Skocz do zawartości

Wymiana łożyska tylnego wału MTZ 82


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy okazji kapcia i remontu hamulcy, stwierdziłem luz na łożyskach zewnętrznych półosi kół tylnych. Zastanawiam się czy wymieniać, luz nie jest jakiś duży, ale wyczuwalny, no i czasami spadnie kilka kropli oleju przez simmering. Widzę są w sprzedaży łożyska kryte polskie i rosyjskie zwykłe. Jakie w razie co lepiej wziąć do półosi kryte czy zwykłe? Dobry patent na wybicie starych? Chwilowo jestem bez spawarki, jak radził seweryn20 

Opublikowano

Najwygodniejsza i najprostsza opcja to wyciągnąć pochwę, wtedy wbijasz półoś do środka, bo na zewnątrz nie wychodzi, łożysko wybijasz na zewnątrz. Robota prosta i przyjemna. Ale nie ma sensu, bo i wewnętrzne łożyska będą do wymiany.

Opublikowano

Odnowie wątek bo robię akurat  to samo  , znaczy się czeka mnie wymiana łożyska tego zewnętrznego , niestety półoś musiałem wyjąć bo w miejscu symeryngu  wytarło rowki , os została ospawana i będzie stocznona , wczoraj przywieźli łożyska i resztę części łożysko jest kryte blaszka , zdjąć  ją czy zostawić  ? Myślałem zostawić od zewnątrz a od środka zdjąć żeby się lepiej smarowało, 

 i czy faktycznie jest szansa złożyć to bez zdejmowania pokrywy mostu     

Opublikowano

Ten film oglądałem już parę razy ,właśnie  te walkowe chyba łatwiej założyć ? a  filmy ogląda się łatwiej niż składa ;-) a co z tymi blaszkami,  może głupie pytanie  zostawić wydłubac ?

 

ja kupiłem kulkowe po 100 sztuka a te wałkowe dużo droższe były 

Opublikowano

Szkoda że wcześniej nie pomysłem o tych wałkowych , ze  środka wszystko wyjęte wyczyszczone,   teraz jak półos  będzie gotowa to można składać , ja pytam się o blaszki ,łożysko jest kryte , zdjąć je czy zostawić , stare było odkryte,

Opublikowano

Sorki że pod swoim pisze, ale muszę ;-)

Jedną stronę złożyłem nie było to takie trudne, Rozebralem drugą stronę to samo, łożysko w stanie agonalnym i rozebralem hamulce i blokadę,  urwany wałek blokady z tym kołem,  a spytam się o jedną rzecz jak by przekręcić koła lewe na prawe (felgi odwrotnie) to piasta będzie bliżej łożyska, i czy  będzie lżej na to łożysko?  niż piasta na samym końcu, dobrze  myślę ?

Opublikowano

A szkoda , mój był zwężony na max trochę go sobie poserze aby wyglądał normalnie i był bardziej stabilny , a jeszcze jedna rzecz jak dokręcacie te śruby od piast ,jakiś moment jest na to przewidziany? Odkręcalem kluczem przekładniowym od ciężarówki? A mam duży klucz dynanometryczny o dość dużej skali  zaczyna się od ponad 200nm

Opublikowano
7 minut temu, LTZ55a napisał:

Jeżeli piasta będzie bliżej łożyska, to z pewnością łożysko będzie miało lżej. Daj mu metrowe półosie a 10cm to ogromna różnica.

nacisk na półoś będzie dalej taki sam i łożysko nie odczuje zmiany rozstawu co najwyżej sama półoś jeśli będzie dłuższa to może się bardziej wyginać

Opublikowano
12 minut temu, LTZ55a napisał:

Skoro różnicę odczuje półoś, odczują i łożyska. Jest wtedy większe przełamanie.

półoś odczuje bo będzie na nią działać prawo dzwigni a łożyska będą miały ten sam stały nacisk bo ciężar ciagnika i umiejscowienie łożysk się nie zmienia

Opublikowano

Im bliżej środka łożyska znajduje się obciążenie tym mniejsze zużycie kulek czy wałeczków. Im dalej od łożyska jest ciężar, tym bardziej kulki w łożysku napierają na ściankę swojego toru. Tyle mam do powiedzenia w tym temacie.

Opublikowano

Ja sobie tłumaczyłem to tak wziąć  kij w rękę i powiesić  na nim 5kg  przy samej ręce , a powiesić  te 5kg na końcu kija powiedzmy 1,5 metra dalej to jest różnica ale zostawię to ..

Panowie a jak wygląda sprawa tarcz hamulcowych takie same są do ręcznego  nożnego i do blokady jakiej grubości kwalifikują się do wymiany, jeśli nie są porwane itp,  moje od nożnego miały po 11 a od blokady 12,2 te zostawię a nożne zakładam nowe razem z rozpierakami 

  • Thanks 1
Opublikowano
9 minut temu, robert983 napisał:

Ja sobie tłumaczyłem to tak wziąć  kij w rękę i powiesić  na nim 5kg  przy samej ręce , a powiesić  te 5kg na końcu kija powiedzmy 1,5 metra dalej to jest różnica ale zostawię to ..

tylko na ten twój kij naciska w niezmiennym położeniu waga ciągnika a nie koła nie zmieniasz rozmieszczenia łożysk w stosunku do ciężaru który je obciąża jedynie przez szeroko rozstawione koła i poddanie się osi pod ciężarem mogą sie zdzierac bardziej opony z jednej strony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v