Skocz do zawartości

Polecane posty

witam. mam MF 255 i nie chce w ogóle zapalić. niby rozrusznik jest sprawny ale nie pali.

akumulator ładuje ale to nic nie daje. to może być przyczyna skończonego akumulatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Żeby diesel zapalił nie jest potrzebne aku ani rozrusznik, wystarczy zakręcić :( .

 

Rozrusznik nie kręci czy kręci i ciągnik nie chce odpalić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzegorz508    1

Na krótką metę, jeżeli nie było nic przy nim ruszane, to na zaciąg. Opisz dokładnie, czy kręci, jak kręci itp. Bez tego nic nie można powiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego sprawdź czy w pierwszym odstojniku paliwowym masz paliwo czy jest tylko częściowo napełniony bo jeśli tak to jest zapowietrzony innej opcji w tym ciągniku nie ma że nie chce tylko to może być przyczyną jeśli rozrusznik kręci a akumulator masz dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tak. kręci ale z wielką męką. a na pych to pali ale muszę go stawiać na polu bo w garażu go nie postawie. ale czy by to była wina akumulatora bo ładuje ale on wcale nie kręci. mi sie wydaje że tak jakby aku nie przyjmował prądu.a paliwo to nie ma tu nic wspólnego z tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    4

Witam kolego slawek929292 jezeli kreci z wielką meką i jesteś pewny że masz dobry akumulator to trzeba zajrzeć do rozrusznika i wymienić szczotki, tuleje albo oddać do specjalisty niech sprawdzi uzwojenie itp. U mnie w mf 255 były takie objawy i przyczyną były szczotki. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Tak jak pisze @emilchaja. Spróbuj wymienić szczotki, a jeżeli to coś większego z tym rozrusznikiem to lepiej chyba kupic rozrusznik szybkoobrotowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

MF 255 musi mieć dobry rozrusznik bo nie odpali.Ja też tak miałem kiedyś.Niby kręcił a nie chciał odpalić.Kupiłem nowy akumulator a po 3 dniach to samo.Założyłem inny rozrusznik i wszystko wróciło do normy.

Więc zrób rozrusznik i będzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    4

A może klemy na akumulatorze nie łączą (zaśniedziałe) i dlatego słabo kręci albo spróbuj tak jak pisze kolega kris14 z innym akumulatorem, ewentualnie sprawdz jeszcze przewody od aku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancer527    7

Witam wes rozkrec jeszcze raz ten rozrusznik to na pewno glowna przyczyna, raczej 1 szczotka bedzie niestykala na wirniku, mialem to samo ostatnio u siebie rozrusznik terz na wiosne mial wymieniany wirnik nowe szczotki i po tygodniu co znow nie kreci okazalo sie ze szczotki byly za dluge i wyskoczyla 1 , zalozylem spowrotem stare i jak nowy, a teraz na jesien znowu to samo ale szczotka zdarla sie do konca tym razem wymiana i jak nowy.  Ja tobie mowie wykrec pierw rozrusznik i sprawdzc szczotki bo to jest glownie przyczyna, ewentualnie na wirniku spalilo sie uzwojenie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Polecam aku Exide, choć teraz to jest to samo co Centra. Najlepiej do niego byłoby wwalić coś około 120 Ah wtedy ma kopa jak pali, a altek daje radę nabić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mp255    7

Witam.Nie znalazłem inego tematu a nie chce pisać nowego.

Mam taki problem.Od pewnego czasu ferdek nie chciał odpalać z stacyjki.Kupiłem nowy akumulator i to samo.Dodam ze na krótko odpala.Co może być przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gieniek    0

cewka lub stacyjka sprawdż czy jak włączysz starter to dociera prąd do cewki cienki przewód podłącz np żarówkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Witam.Nie znalazłem inego tematu a nie chce pisać nowego.

Mam taki problem.Od pewnego czasu ferdek nie chciał odpalać z stacyjki.Kupiłem nowy akumulator i to samo.Dodam ze na krótko odpala.Co może być przyczyną.

 

A nie taniej było zacząć od wymiany stacyjki, bądź włącznika elektromagnetycznego.

Najpierw diagnoza potem kupowanie. Zwłaszcza, że na krótko zapalał to co winnego jest w akumulatorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mp255    7

Akumulator i tak był do wymiany.Teraz tylko szkoda mi go męczyć odpalajac na krótko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A w jaki sposób on się męczy? A przez stacyjkę to ma lżej?

To raczej jest uciążliwe i niebezpieczne dla operatora.

Odepnij z rozrusznika cienki przewód i sprawdź czy w momencie przekręcenia na rozruch w stacyjce pojawia się napięcie. Probówką na 12V lub zwykła żarówką.

Odpalając na krótko co łączysz na rozruszniku? Ktróre styki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mp255    7

No męcze akumulator.Przez stacyjkę raz zapala raz nie.Kupiłem nową i wogle nie odpala.Może kabelki sa po przepalane.Odpalając słaczam te dwa styki idące od akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Aby sprawdzić rozrusznik możesz podczepić przewof pod + akumulatora dotknij do końcówki ( tej co podpięty jest ten cienki przwód od stacyjki) jak działa to rozrusznik ok. A dalej to sprawdź przede wszytskim sam konektor czytaj końcówkę przewodu, jak masz zapas przewodu to odrazu sobie to wymień. Często zasniejdzieje i nie łączy. Chodzi oczywiście o ten przewód od stacyjki.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mp255    7

Ok. Postaram się jak najsybciej sprawdzić a czy te końcówki od stacyjki idzie dostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

To zwykły konektor żeński, chodzi o tą końcówkę przy rozruszniku na przewodzie od stacyjki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×