Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ależ oczywiscie że wolałbym mtz 820 niż 592 , ale obawiam się że na młodego rolnika mi nie przejdzie ciągnik 80konny na 10ha gospodarstwo bo to prawie dwa razy taka moc niż wychodzi z przelicznika :( to już chyba lepiej takiego 592 niż ursusa 3512 bez napędu albo kioti ...

Etam, ja na MR miałem wpisany ciągnik w przedziale mocy 80-95 +tur1650kg na 12ha i przeszło. Tylko teraz w modernizacji nie wiem czy nie przesadziłem, bo napisałem Belarusa 952(90km) ale z turem to może by przeszedł ale esu za mało... ale nawet mi by wystarczył ten 592.

Jak nie chcesz ryzykować to warto wg mnie.

Opublikowano

Właśnie , mi też by wystarczył ale gdyby przeszedł mi że wniosku mtz 820 (w tym roku będę składał na MR. więc narazie orientuje się tylko w teorii na praktykę przyjdzie czas przy zakupie ) to bym go wolał , zawsze to cena mniejsza albo identyczna co 592 a 20km więcej ...

 

Ktoś pisał wcześniej w tym temacie że 592 może mieć rewers 8/8 i co za tym gdzie nie za bardzo nadaje się do pracy w polu z racji małej ilości biegów , a czy ten model 592 może mieć taka sama skrzynie jak 820? Tzn. 18/4 ?

Kolejna sprawa że ten model jest mniej dostępny niż 820 .

Pocieszyłeś mnie z tym że Tobie taki wniosek przeszedł :)

Opublikowano

Mam takie pytanie czy lepiej kupic nowego belarusa 920 lub 952 z turem czy zachodniego 20 letniego z turem do 40000zl i reszte kasy na osprzęt przeznaczyć bo znalazłem w Ełku belarusa 952 za 86000zł z turem

Opublikowano (edytowane)

Wybór jest dośc trudny.

 

Wątpie abys kupił 20 letni zachodni ciągnik z ładowaczem do 40000zł, za te pieniążki to już będzie tak biżej 25-30 lat miał ten sprzęt, aczkolwiek z takich mniej popularnych marek zawsze można coś naleźc ale cudów nie należy się spodziewac...

 

Jak to sporo ludzi na forum piszę "Nowy to nowy"

Z drugiej jednak strony Belarusy mają zły rozkład biegów co może utrudniac manewrowanie z ładowaczem, można temu zaradzic zamawiając wersje z rewersem ale oczywiście trzeba za to udogodnienie dopłacic a poza tym spdada liczba dostępnych przełożen bo skrzynia ta nie posiada półbiegów.

Kolejnym minusem tego ciągnika jest słaba zwrotnośc.

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Wybór jest dośc trudny.

 

Wątpie abys kupił 20 letni zachodni ciągnik z ładowaczem do 40000zł, za te pieniążki to już będzie tak biżej 25-30 lat miał ten sprzęt, aczkolwiek z takich mniej popularnych marek zawsze można coś naleźc ale cudów nie należy się spodziewac...

 

Jak to sporo ludzi na forum piszę "Nowy to nowy"

Z drugiej jednak strony Belarusy mają zły rozkład biegów co może utrudniac manewrowanie z ładowaczem, można temu zaradzic zamawiając wersje z rewersem ale oczywiście trzeba za to udogodnienie dopłacic a poza tym spdada liczba dostępnych przełożen bo skrzynia ta nie posiada półbiegów.

Kolejnym minusem tego ciągnika jest słaba zwrotnośc.

 

 

co ty gadasz :blink:

Opublikowano (edytowane)

Belarus też markowy ;)

 

No tak te ciagniki bardziej się pod ładowacz nadają wiem bo mam leciwego Deutz'a, jest to dośc skrętna maszyna i ma dośc dobrze spasowane biegi do ładowacza (grupa biegów polowych na przeciwko grupy z biegami wstecznymi co daje jakby pseudo rewers)

Może się rozejżyj za Fendtem z serii GT one mają nieco inną konstrukcje (silnik pod kabiną)przez co daje to bardzo dobrą widocznośc na to co się dzieje z przodu ciągnika a poza tym przemawia za nim jego rozkład mas (30%przód/70%tył) co wkonsekwencji uwalnia nas od konieczności stosowania przeciwwagi.

Tak to wyglada:

 

 

 

Kupując nowy ciagnik zawsze jest dużo mniejsze ryzyko że coś się posypie niż w przypadku używanego ale jakby trafic na dobrze u3many używany egemplarz to może on jeszcze długo posłużyc :)

 

@RycerzNocy jaki błąd popełniłem w swej poprzedniej wypowiedzi?

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

@MgrLukask ale w skrzyni 16/8 którą ma belarus 1025 i 1221 na reduktorze jest tak rozmieszczona grupa biegów że też mamy ten pseudo rewers. Sam mam mtz z turem i skrzynią 18/4 i jak ktoś umie się posługiwać biegami to nie sprawia to żadnego problemu :rolleyes:

Opublikowano (edytowane)

Wiem o tym doskonale bo za płotem stoi 1025.2 ale reduktor w tym modelu nie jest zsynchronizowany i niezawsze daje się łatwo przełączyc, inaczej to wyglada w ciągnikach z silnikami Euro II i Euro III bo tam o ile sie nie myle jest już pełna synchronizacja skrzyni.

Ten ciągnik o którym mowa ma skrzynię 14/4 (opcjonalnie 9/9) więc bardziej podobna do tej którą ty masz w soim niż do tej 16/8 ;)

 

Ale tak czy siak trzeba wajchowac co zacznie pogarsza kofort pracy z ładowaczem <_<

Najlepiej popracuj trochę jakim kolwiek ciągnikiem z rewersem chocby nawet mechanicznym wtedy sam zobaczysz różnicę, wiem co piszę bo też mam ciągnik bez rewersu przy ładowaczu i manewrowanie nim jest zbyt przyjemne ;[

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Zgadzam się z tobą w 100% bo przez cały dzień np. w żniwa przy ładowaniu słomy prawa ręka cały czas lata od wajchy do wajchy no i to jest uciążliwe.

Opublikowano

No właśnie mi o to chodziło musisz sterowac TURem i rarazem szukac biegu tą samą ręką i w tym wypadku najlepszym rozwiązaniem byłaby dźwignia zmiany kierunku jazdy umiejscowiona po lewej str. :)

Opublikowano

Widzieliscie opis modelu 1025 na stronie Lupusa? Pisza, ze ma skrzynie 16/16 z rewersem mechanicznym :rolleyes:

Lupus-Wilk

Moze ktos byl w tej firmie i widzial to na wlasne oczy?

Troche to dziwne, bo do tej pory nikt nie wspominal o takiej skrzyni :unsure:

A moze to tylko blad w opisie? Pisza tez, ze ma jedna tarcze sprzegla, a w innych miejscach wspominaja o dwuch. Moment obrotowy tez w ich opisach jest jakis dziwnie jednakowy w wielu modelach :lol:

Opublikowano (edytowane)

W 1221 jest to samo napisane wydaje mi sie że to błąd w opisie ale mogę się mylic. Kiedyś @gregorius pisał o skrzyni 16/16 wyposażonej w rewers i biegi pełzające, ale to chyba w mniejszych modelach...

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Widzieliscie opis modelu 1025 na stronie Lupusa? Pisza, ze ma skrzynie 16/16 z rewersem mechanicznym :rolleyes:

Lupus-Wilk

Moze ktos byl w tej firmie i widzial to na wlasne oczy?

Troche to dziwne, bo do tej pory nikt nie wspominal o takiej skrzyni :unsure:

A moze to tylko blad w opisie? Pisza tez, ze ma jedna tarcze sprzegla, a w innych miejscach wspominaja o dwuch. Moment obrotowy tez w ich opisach jest jakis dziwnie jednakowy w wielu modelach :lol:

 

Widziałem ale tylko w 592. Większego modelu nie widac było z rewersem

Opublikowano

Mógłby mi ktos wytłumaczyć bliżej jak ten rewers w Belarusie 592 dziala?? Czy potrzeba wciskać sprzęgło przy zmianie czy nie?? Bo skoro jest on mechaniczny..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v