Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Filtry i olej w zeszłym roku wymieniane wiec to chyba nie to. Jak mam podpięty jakiś sprzęt to ma zamiar podnieść ale w pewnym momencie słychać tyko szum pod pokrywą i następuje zatrzymanie podnoszenia!!!

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A jak z wywrotem przyczep? najprawdopodobniej jakiś zawór, może sprężyna pękła.

@Tadziu12045 jak nie będzie chciał opuścić, to odkręć śrubę tam gdzie jest zlew z siłowników wspomagających z tych górnych cienkich przewodów, włóż jakiś pręt i popchnij tam - powinien opaść, tylko jeżeli będzie coś podczepione, TO UWAŻAJ na nogi, jeżeli opadnie, to coś z rozdzielaczem się dzieje, czasem po takiej kuracji działa normalnie.

Opublikowano

Jak mi się wydaje to nie założyłem nowego tematu tylko podpiąłem się pod podobny!!! A co do mojej awarii to w końcu została zdiagnozowana przyczyną był popsuty zawór znajdujący się na pokrywie podnośnika koszt ok. 100zł. :)

Opublikowano (edytowane)

A jak z wywrotem przyczep? najprawdopodobniej jakiś zawór, może sprężyna pękła.

@Tadziu12045 jak nie będzie chciał opuścić, to odkręć śrubę tam gdzie jest zlew z siłowników wspomagających z tych górnych cienkich przewodów, włóż jakiś pręt i popchnij tam - powinien opaść, tylko jeżeli będzie coś podczepione, TO UWAŻAJ na nogi, jeżeli opadnie, to coś z rozdzielaczem się dzieje, czasem po takiej kuracji działa normalnie.

 

 

 

 

 

 

 

Mat912 miałeś rację zawiesił się rozdzielacz dzięki wszystkim za pomoc

Edytowane przez Tadziu12045
Opublikowano

podpytam tutaj aby nie tworzyć kolejnego wątka.

Ostatnio pojawił się problem z WOM w moim Zetorku 10145 (czyli ursus 1014).

Przeglądając kosz tato wyciąnął złamaną taką sprężynę: http://www.sklep-gre...oducts_id/26122 nr ursus 0080.400.025

Oczywiście WOM zrobiony a że obornik był do wożenia to ciągnik poszedł do roboty. Teraz czas założyć tę blachę i chyba przejrzeć podnośnik.

Co jeszcze chcę zrobić? Otóż podnośnik okazuje pewne zużycie np podnosi ale po zostawieniu maszyny w powietrzu i pozostawieniu przy zgaszonym ciągniku maszyna po jakimś czasie opada. Poza tym chyba siadła regulacja bo przy podczepianiu pługa praktycznie nie można ustawić cięgieł na jednej wysokości bo albo powoli podnoszą się cięgna albo opuszczają. Podniesienie pługa przy powrocie z pola do domu sprawia że podnośnik chyba opada bo ciągle lekko jest dobijany olej i podnoszony - takie minimalne podnoszenie.

 

 

Filtr wymieniany na czas, olej też. Nie ma problemów po rozgrzaniu oleju. Plecak ma 4 wyjścia hydrauliczne. Odkąd ciągnik jest u nas do podnośnika zaglądane nie było, pompa olejowa wymieniona była jakiś czas temu jak był rozjechany.

 

Teraz pytania.

Rozumiem że podnośnik do regeneracji czy jest coś co mogę zrobić sam?

Jak na szybko sprawdzić podnośnik po powrocie z regeneracji?

Ktoś pamięta w którym numerze RPT jest o regeneracji i wzmocnieniu podnośnika?

Planuję dołożyć siłownik wspomagający bo jest miejsce, czytając forum znalazlem info że są takie z dwoma przewodami i z jednym i oba rodzaje były zakładane, poza tym moga mieć różną średnicę cylindra (też dwa rodzaje). Jakie wybrać aby było to trwałe rozwiązanie a nie naprawiać po roku.

 

Jest sens spawać drugą kostkę na drugi siłownik aby mieć dwa?

 

Ogólnie chciałbym to zrobić i mieć święty spokój na następne ileś lat.

Myślałem też o nowych laszach z CBM ale koszt przeraża więc z nich zrezygnuje.

Opublikowano

więc tak ta blacha co podałeś w linku to jest przymocowana do obudowy tylnego mostu i służy chyba do tego by podnośnik nie uszkodził obudowy tylnego mostu. Podnośnik pewnie do regeneracji ale jak masz troche chęci i smykałki to zrobisz wszystko sam za niewielkie pieniądze. To że podnośnik Ci opada to trzeba wymienić na tłoku uszczelniacze, w sklepie niewielki koszt i przy zakładaniu polecam zaopatrzyć się w opaskę zaciskową do zakładania pierścieni bardzo przydatne urządzenie. Jak nie można wyregulować podnośnika na żądaną wysokość to pewnie przestawiła ci się dźwignia przy podnośniku od strony błotnika, przestaw ją i powinno być już ok

Opublikowano

z RPT to ci nie pomogę bo nie wiem, a co do siłowników to lepiej było by oczywiście dwa, zawsze to podnośnik ma lżej na obu stronach ale to jeszcze zależy jak masz typ zaczepu czy stary czy nowy bo przy starym to będziesz miął utrudnione wyciąganie głównego bolca od zaczepu bo trzeba będzie wyciągać siłownik, natomiast jeśli masz nowy typ to zakładaj dwa siłowniki, z tym, że odczujesz różnice w szybkości podnoszenia bo na dwóch siłownikach będzie wolniej podnosić niż jak nie było by żadnego, ale za to jaki udźwig :D co do rodzaju siłownika najlepiej oczywiście dedykowane do tej serii Ursusów nie jakieś zaadoptowane od jakichś innych maszyn bo skok siłownika może sie nie zgadzać i dla tego lepiej oryginalnie. Z tego co wiem to są grubsze i cienkie ale to co mi sąsiad mówił bo zakładał siłownik to, że grubszy kupił ale mu się nie mieścił, że o coś zaczepiał i założył cienki. Ja u siebie w 1224 mam założone dwa cienkie i agregat ponad2T bierny z siewnikiem podnosi bez problemu aż przód zrywa także myślę że dwa cienkie są wystarczające. Najtaniej siłownik pewnie będziesz miał tutaj http://www.farmexpert.pl/default.aspx ja też dokładałem jeden siłownik bo miałem tylko z lewej strony i tutaj znalazłem najtaniej siłownik i ramie :)

Opublikowano

panowie kupiłem 902 i wszystko ok tylko nie wywraca, podnosnik jako tako, jak podłacze wąz a nastempnie go zdejmuje do widać ze olej idzie jakby było za małe cisnienie, czego to moze byc przyczyna, podkreslam ze olej jest, pierwsze co jak nie mogłem wywrucic to wlałem z 5litrów jescze i nadal nic...

Opublikowano

locke umiesz ty podnieś człowieka na duchu:) czyli 800zł w plecy. a mozna w jakiś sposób potwierdzić twoją teorie?

 

ps zna moze ktoś dobry sklep intenetowy gsdzie sa pewne czesci i w rosądnych cenach?

Opublikowano (edytowane)

Ja ostatnio zmieniałem w trzech ciągnikach pompy u siebie.I nie myślałem żeby podnieść kogoś na duchu:-)

 

To ty musisz potwierdzić naszą teorię bo ty masz ciągnik a my tylko sugerujemy tobie przyczyny

Edytowane przez locke
Opublikowano

Przecież napisał, że podnośnik "jako tako" działa.

 

zgodzę się, ale na określeniu jako tako to i pompa wspomagająca podnośnik podniesie jeśli jest dobra a kiper już nie

Opublikowano

Wiecie moze jak wymontować dźwignie od podnosnika w c-385. Mam walniety gwint tam co idzie ta podkładka i sprężynka dociskowa, aby dźwignia w miejscu, gdzie sie ja ustawi stała, i musze to wymienić?

Opublikowano

witam wszystkich. mam owy ciągnik mf imt. mam problem z pompą podnośnika. akurat pasuje od ursusa 1012 i dlatego postanowiłem tu napisać. proszę o pomoc gdzie można kupić dobrą pompę. do regeneracji raczej nie opłaca się oddać bo chciałbym żeby chodziła na lata. z góry dzięki za odzew

Opublikowano

witam, w moim zetorze 12245 jest taki problem ze na szybkozłączu jest za slabe cisnienie dochodzi do 120 atm i dalej pomalutku rośnie do 150 na duzym gazie, podnośnik wolno podnosi. czy wie ktoś czy jest tam jakiś zawór?

Opublikowano

Ja z kolei mam jeszcze inny problem z podnośnikiem: mianowicie jak wajcha od regulacji wysokości jest na dwóch najniższych ustawieniach to podnośnik mocno "ciągnie w górę", jak jest w 3ciej pozycji to już jest słabszy, a jak jest ustawiony w najwyższym położeniu to kolcem nie podniesie balotu słomy (dla porównania ciapek sobie bez gazu radzi ze słomą na tym kolcu). Pompa nowa, po wymianie nie ma różnicy. W czym może być problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v