coś muszą zeszlifowac aby potem móc coś rozwiercic w wyniku czego wał jest wyżej i tloki wystawaly ponad tuleje.ktoś może powiedzieć ze tuleje były utopione względem bloku ale to też było weryfikowane przy montażu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Dzięki za za info do czego służy korbowód :D, nie napisałeś jednak kto (gdzie i jak) go naprawiał a o to pytałem (przytyk do uważnego czytania) a to może być istota sprawy, bo nie rzadko się zdarzało że tulejki wymieniało się i rozwiercało (pasowało) we własnym zakresie w garażu a to nie ma niestety nic wspólnego z "kątowaniem " korbowodów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Ptaszyna przecież nie powiedziałem ze to ma wpływ na zapalanie silnika. Tylko wymiar komory sprężania zmienił  się po stoczeniu denka tłoka a nie  to ile wystają wtryskiwacze.  

Jedno nie ma kompletnie nic wspólnego z drugim.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    376

Po stoczeniu tłoka ciśnienie sprężania spada a nie wzrasta, powietrze ma więcej miejsca do sprężenia się to i ciśnienie niższe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Co ty fanzolisz? Jak może spaść zmniejszając wysokość komory sprężania o 1 mm? Ty fizykę w szkole miałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    376

Jak zbierzesz 1mm z tłoka to zwiększasz komorę sprężania co przy takim samym skoku tłoka daje mniejsze ciśnienie, proste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jak to zwiększysz? Zebrał z tłoka milimetr bo za dużo wystawał. Więc jeśli tłok po zebraniu milimetra z denka wystaje tyle ile zaleca fabryka nad tuleję to komora sprężania się zmniejszyła. 

A tłoki poszły do góry bo był osiowany wał. 

Tak że zmniejszył komorę sprężania, zwiększył w niej ciśnienie po sprężaniu.

 

Gdyby tłoki miały normalne położenie nad tuleją i zebrał by milimetr to zgadza się zmniejszył by ciśnienie sprężania boi zwiększyła by się wolna przestrzeń nad tłokiem. 

W tym przypadku stoczył nadmiar więc dodatkowej przestrzeni nie stworzył a zmniejszył komorę spalania.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

korbowody jak i osiowanie bloku pod wał jak i wałek rozrządu byly robione w zakładzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

Seweryn20 nie przekonuje mnie twój tok rozumowania. Ile wystają teraz tłoki nad blok silnika? A ile powinny wystawać wg. książki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Powinien być równo z tuleją jeśli mnie pamięć nie myli. Wystaje tylko tuleja nad blok. Jeśli będzie wystawał tłok i to milimetr nad tuleją to oprze się o głowicę. W książce nie jest określone ile może wystawać.

W zetorze np. małej serii tłok może wystawać na d głowicę max 0,8 mm i masz dwa rodzaje uszczelek. jedna ma grubość 1,2 mm i zakłada się ją gdy tłoki wystają od 0,1-0,5 mm a druga ma grubość 11,5 i zakłada się gdy tłoki wystają 0,51 do 0,8 mm. Założenie cieńszej może spowodować że tłok będzie uderzał w głowicę.

Więc jeśli jemu tłok wystaje 1 mm nad cylinder to jest to na 100% zły wymiar. Splanował żeby tłok w ogóle zmieścił się pod głowicą, teraz wystaje tyle ile ma być ale o 1 mm obniżył komorę spalania.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×